Gå til innhold

Noen som har noe nytt fra Filippinene?

Anbefalte innlegg

Jeg ser av AF's sider at det er 4 barn som er klare for henting på Filippienen. Noen som vet hvor lenge de vordende foreldre har stått på Masterlist?

Og for dere som har papirer på Filippienen, gikk det lang tid fra dere kom på masterlist til dere fikk beskjed om datoen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165604-noen-som-har-noe-nytt-fra-filippinene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shalom1365380735

Hei. Jeg vet ikke hvor lenge de som har fått tildeling har ventet. Vi har stått på Masterlist siden august - 04. Jeg har bestemt meg for å "ikke vente" tildeling før neste sommer, opplever at det gjør hverdagen litt lettere. Vi er andre gangs søkere. Føler at ventetiden er litt annerledes enn første gang..... har mer å henge fingrene i om du skjønner.. Er der lenge siden dere kom på Masterlist ? Det hadde vært fint å høre fra andre Filippinene søkere også.

Hei. Jeg vet ikke hvor lenge de som har fått tildeling har ventet. Vi har stått på Masterlist siden august - 04. Jeg har bestemt meg for å "ikke vente" tildeling før neste sommer, opplever at det gjør hverdagen litt lettere. Vi er andre gangs søkere. Føler at ventetiden er litt annerledes enn første gang..... har mer å henge fingrene i om du skjønner.. Er der lenge siden dere kom på Masterlist ? Det hadde vært fint å høre fra andre Filippinene søkere også.

Hei, hyggelig å se andre Filippine-søkere! Selv er jeg mest på FUB-sidene, og der er jeg alene som Filippinesøker.

Papirene våre ble sendt august`04, men pga. av en eller annen uforklaring grunn har vi ikke fått dato for Masterlist ennå. AF jobber med saken.

Hvor lang tid tok det for dere fra papirene ble sendt til dere fikk datoen?

Hei

Jeg har ikke noe nytt, men fikk lyst til å svare ,da vi også er i adopsjonsprosess.

Vi er i gang med vår 3. adopsjon fra filippinene, og venter svar fra bufetat om ca 3-4 uker.

Vi har ønske om barn opp til 4 år så da kan det hende det går litt raskere. Det var jo en nedtur at ventetiden var gått opp såpass mye. Forrige gang fikk vi tildeling etter 1 mnd. på masterlist. Og vi kom på masterlist 2 mnd etter pairene var sendt. Men det går iallefal fort i Norge nå da. I allefall for oss. Vi brukte 1 mnd på sos. kontor og 3 mnd reion sør. Vi er begynt å forberde alle papirene som skal sendes slik at vi er klar når godkjenningen kommer. Vi har to gutter på 10 og snart 8 (febr.) Begge var 4 år da vi hentet dem. Vi gleder oss masse. Koselig å høre litt om dere andre som skal adoptere fra Filip.

Monolita og Ruffe kjenner jeg igjen.:) Jeg har hatt nick som filipine før, og det er kjempelenge siden , flere år siden jeg var "aktiv" her.

Vi har stått på Masterlist siden 1.11.03....og venter...og venter. Vet at det kom tildelinger i høst (rundt sept/okt) til noen som har stått på masterlist siden mai-03. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet - selvom det ikke er lett :)

Vi gleder oss stort over at vi ihvertfall er nærmere enn noen gang.

Tubby1365380674

Vi har stått på Masterlist siden 1.11.03....og venter...og venter. Vet at det kom tildelinger i høst (rundt sept/okt) til noen som har stått på masterlist siden mai-03. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet - selvom det ikke er lett :)

Vi gleder oss stort over at vi ihvertfall er nærmere enn noen gang.

Er dere godkjent for 0-2 eller? Har dere barn fra før. Vet du hvordan det var med de som hadde ventet siden mai i fjor?

Annonse

Er dere godkjent for 0-2 eller? Har dere barn fra før. Vet du hvordan det var med de som hadde ventet siden mai i fjor?

Vi er godkjent for 0-2 år, og har ingen barn fra før. Vet dessverre ikke aldersrammen for de andre. Er innstilt på at det fremdeles kan ta noen mnd før vi hører noe, men håper ikke det....Hvor langt er dere i prosessen? Godkjent for aldersramme?

Hei Tubby!

Ser du har et annet innlegg hvor du svarer på det jeg lurte på. Har vært på kurs noen dager og er ikke helt oppdatert...

Lykke til!

Tubby1365380674

Vi er godkjent for 0-2 år, og har ingen barn fra før. Vet dessverre ikke aldersrammen for de andre. Er innstilt på at det fremdeles kan ta noen mnd før vi hører noe, men håper ikke det....Hvor langt er dere i prosessen? Godkjent for aldersramme?

Hilsen

Shalom1365380735

Hei, hyggelig å se andre Filippine-søkere! Selv er jeg mest på FUB-sidene, og der er jeg alene som Filippinesøker.

Papirene våre ble sendt august`04, men pga. av en eller annen uforklaring grunn har vi ikke fått dato for Masterlist ennå. AF jobber med saken.

Hvor lang tid tok det for dere fra papirene ble sendt til dere fikk datoen?

Hei! Dokumentene våre ble sendt fra Norge medio juli 04. Vi fikk bekreftelse fra Adopsjonsforum den 26. august om at vi var godkjent og kommet på Masterlist. Vi har ei jente fra før, hun er nettopp fyllt 5 år. Vi har ønske om et barn 0-3 år. Det hadde vi sist også og fikk vår datter da hun var 2,5 år. Den gang (2001/2002) gikk det bare 4 måneder fra vi kom på Masterlist og til tildeling.

Da har vi i det minste fått bekrefet at Filip. har mottatt papirene våre. Så da gjenstår det bare å få Mastelistdato. Får håpe vi får den før måneden er omme, slik det ikke går over 3 mnd før vi i det hele tatt kommer på Masterlist.

Vi har liksom en drøm om et barn til jul neste år, men jeg innser jo at det sannsynlgvis bare blir med drømmen....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...