Gå til innhold

Adelines svar til meg


Gjest bebba

Anbefalte innlegg

Svaret ditt er i forhold til hva bebba skriver:

"Jeg har aldri hatt noen ide om hvilket nick hun har bruk, og ikke tenkt over det heller. Bryr meg veldig lite om det, og forstår ikke hvorfor man velger å skifte anonymt nick overtil et annet for å være anonym ".

Hun skriver altså der at hun ikke visste det _før_ hun outet henne.

(Lurer litt på om du leser innlegget hennes som at hun skriver at hun ikke outet Adeline?

Da er det en misforståelse i forhold til hva bebba skriver/mener.).

Du svarer deretter at hun visste det, og at hun dermed lyver.

Spør deg derfor: Hvilket belegg har du for å påstå at hun lyver?

Jeg ser ingen grunn til å svare på det enda en gang.

Det er mer enn godt nok besvart og dokumentert overfor både deg og bebba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Vanedis

    48

  • Goliath

    39

  • Lurveline

    23

  • flisa

    21

Mest aktive i denne tråden

Tror du her er statusforskjeller?;)

Hvis jeg skal tro noe, så er det at engasjementet hadde litt med hva første tråden handlet om. Kanskje folk var engasjert, sint, forbannet eller hva de var, og når bebba var uenig, så dro man med seg det inn i hvem man tok "parti" med.

Eller det kan være helt andre ting. Hvem vet? Det eneste jeg synes er fasinerende er hvor opptatt folk er av dette i denne tråden, men selv tidligere nicket til Adeline har svart tidligere her inne at "hvorfor" bry seg så mye med at noen ble outet. Det er interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen grunn til å svare på det enda en gang.

Det er mer enn godt nok besvart og dokumentert overfor både deg og bebba.

Så du misforstod altså ikke noe som helst?

Du får ha en god helg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har sagt at det ikke var feil, men det er formildende. Når man ser at andre blir "outet" her inne - uten noen reaksjoner - da blir jeg forundret over engasjementet ditt (ta med at andre også kan ha sine grunner...).

Jeg har ikke sett at noen andre er blitt outet her tidligere.

Men jeg har sett at noen har spurt et "nytt nick", om de har vært et eller annet nick her tidligere.

Også det kan være på kanten, men det avhenger av situasjonen.

I dette konkrete tilfellet vi diskuterer, så visste bebba at vedkommende var redd for at hennes tidligere nick skulle bli avslørt. Det skrev hun jo selv, og indirekte truet med å avsløre - før hun så avslørte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du misforstod altså ikke noe som helst?

Du får ha en god helg! :o)

Det er jeg ganske så sikker på at jeg ikke gjorde.

Ha en god helg du også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal tro noe, så er det at engasjementet hadde litt med hva første tråden handlet om. Kanskje folk var engasjert, sint, forbannet eller hva de var, og når bebba var uenig, så dro man med seg det inn i hvem man tok "parti" med.

Eller det kan være helt andre ting. Hvem vet? Det eneste jeg synes er fasinerende er hvor opptatt folk er av dette i denne tråden, men selv tidligere nicket til Adeline har svart tidligere her inne at "hvorfor" bry seg så mye med at noen ble outet. Det er interessant...

"Det eneste jeg synes er fasinerende er hvor opptatt folk er av dette i denne tråden, men selv tidligere nicket til Adeline har svart tidligere her inne at "hvorfor" bry seg så mye med at noen ble outet. Det er interessant..."

Like interessant som hvorfor du er blitt så oppsatt av hva som gjør at folk har blitt så oppsatt av denne tråden....?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ingen som reagerte den gangen jeg ble outet. Artig å se hvor hardt dere slår ned på det i dette tilfellet, og her er det t.o.m. formildende omstendigheter.

Selv har jeg aldri sett at du ble outet, så det kan ikke jeg svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din påstand at hun lyger. Jeg synes at det er forkastelig å kalle andre løgnere, når man har så tynt grunnlag som det du har.

Håper du har det godt med deg selv...

he-he...vet ikke helt om jeg skal ta deg alvorlig eller ikke?

Det er ikke min påstand at bebba lyver.

Bebba lyver, og det er fullt ut dokumentert i den tråden det gjelder. Ergo er det ikke en påstand men fakta.

Jeg har det godt med meg selv, men jeg antar (og håper) at bebba ikke har det - frem til hun innrømmer hva hun vet hun har gjort.

Hva som er ditt problem - det aner jeg ikke. Men noe må det være.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden har jeg vist at jeg forstår flere nyanser enn dere har. Dere ser kun en ting, og tar bebba for dette. Oppførselen deres mot bebba er minst like gal, som den dere "kjefter" på bebba for.

God helg! Nyt den...

Så du mener det er helt greit både å oute noen, og å lyve om det - og holde på løgnen selv om alle (bortsett fra deg) som kan lese kan se at hun lyver?

Javel. Da har jeg en annen moral og holdning enn hva du har.

God helg til deg også. Og husk at du på sikt kommer lengst med ærlighet - hvis du skulle snakke med noen denne helgen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett at noen andre er blitt outet her tidligere.

Men jeg har sett at noen har spurt et "nytt nick", om de har vært et eller annet nick her tidligere.

Også det kan være på kanten, men det avhenger av situasjonen.

I dette konkrete tilfellet vi diskuterer, så visste bebba at vedkommende var redd for at hennes tidligere nick skulle bli avslørt. Det skrev hun jo selv, og indirekte truet med å avsløre - før hun så avslørte det.

Vedr.: "Men jeg har sett at noen har spurt et "nytt nick", om de har vært et eller annet nick her tidligere.".

Er ikke det å oute noen? Det kan være en like god grunn til at man har byttet - selv om man ikke annonserer det høylydt.

Jeg har forresten sett flere varianter av outing her inne enn bare å spørre.

Vedr.: "I dette konkrete tilfellet vi diskuterer, så visste bebba at vedkommende var redd for at hennes tidligere nick skulle bli avslørt. Det skrev hun jo selv, og indirekte truet med å avsløre - før hun så avslørte det."

Og tilbake til gjengangeren: Kan man forlange at bebba skjønte og forstod meldingen til Adeline vedr. nickbytte. Og var det forståelsen av hvorfor Adeline ville ha nickbytte hun viste, da hun skrev innlegget rett før hun avslørte det. Jeg mener at det blir et tolkningsspørsmål, og da kan man ikke beskylde henne for løgn.

Jeg forstår at dere misliker outing, og er enig i at det er dårlig gjort. Forskjellen er "kun" at jeg ser at her var flere nyanser i det som skjedde. Derfor synes jeg at måten bebba ble tilsnakket i denne tråden ikke var helt god, og det reagerer jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var moro så lenge det varte! *high five!*

*high five!* tilbake - selv om det ser ut til at tråden blir enda litt lenger....

Morro er og var det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og antydning din var?

At du har en eller annen vikarierende grunn til ikke å innse at bebba lyver - og derved forsvare løgnene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he-he...vet ikke helt om jeg skal ta deg alvorlig eller ikke?

Det er ikke min påstand at bebba lyver.

Bebba lyver, og det er fullt ut dokumentert i den tråden det gjelder. Ergo er det ikke en påstand men fakta.

Jeg har det godt med meg selv, men jeg antar (og håper) at bebba ikke har det - frem til hun innrømmer hva hun vet hun har gjort.

Hva som er ditt problem - det aner jeg ikke. Men noe må det være.....

Du kan ta meg på alvor. :o)

Jeg er uenig i at du har dokumentert påstanden din. Jeg leser at du er sikker, men når jeg leser slutningen din, så finner jeg flere logiske brist i den.

Jeg har ingen problemer. Kjeder meg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det eneste jeg synes er fasinerende er hvor opptatt folk er av dette i denne tråden, men selv tidligere nicket til Adeline har svart tidligere her inne at "hvorfor" bry seg så mye med at noen ble outet. Det er interessant..."

Like interessant som hvorfor du er blitt så oppsatt av hva som gjør at folk har blitt så oppsatt av denne tråden....?

:-)

Som jeg skrev over.

Kjeder meg, kanskje? Liker å diskutere.

Er det så nøye med, egentlig hvorfor jeg diskuterer her?

Hvorfor diskuterer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr.: "Men jeg har sett at noen har spurt et "nytt nick", om de har vært et eller annet nick her tidligere.".

Er ikke det å oute noen? Det kan være en like god grunn til at man har byttet - selv om man ikke annonserer det høylydt.

Jeg har forresten sett flere varianter av outing her inne enn bare å spørre.

Vedr.: "I dette konkrete tilfellet vi diskuterer, så visste bebba at vedkommende var redd for at hennes tidligere nick skulle bli avslørt. Det skrev hun jo selv, og indirekte truet med å avsløre - før hun så avslørte det."

Og tilbake til gjengangeren: Kan man forlange at bebba skjønte og forstod meldingen til Adeline vedr. nickbytte. Og var det forståelsen av hvorfor Adeline ville ha nickbytte hun viste, da hun skrev innlegget rett før hun avslørte det. Jeg mener at det blir et tolkningsspørsmål, og da kan man ikke beskylde henne for løgn.

Jeg forstår at dere misliker outing, og er enig i at det er dårlig gjort. Forskjellen er "kun" at jeg ser at her var flere nyanser i det som skjedde. Derfor synes jeg at måten bebba ble tilsnakket i denne tråden ikke var helt god, og det reagerer jeg på.

Nå gir jeg snart opp.

Hva er det du egentlig mener når du NÅ skriver "Og tilbake til gjengangeren: Kan man forlange at bebba skjønte og forstod meldingen til Adeline vedr. nickbytte."

Bebba skrev jo selv til Adeline (gidder ikke finne tilbake til det igjen) at Adeline var jo så redd for at noen skulle skrive hvem hun tidligere var.

Da har hun i hvert fall forstått at hun var redd for det. Og det er mer enn grunn nok til å la være å si noe.

Makan....

Det er IKKE en unge vi snakker om, men et voksent menneske med høy utdannelse.

Da kan man faktisk kreve noe av vedkommende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det er helt greit både å oute noen, og å lyve om det - og holde på løgnen selv om alle (bortsett fra deg) som kan lese kan se at hun lyver?

Javel. Da har jeg en annen moral og holdning enn hva du har.

God helg til deg også. Og husk at du på sikt kommer lengst med ærlighet - hvis du skulle snakke med noen denne helgen.....

Hvor har jeg skrevet at det er greitt å oute noen?

Jeg har skrevet at det var feil av bebba, men at jeg forstår hvorfor hun ble sint og gikk over streken. Altså at der var formildende omstendigheter.

Hvor har jeg skrevet at det er greitt å lyve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gir jeg snart opp.

Hva er det du egentlig mener når du NÅ skriver "Og tilbake til gjengangeren: Kan man forlange at bebba skjønte og forstod meldingen til Adeline vedr. nickbytte."

Bebba skrev jo selv til Adeline (gidder ikke finne tilbake til det igjen) at Adeline var jo så redd for at noen skulle skrive hvem hun tidligere var.

Da har hun i hvert fall forstått at hun var redd for det. Og det er mer enn grunn nok til å la være å si noe.

Makan....

Det er IKKE en unge vi snakker om, men et voksent menneske med høy utdannelse.

Da kan man faktisk kreve noe av vedkommende.....

Dette har jeg svart på flere ganger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har en eller annen vikarierende grunn til ikke å innse at bebba lyver - og derved forsvare løgnene hennes.

Tror du bør gå litt i deg selv ang. tolkninger av andre sine meninger og motiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev over.

Kjeder meg, kanskje? Liker å diskutere.

Er det så nøye med, egentlig hvorfor jeg diskuterer her?

Hvorfor diskuterer du?

Det er ikke nøye i det hele tatt.

Jeg synes bare det er morsomt når noen setter spørsmålstegn ved at noen henger seg opp i noe - og virker enda mer opphengt selv.

Synes ikke du det er merkelig?

Jeg diskuterer i ulike tråder av ulike årsaker.

I denne tråden tidligere fordi jeg syntes noen oppførte seg klanderverdig, og så i etterkant ikke en gang var "dame" nok til å stå for det hun hadde gjort.

I denne tråden nå fordi jeg kjeder meg litt og får tiden til å gå - samtidig som jeg er litt nyskjerrig på hvorfor dette opptar deg så mye:-)

Du vet at bebba outet noen med vilje og at hun så forsøkte å lyve det bort.

Men du virker veldig opptatt av å bagatellisere det og forsvare henne.

Og jeg tror ikke du fortelle hele årsaken til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg svart på flere ganger her.

Og ingen av svarene er gode nok til å virke som noe "forsvar" for det bebba faktisk skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...