Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Stemmer dette?? Har nemlig hørt at man ikke har "lov" til å kjøre fly dersom man har vannkopper???

Høres litt rart ut så dere får ha meg unskyldt dersom jeg er på "bærtur".

Vi skal jo reise til India snart og ble litt engstlig for om dette var sant. Vår sønn har ikke vannkopper men det ryktes at noe er i anmarsj......

Hilsen en lurende

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163670-vannkopperkj%C3%B8re-fly/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pga av smitte effekten så stemmer det at man ikke kan fly hvis en har vannkopper.Nå er det sånn at det også er forskjell fra flyselskap til flyselskap. Jeg ville ha ringt det respektive flyselskapet og hørt. En annen ting er jo at det ikke er noe behagelig å fly når man er syk.

Hilsen "ansatt"

Pga av smitte effekten så stemmer det at man ikke kan fly hvis en har vannkopper.Nå er det sånn at det også er forskjell fra flyselskap til flyselskap. Jeg ville ha ringt det respektive flyselskapet og hørt. En annen ting er jo at det ikke er noe behagelig å fly når man er syk.

Hilsen "ansatt"

Takk for svaret!

Av og til må man tydeligvis tro på rykter.

Jeg avventer og ser om minste`n skulle få vannkopper før jeg ringer flyselskapet!

Gjest sussilei

Jeg vet ikke hvordan reglene er. Men vannkopper kan være veldig farlig for en del mennesker med nedsatt immunforsvar. Var hos legen med vesla i vår da hun hadde vannkopper, og det var den eneste gangen jeg har fått beskjed om å ha henne på fanget hele tiden, og ikke la henne gå rundt og titte på ting. Det var pga smittefare og potensiell fare dersom det senere skulle komme noen med nedsatt immunforsvar (feks kreftpasienter).

Så jeg synes det er rimelig om flyselskapene nekter vannkopp-pasienter å reise, men vet ikke om det faktisk er sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...