Gå til innhold

Feit ettermelk til slutt?


oHelene

Anbefalte innlegg

Har lest at barnet bør få tømme puppen fordi den siste melka er spesielt god (feit?). Korleis veit eg at ungen får tak i denne melka? Eg kjenner at eg òg er litt redd for å berre gi frå ein pupp om gangen og risikere kjempespreng på den andre eller veldig kort mellom måltidene (har det veldig greit no). Andres erfaringar mottas med takk.

Jenta mi er forresten 12 dagar i dag og regelmessig (nesten) som ei klokke - krev mat stort sett berre med 3-4 timars mellomrom - men av og til blir det litt hyppigare måltider.

Ingvil si heimeside: http://w1.2553.telia.com/~u255300813/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei & gratulerer oHelene (er litt treg med alle gratulasjoner for tiden...)

Jeg har prøvd å legge til min vesle jente (7 uker gammel nå) på begge puppene, for å ungår brystspreng, og tror hun bare har "tømt" et par ganger... Det er alltid endel igjen når hun er mett.

Men jeg tror ihvertfall ikke dette har noe å si på vekten henes, for hun har gått opp 1,6 kg på 7 uker....

Men egentlig så ville jeg bare fortelle deg hvor fin hjemmeside jeg synes du har fått - og får en nydelig liten jente :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna-Pia Häggkvist

Kjære oHelene!

Det er helt riktig som du har oppfattet det at den fetere melken kommer på slutten av måltidet, men det betyr ikke at du bare kan gi det ene brystet hver gang. Det som er viktig er at barnet får diet ferdig på det brystet som det begynner på før den andre siden blir tilbudt. Du ser at barnet er ferdig når det slipper brystet av seg selv eller når det blir veldig lange pauser mellom hvert sugetak. De fleste bruker begge bryst til hver ammestund. Det kan føles trygt med et barn som spiser "etter klokka" men du må ikke fortvile hvis det forandrer seg. Ammebarn har med jevne mellomrom økedager. Ammehyppigheten øker da i et eller flere døgn og roer seg når melkemengden øker.Melkeproduksjonen styres av tilbud og etterspørsel.

Du gjør alt riktig med ditt barn, fortsett å følge barnets signaler og så lenge dere trives behøver du ikke tenke så mye på rett og feil!

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Anna-Pia Häggkvist, spesialsykepleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...