Gå til innhold

Kontakt med barnehjemmet (Kina)

Anbefalte innlegg

carla1365380461

Jeg har lurt på en ting: Er det noen som vet om de rapportene vi skriver til Kina (etter at barnet er kommet hjem) noen gang blir videresendt til barnehjemmet??? Stopper de hos CCAA? Jeg tenker ofte at der sikkert er noen snille personer på barnehjemmet som kunne blitt glade for å høre hvordan det gikk med de små...

Jeg lurer også på om noen har sendt post til barnehjemmet (pakker, bilder, brev o.l.) etter hjemkomst? Vet dere i så fall om det har kommet frem?

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166169-kontakt-med-barnehjemmet-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg spent på om du får noen svar, for jeg spurte om noe lignende lenger nede. Jeg har tenkt å sende en pakk nå til jul. Har også tenkt å sende bilder av vår lille kinaprinsesse.

Jeg vet at barnehjemmene ikke får oppfølgingsrapportene - de går ikke videre fra CCAA.

Det jeg vet har jeg fra Yahoo gruppen fra samme provins som vår datter kommer fra. Der er det flere som har sendt pakker, brev og bilder til barnehjemmene etter hjemkomst. Det er også bekreftet fra enkelte som har vært tilbake og besøkt barnehjemmet, at personale på barnehjemmene setter stor pris på å få bilder og brev. De tar vare på alt, noen har vegg med oppfølgingsbilder av barna. Amerikanerene donerer jo mye også, noe vi ikke har like stor tradisjone for - det er vel heller ikke anbefalt å sende pengegaver.

Så jeg tror at gaver og brev kommer fram. Det beste er vel å sende brev på kinesisk, men jeg vet det er mange som skriver engelsk. Man kan jo kopierer navnet til barnet fra adposjonspapirene, så de vet hvem det er ...

Har du noen tanker, eller info?

Jeg lurte også på om noen visste om det er noen norske anbefalinger på dette - i og med at vi ikke skal sende enganskamera bl.a - noe som amerikanerene gjør nesten rutinemessig.

Hilsen fra meg

carla1365380461

Nå er jeg spent på om du får noen svar, for jeg spurte om noe lignende lenger nede. Jeg har tenkt å sende en pakk nå til jul. Har også tenkt å sende bilder av vår lille kinaprinsesse.

Jeg vet at barnehjemmene ikke får oppfølgingsrapportene - de går ikke videre fra CCAA.

Det jeg vet har jeg fra Yahoo gruppen fra samme provins som vår datter kommer fra. Der er det flere som har sendt pakker, brev og bilder til barnehjemmene etter hjemkomst. Det er også bekreftet fra enkelte som har vært tilbake og besøkt barnehjemmet, at personale på barnehjemmene setter stor pris på å få bilder og brev. De tar vare på alt, noen har vegg med oppfølgingsbilder av barna. Amerikanerene donerer jo mye også, noe vi ikke har like stor tradisjone for - det er vel heller ikke anbefalt å sende pengegaver.

Så jeg tror at gaver og brev kommer fram. Det beste er vel å sende brev på kinesisk, men jeg vet det er mange som skriver engelsk. Man kan jo kopierer navnet til barnet fra adposjonspapirene, så de vet hvem det er ...

Har du noen tanker, eller info?

Jeg lurte også på om noen visste om det er noen norske anbefalinger på dette - i og med at vi ikke skal sende enganskamera bl.a - noe som amerikanerene gjør nesten rutinemessig.

Hilsen fra meg

Takk for svaret ditt, Puccini!!

Jeg tenkte meg nok nesten at det stoppet hos CCAA, men nå vet jeg i hvert fall...

Jeg var ikke klar over at du hadde spurt om det samme under.

Jeg har også lyst til å sende noe til barnehjemmet, egentlig spesielt fordi jeg tror de setter pris på å vite at alt går bra. Tenker også å sende bilder.

Jeg skal spørre yahoo-gruppa til barnehjemmet vårt om informasjon - har ikke gjort det enda. Jeg tror ikke mange har erfaringer, fordi barnehjemmet er veldig "nytt" når det gjelder utenlandsadopsjon.

Jeg skal uansett fortelle deg hva de sier, og informere deg hvis jeg hører noe av interesse.

Beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...