Gå til innhold

Adelines svar til meg


Gjest bebba

Anbefalte innlegg

Hvordan i all verden kan du si at noen har fryst deg ut pga din ikke-Norske bakrunn?

I Norge bor det mange mennesker som har en ikke-Norsk bakrunn.

Det du gjør nå er å stemple oss for rasister.

Du skriver i tillegg veldig godt norsk, så det er umulig å gjette seg til din bakrunn.

Dessuten har jeg ikke fått med meg at nordmenn skulle ha spesielt imot Islendere.

Jeg begynner å bli litt irritert over at du skal stemple meg for å ha fordommer mot psykisk syke, utlendinger osv.

Jeg hadde ikke tenkt å svare deg mer ang denne krangelen, men nå kan jeg ikke la vær.

Du oppfører deg så til de grader barnslig her nå.

Jeg tror det hadde vært mye bedre om du hadde bedt om unnskyldning, og sagt at beklager jeg gjorde en feil og det var dumt av meg.

Jeg sikker på at alle hadde tilgitt deg da.

Det er ikke verre. Så menneskelige er de fleste av oss.

Men slik som du holder på nå. Sta som et esel, og øser din vrede ut over alle og beskylder oss for holdninger vi ikke har, så blir det vanskelig å rekke ut en forsonende hånd.

Så enig, så enig...

Personlig visste jeg ikke en gang at hun ikke opprinnelig var norsk.

Og selv i dette siste innlegget så lyver hun så det renner av henne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Vanedis

    48

  • Goliath

    39

  • Lurveline

    23

  • flisa

    21

Mest aktive i denne tråden

Gjest Moderator

Om det har noen betydning, så er jeg uenig i hvem som begynte usakligheten. Jeg er enig i at begge endte med å være det, men forstår at bebba til slutt mistet tolmodigheten - siden dette har gjentatt seg tidligere.

bebba var en av de få i den tråden som klarte å gi et svar uten å dra inn sine egne fordommer - en kjempegod egenskap og kvalitet. Dette maktet ikke Adeline å lese, og måtte inn å kommentere bebba sitt svar ved å gi nedsettende beskrivelser av vedkommende.

Slike kommentarer har vært en gjenganger for personen bak nicket - og de fleste med et halvt øye igjen skjønte vet dette egentlig var, for det er ikke så mange som har ut av seg.eks. slike kommentarer: "Det jeg syntes, er at hun fortjener å blomstre på ei kuruke - langt inne i skogen for seg selv.".

Hvis det er slike svar folk skal bli møtt med her inne, så greitt for meg. Det er dere som setter standarden. Jeg hadde iallefall heller ivaretatt folk som gir gode kvalifiserte svar - som bebba først gjorde i denne tråden.

Jeg er enig i din vurdering av kvaliteten på de svarene som ble gitt til den som skrev det opprinnelige innlegget.

Når det gjelder krangelen mellom bebba og Adeline, så kan det sikkert vurderes noe ulikt hvem som først begynte å rakke ned på den andre. Men når man klager på andres oppførsel, så må man også være villig til å reflektere over sin egen.

Den forrige konflikten mellom disse brukerne hadde store likhetspunkter med den som nå har utspilt seg, og sett fra vår synsvinket burde det være unødvendig å bruke doktoronlines fora på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en ting å si: Tusen takk.

Stå på, Adelina.

Jeg har lest gjennom den aktuelle tråden, og det er kun en person som går over streken og kommer med usaklige personangrep. Og det er ikke deg, det er bebba. Du har ingenting å skamme deg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden kan du si at noen har fryst deg ut pga din ikke-Norske bakrunn?

I Norge bor det mange mennesker som har en ikke-Norsk bakrunn.

Det du gjør nå er å stemple oss for rasister.

Du skriver i tillegg veldig godt norsk, så det er umulig å gjette seg til din bakrunn.

Dessuten har jeg ikke fått med meg at nordmenn skulle ha spesielt imot Islendere.

Jeg begynner å bli litt irritert over at du skal stemple meg for å ha fordommer mot psykisk syke, utlendinger osv.

Jeg hadde ikke tenkt å svare deg mer ang denne krangelen, men nå kan jeg ikke la vær.

Du oppfører deg så til de grader barnslig her nå.

Jeg tror det hadde vært mye bedre om du hadde bedt om unnskyldning, og sagt at beklager jeg gjorde en feil og det var dumt av meg.

Jeg sikker på at alle hadde tilgitt deg da.

Det er ikke verre. Så menneskelige er de fleste av oss.

Men slik som du holder på nå. Sta som et esel, og øser din vrede ut over alle og beskylder oss for holdninger vi ikke har, så blir det vanskelig å rekke ut en forsonende hånd.

enig - at også Ade|ina var krass og kranglete i den tråden er ikke saken, - hun tåler nok sikkert litt "kurukbryting" - det var outingen jeg ragerte på - det gjør man bare ikke - ikke mot de man er dypt uenig med engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at det er denne tråden, men hvilke konkrete innlegg er det bebba reagerer sånn på? Jeg kan ikke med min beste vilje skjønne hennes sterke reaksjon. Hvor er det Ade|ina har gått over streken?

Enig -for det må da være lov å fordømme utroskap om man syntes det er det verste i verden! og det syns sikekrt Ade|ina .....og jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig - at også Ade|ina var krass og kranglete i den tråden er ikke saken, - hun tåler nok sikkert litt "kurukbryting" - det var outingen jeg ragerte på - det gjør man bare ikke - ikke mot de man er dypt uenig med engang.

Enig i at "outing" gjør man bare ikke. Velger man imidlertid allikevel å gjøre det, så er det i det minste med fullt overlegg og man er villig til å stå for det man har gjort, ikke for å late som etterpå at man ikke har gjort det og plutselig ikke skjønner noen verdens ting av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, Adelina.

Jeg har lest gjennom den aktuelle tråden, og det er kun en person som går over streken og kommer med usaklige personangrep. Og det er ikke deg, det er bebba. Du har ingenting å skamme deg over.

Takk Babette :-)

Det er helt enormt å se hvor rettferdige og omtenksomme dere alle er. Det er ikke for ingenting jeg foretrekker dol - for jeg vet at de aller aller fleste her er reale.

Så derfor, etter mange år på dol, så tok jeg sjansen på å skrive at jeg byttet nick - uten å si hva mitt gamle var, i håp om at dere ikke røpet meg - noe dere respekterte.

Det var derfor ikke noe hyggelig å bli røpet i den omtalte tråden, men det går vel greit får jeg håpe. Jeg syntes det er lavmål å gjøre sånt, men men, det er tydelig at vedkommende ikke forstår mitt problem her, OG ei heller vil/ville forstå. Selv om utallige dolere forsøkte gjentatte ganger å forklare.

Jeg var som sagt ikke ute etter å skjule meg for dere dolere, men for visse utrygge element i mitt privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at "outing" gjør man bare ikke. Velger man imidlertid allikevel å gjøre det, så er det i det minste med fullt overlegg og man er villig til å stå for det man har gjort, ikke for å late som etterpå at man ikke har gjort det og plutselig ikke skjønner noen verdens ting av noe.

Nei -og man behøver i allefall ikke unnskylde seg med at man ikke vet hva selve uttrykket/ordet "outing" betyr - det kunne like godt hett "pølse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei -og man behøver i allefall ikke unnskylde seg med at man ikke vet hva selve uttrykket/ordet "outing" betyr - det kunne like godt hett "pølse".

Bare du ikke "pølser" meg så, i så fall så får det være en Svein Vidar, for det er den beste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei -og man behøver i allefall ikke unnskylde seg med at man ikke vet hva selve uttrykket/ordet "outing" betyr - det kunne like godt hett "pølse".

Nei, huff, Leiv Vidar!

...og min usaklighet blomstrer videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at det er denne tråden, men hvilke konkrete innlegg er det bebba reagerer sånn på? Jeg kan ikke med min beste vilje skjønne hennes sterke reaksjon. Hvor er det Ade|ina har gått over streken?

Det er ikke Ade|ina som går over streken, det er bebba som hevder dét.

Ade|ina reagerer på at bebba sier

"Hvis du blir så sint pga. det hun skrev, så har det truffet dine egne følelser på et eller annet vis."

Så krangler de i noen flere innlegg der bebba plutselig sier det gamle nicket til Ade|ina, altså outer henne.

Etter det tok det av i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grow up

Det er ikke Ade|ina som går over streken, det er bebba som hevder dét.

Ade|ina reagerer på at bebba sier

"Hvis du blir så sint pga. det hun skrev, så har det truffet dine egne følelser på et eller annet vis."

Så krangler de i noen flere innlegg der bebba plutselig sier det gamle nicket til Ade|ina, altså outer henne.

Etter det tok det av i tråden.

Gruusomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruusomt..

He-he, grow up, sier du, men klarer ikke la være å lese innlegg og svare på dem for det..!

Tørk av deg på leggen du. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grow up

He-he, grow up, sier du, men klarer ikke la være å lese innlegg og svare på dem for det..!

Tørk av deg på leggen du. ;-)

Det er jo veldig underholdende å se tilsynelatende voksne mennesker diskutere i dagevis over bagateller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...