Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Avidi!

Jeg er ingen poet, så jeg skal ikke ha kreditt for dette diktet, men jeg syns det er så nydelig. Håper du kan bruke det!

Diktet er oversatt fra et engelsk dikt skrevet av en ukjent forfatter.

Adoptivbarnet - en legende

Der var engang to kvinner under ulike kår på vår jord. Om den ene har du ingen minner, den andre kaller du MOR.

To skjebner som dannet rammen, om mennesket som er DEG. En stjerne -en sol- som sammen lyser over din vei.

De to er din fellesnevner: En kjenner ditt födehjem. Hun ga deg gener og evner,- den andre fremelsker dem.

Den ene tok födselsstrevet, den andre overtok, og lärer deg kunsten å leve, bli ärlig, sterk og klok.

Den ene fant ingen hvile,- den andre roer din frykt. Den ene fikk förste skriket, den andre favner deg trygt.

Den ene var fanget i garnet,- uten mulighet for sin sönn. Den andre önsket seg barnet, som svar på lengsler og bönn.

Og engang du spör forsiktig: Hvem er jeg? Hennes- eller din? Miljö - eller arv - hva er viktig for personligheten min?

Når minnebok jeg skal skrive, ett jeg for sikkert vet: Du er satt inn i menneskelivet under to slags kjärlighet!

Du har en arv å bäre, men er intet blandingsprodukt. Du er DEG SELV, du min kjäre, livstreets deiligste frukt!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165793-dikt-om-adopsjon/#findComment-1079478
Del på andre sider

Hei Avidi!

Jeg er ingen poet, så jeg skal ikke ha kreditt for dette diktet, men jeg syns det er så nydelig. Håper du kan bruke det!

Der var engang to kvinner under ulike kår på vår jord. Om den ene har du ingen minner, den andre kaller du MOR.

To skjebner som dannet rammen, om mennesket som er DEG. En stjerne -en sol- som sammen lyser over din vei.

De to er din fellesnevner: En kjenner ditt födehjem. Hun ga deg gener og evner,- den andre fremelsker dem.

Den ene tok födselsstrevet, den andre overtok, og lärer deg kunsten å leve, bli ärlig, sterk og klok.

Den ene fant ingen hvile,- den andre roer din frykt. Den ene fikk förste skriket, den andre favner deg trygt.

Den ene var fanget i garnet,- uten mulighet for sin sönn. Den andre önsket seg barnet, som svar på lengsler og bönn.

Og engang du spör forsiktig: Hvem er jeg? Hennes- eller din? Miljö - eller arv - hva er viktig for personligheten min?

Når minnebok jeg skal skrive, ett jeg for sikkert vet: Du er satt inn i menneskelivet under to slags kjärlighet!

Du har en arv å bäre, men er intet blandingsprodukt. Du er DEG SELV, du min kjäre, livstreets deiligste frukt!

Klem fra

SNUFS,,, jeg synes det diktet er sååå rørende.. Jeg leste det opp i dåpen som vi hadde nå i september... Vel, jeg prøvde,, men måtte stoppe opp mange ganger da tårene rant og rant....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165793-dikt-om-adopsjon/#findComment-1079489
Del på andre sider

Hei Avidi!

Klem fra

Tusen takk til dere. her var det mange fine dikt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165793-dikt-om-adopsjon/#findComment-1079521
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...