Gå til innhold

Adelines svar til meg


Gjest bebba

Anbefalte innlegg

Jeg må bare takke deg Goliath, selv om det blir mye takking fra min side.

:-)

Jeg må også takke alle andre som har vist en slik omtanke og forståelse. Det blir for mange og ramse opp, men de det gjelder vet - så sug det til dere og vit med dere selv at dere er gode mennesker. (klissent kanskje, men så sant, så sant)

Du har forstått, og skrevet utrolig mye bra både i denne tråden, og i utroskapstråden som det jo startet med.

Jeg måtte bytte, og jeg kan ikke skrive hvorfor - det er rett og slett for risikabelt.

Jeg har aldri i mine mange år her på dol, opplevd maken til juging og bortforklaringer som den som startet denne tråden presterer å komme med.

Jeg skjønner at det for enkelte kan virke latterlig, men for meg så er det ingen spøk - snarere et mareritt.

Jeg er heller ikke ute etter medynk, jeg vil rett og slett bare være i fred fra visse utrygge elementer i mitt privatliv.

At hun som klager på meg her, ikke skulle ha fått med seg min tråd om nickbytte, har jeg vanskelig for å tro - i og med hun skriver det hun gjør - som også du påpeker. Hvor dum tror hun jeg er, hvor dum tror hun andre er.

"Jeg er så lei de fine holdningene dine, for ikke å snakke om sippingen over at ingen skal få si hvilket nick du brukte før. STAKKARS LITEN, går her og er livredd for at noen skal røpe deg."

Det innlegget hun der skriver, sier igrunn alt.

Nå kjenner ikke jeg deg eller bebba i noen grad her, og jeg aner ikke hva som ligger bak dette - på noen måte.

Men jeg har andre bekjente som har vært uheldige på internett, og jeg vet hvor uhyre viktig det kan være for noen å få holde på anonymiteten.

Det finnes alt for mange "gærninger" på nettet, og det er særdeles viktig for de som bruker internett til å diskutere sine private problemer (eller annet) at det ikke kommer "urette" personer til del.

Derfor reagerer jeg såpass sterkt på outing, og ikke minst overfor de som pga naivitet eller annet ikke later til å forstå (eller ønsker å forstå) hvor alvorlig dette kan være for noen.

Og takk for hyggelig tilbakemelding:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Vanedis

    48

  • Goliath

    39

  • Lurveline

    23

  • flisa

    21

Mest aktive i denne tråden

Synse gjør du da selv, jfr.:

"Har du og hun kranglet/diskutert slik i tidligere tråder?

Grunnen til at jeg spør er at det virket som hun hadde en "bagasje" i forhold til deg, da hun svarte deg."

Jeg stillte henne ett spørsmål - uten å si at det er slik - med en forklaring på hvorfor jeg lurte. Jeg påsto altså ingenting...

Det gjør imidlertid du - uten å ha noe annet belegg enn synsing. Du finner noen uttalelser, og så vrir og vender du på det, for så å ende opp med _din_ konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som lager bråk om dette er jo bebba selv.

Hun ble tatt med "buksa nede", men nekter å innrømme det og forsøker i stedet å legge skylden på "alle andre".

Hadde hun bare beklaget outingen så hadde det blitt med det.

Så det er hun som til stadighet trekker dette videre.

Tydeligvis forskjellig syn på det. Det virker på meg som du og andre med deg har sterke meninger om dette... Jeg forstår ikke at den reaksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis forskjellig syn på det. Det virker på meg som du og andre med deg har sterke meninger om dette... Jeg forstår ikke at den reaksjonen.

Da skal jeg forklare den for deg - ut i fra mitt ståsted og hva jeg har skrevet i denne tråden.

Jeg leste kort igjennom det som var skrevet, og reagerte på outingen - ene og alene.

Det kommenterte jeg overfor bebba, og forklarte hvorfor jeg syntes outing er verre enn den krangelen disse to det gjelder har seg i mellom.

Når bebba så forsøker å spille dum og samtidig lyver så direkte som hun gjør i sine svar til meg, så lar jeg det selvfølgelig ikke få stå ubesvart.

Og når jeg også ser at hun lyver om det hun har skrevet til andre her, så finner jeg det riktig å kommentere det.

Hadde hun bare vært ærlig nok til å stå for det hun faktisk hadde gjort, så hadde det vært ett positivt trekk.

Hadde hun også beklaget at hun, når det gjaldt outingen, hadde gått over streken, så hadde det vært helt greit for meg.

Men når hun likevel fortsetter å lyve, selv når hun jo VET at hun er knepet i løgn, så fortjener hun intet annet enn det hun får.

Det er et høyt utdannet voksent menneske det her er snakk om, og ikke en liten unge - selv om hun oppfører seg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg forklare den for deg - ut i fra mitt ståsted og hva jeg har skrevet i denne tråden.

Jeg leste kort igjennom det som var skrevet, og reagerte på outingen - ene og alene.

Det kommenterte jeg overfor bebba, og forklarte hvorfor jeg syntes outing er verre enn den krangelen disse to det gjelder har seg i mellom.

Når bebba så forsøker å spille dum og samtidig lyver så direkte som hun gjør i sine svar til meg, så lar jeg det selvfølgelig ikke få stå ubesvart.

Og når jeg også ser at hun lyver om det hun har skrevet til andre her, så finner jeg det riktig å kommentere det.

Hadde hun bare vært ærlig nok til å stå for det hun faktisk hadde gjort, så hadde det vært ett positivt trekk.

Hadde hun også beklaget at hun, når det gjaldt outingen, hadde gått over streken, så hadde det vært helt greit for meg.

Men når hun likevel fortsetter å lyve, selv når hun jo VET at hun er knepet i løgn, så fortjener hun intet annet enn det hun får.

Det er et høyt utdannet voksent menneske det her er snakk om, og ikke en liten unge - selv om hun oppfører seg slik.

I motsetning til deg så forsto jeg forklaringen til bebba. Som jeg skrev over, så er det for mye forlangt at alle skal forstå hele Adelines forhistorie og bakgrunn. Slik jeg leser det så forlanger dere dette - siden dere gjentatte ganger påpeker det i denne tråden.

Jeg ser at bebba gjorde noe dumt i sinne, da hun oppdaget hvem det var. Kanskje ikke så mye å bli sint for der og da, men med forhistorien, så kan det ha vært "dråpen" som rann over.

Med tanke på helheten i saken, så skjønner jeg at det kan være vanskelig for bebba å be om unnskyldning - og i mine øyne er det ikke bare hun som burde det.

Personlig synes jeg at hvis man er redd for konsekvenser av å bli avslørt, så bør man ikke legge opp til at de fleste skjønner hvem man er gjennom lik skrivestil og væremåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lyver du.

Du har tidligere i angjeldende tråd skrevet:

"Jeg er så lei de fine holdningene dine, for ikke å snakke om sippingen over at ingen skal få si hvilket nick du brukte før. STAKKARS LITEN, går her og er livredd for at noen skal røpe deg."

Og senere røpet du hvilket nick hun brukte før.

Slike løgner som du nå kommer med er en av årsakene til at så mange tar parti mot deg.

Og hvordan vet du at hennes tidligere nick var anonymt for alle? Høyst sansynlig var det jo nettopp ikke det, og derfor behovet for å bytte nick. Hvor alvorlig det kan være for henne i hennes liv utenfor DOL har du ingen aning om, og nettopp derfor er det SVÆRT VIKTIG å respektere slike ønsker.

Skal utdype hvordan jeg forstår ting annerledes.

Vedr.:

"Nå lyver du.

Du har tidligere i angjeldende tråd skrevet:

"Jeg er så lei de fine holdningene dine, for ikke å snakke om sippingen over at ingen skal få si hvilket nick du brukte før. STAKKARS LITEN, går her og er livredd for at noen skal røpe deg.""

Hvordan vet du med sikkerhet at hun da visste nicket. Hun kunne ha skrevet det utfra innlegget til Adeline inne på Meldinger. Alle visste at hun ville være anonym.

Altså det bebba skriver der, er ikke noe "bevis" på at hun dermed visste nicket på det tidspunktet.

Videre:

"Og senere røpet du hvilket nick hun brukte før.

Slike løgner som du nå kommer med er en av årsakene til at så mange tar parti mot deg.".

Da hun røpet nicket, kunne hun ha rett forut undret seg over hvem det var som skjulte seg bak nicket, samt hvorfor det kunne virke som personen hadde et "horn" i siden til henne.

Videre:

"Og hvordan vet du at hennes tidligere nick var anonymt for alle? Høyst sansynlig var det jo nettopp ikke det, og derfor behovet for å bytte nick. Hvor alvorlig det kan være for henne i hennes liv utenfor DOL har du ingen aning om, og nettopp derfor er det SVÆRT VIKTIG å respektere slike ønsker."

Som jeg tidligere har skrevet: Ingen kan forlange at folk skal ha kjennskap til forhistorie og bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du outet henne.

jeg hadde blitt ganske forbanna dersom noen hadde gjort det, uansett om vi hadde krangla og vært så uenige som bare det.

Å oute noen på nettet er lavmål. Det mener jeg.

Interessant.. Les svaret ditt her: http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F6%2F929.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D1947593&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D1948803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel godt hvem dette her var snakk om.

Du har vel vært her lenge nok til å huske hva fyren bak disse nickene drev med.

Selvfølgelig er det noe annet enn Ade/linas nickbytte pga. noe som hadde skjedd.

Du har vel også fulgt med på at det er et virus som stadig vender tilbake på adopsjonsforum og lager krøll der, som blir avslørt gang på gang hvorpå det blir utestengelse igjen osv.

Det er noe annet, og det tror jeg du forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel godt hvem dette her var snakk om.

Du har vel vært her lenge nok til å huske hva fyren bak disse nickene drev med.

Selvfølgelig er det noe annet enn Ade/linas nickbytte pga. noe som hadde skjedd.

Du har vel også fulgt med på at det er et virus som stadig vender tilbake på adopsjonsforum og lager krøll der, som blir avslørt gang på gang hvorpå det blir utestengelse igjen osv.

Det er noe annet, og det tror jeg du forstår.

Bare for å få avklart: Så i noen tilfeller mener du det er greitt å oute nick - bare du har god nok grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å få avklart: Så i noen tilfeller mener du det er greitt å oute nick - bare du har god nok grunn?

Dette var snakk om et slags "virus" på de aktuell forumene, noen som brukte flere nick etter utestengelse og kun gjorde dette for å ødelegge. Noen som ikke var ønsket på dol, og som gjentatte ganger ble utestengt av webmaster.

Det var noe helt annet enn det som skjedde her, da en bruker ble nødt til å bytte nick pga noe i RL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var snakk om et slags "virus" på de aktuell forumene, noen som brukte flere nick etter utestengelse og kun gjorde dette for å ødelegge. Noen som ikke var ønsket på dol, og som gjentatte ganger ble utestengt av webmaster.

Det var noe helt annet enn det som skjedde her, da en bruker ble nødt til å bytte nick pga noe i RL.

Spør igjen - siden det er det jeg ønsker å få avklart (derfor jeg la ut linken):

Så i noen tilfeller mener du det er greitt å oute nick - bare du har god nok grunn?

Det som er rart er at å oute nick her inne, ikke er så uvanlig. Har selv blitt det - uten at det var noen reaksjon på det.

I det tilfellet her:

Man mener at bebba burde ha fått med seg alt som sto i "meldingstråden" vedr. nickbytte - altså begrunnelsen til Adeline for hvorfor være anonym. Om man ikke hadde fått med seg alt som stod i tråden, men kun annonseringen hennes, så er det ingen grunn til at nicket skal være fredet, når nicket velger å ta med seg "bagasje" fra sitt tidligere nick vedr. bebba inn i sine svar til henne. En bør også huske på at de fleste ikke å husker i detalj andre sin begrunnelse for skifte av nick i flere uker etter å ha lest en slik melding. Når jeg leser meldingen der inne - uten å vite alt jeg vet i dag - så fremstår den like godt som en spøk, eller en måte å gjøre seg viktig på. Altså synes jeg dere legger altfor mye vekt på at man burde ha forstått mer enn man egentlig kan forlange.

Jeg synes at behandlingen bebba har fått de siste dagene har vært veldig dårlig. Hun har blitt beskyldt for å lyge - uten skikkelig dokumentasjon i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til deg så forsto jeg forklaringen til bebba. Som jeg skrev over, så er det for mye forlangt at alle skal forstå hele Adelines forhistorie og bakgrunn. Slik jeg leser det så forlanger dere dette - siden dere gjentatte ganger påpeker det i denne tråden.

Jeg ser at bebba gjorde noe dumt i sinne, da hun oppdaget hvem det var. Kanskje ikke så mye å bli sint for der og da, men med forhistorien, så kan det ha vært "dråpen" som rann over.

Med tanke på helheten i saken, så skjønner jeg at det kan være vanskelig for bebba å be om unnskyldning - og i mine øyne er det ikke bare hun som burde det.

Personlig synes jeg at hvis man er redd for konsekvenser av å bli avslørt, så bør man ikke legge opp til at de fleste skjønner hvem man er gjennom lik skrivestil og væremåte.

men det var jo ikke for DOLERE hun gjemte seg - hun gjemte nicket sitt fra en fra utsiden - .....kan det være så vanskelig å skjønne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det var jo ikke for DOLERE hun gjemte seg - hun gjemte nicket sitt fra en fra utsiden - .....kan det være så vanskelig å skjønne?

flisa, du er morsom når du undervurderer hva jeg har skjønt... *ler*

Her går du utifra at alle (og dermed også bebba) skulle ha fått med seg hele meldingstråden, samt skjønt at dette ikke var spøk eller en som prøvde å gjøre seg viktig.

Poenget er altså: Hvem kan forlange at alle skal vite disse detaljene, samt gå å huske på de. Når dere forlanger det, så har dere ikke grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flisa, du er morsom når du undervurderer hva jeg har skjønt... *ler*

Her går du utifra at alle (og dermed også bebba) skulle ha fått med seg hele meldingstråden, samt skjønt at dette ikke var spøk eller en som prøvde å gjøre seg viktig.

Poenget er altså: Hvem kan forlange at alle skal vite disse detaljene, samt gå å huske på de. Når dere forlanger det, så har dere ikke grunn til det.

Tillegg:

Glemte det viktigste i svaret...

Du og noen andre har detaljkunnskaper i forhold til hvorfor hun gjemmer seg. Det har ikke jeg og de fleste andre. Det jeg imidlertid ser, er hva en "vanlig person" kan vite og forstå i denne saken, og dermed også hva bebba burde ha skjønt.

Og over til svaret vedr. hvem hun gjemmer seg for: Hvis hun ikke gjemmer seg for dolere, så skjønner jeg ikke oppstusset. Hva er egentlig problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flisa, du er morsom når du undervurderer hva jeg har skjønt... *ler*

Her går du utifra at alle (og dermed også bebba) skulle ha fått med seg hele meldingstråden, samt skjønt at dette ikke var spøk eller en som prøvde å gjøre seg viktig.

Poenget er altså: Hvem kan forlange at alle skal vite disse detaljene, samt gå å huske på de. Når dere forlanger det, så har dere ikke grunn til det.

Bytte av nick.

Jeg har skiftet nick. Nei, jeg har ikke gjort rede for grunnen til det-

for det har vel ingen her noe med, mener jeg.

Om noen skulle kjenne meg igjen, så regner jeg da med som en selvfølge at ingen går ut med denne oppdagelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte av nick.

Jeg har skiftet nick. Nei, jeg har ikke gjort rede for grunnen til det-

for det har vel ingen her noe med, mener jeg.

Om noen skulle kjenne meg igjen, så regner jeg da med som en selvfølge at ingen går ut med denne oppdagelsen.

Vedr.: "Om noen skulle kjenne meg igjen, så regner jeg da med som en selvfølge at ingen går ut med denne oppdagelsen.".

Vanligvis gjør man heller ikke det. I dette tilfellet tok Adelina med seg bagasje fra sitt forrige nick, inn i svarene til bebba.

Hvis man ønsker å forbli anonym, så bør man ikke "være ute" etter noen med sitt nye nick...

Jeg sier ikke at det var rett av bebba, men det er mer forståelig når man skjønner dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr.: "Om noen skulle kjenne meg igjen, så regner jeg da med som en selvfølge at ingen går ut med denne oppdagelsen.".

Vanligvis gjør man heller ikke det. I dette tilfellet tok Adelina med seg bagasje fra sitt forrige nick, inn i svarene til bebba.

Hvis man ønsker å forbli anonym, så bør man ikke "være ute" etter noen med sitt nye nick...

Jeg sier ikke at det var rett av bebba, men det er mer forståelig når man skjønner dette.

Tillegg:

Det er forresten ikke så uvanlig at noen outer nye nick. Og det kan være like gode grunner til andre sit nickskifte - uten at noen vet det.

Jeg ble det selv outet - uten at noen brydde seg med om det var galt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg:

Det er forresten ikke så uvanlig at noen outer nye nick. Og det kan være like gode grunner til andre sit nickskifte - uten at noen vet det.

Jeg ble det selv outet - uten at noen brydde seg med om det var galt eller ikke.

Det kan vel diskuteres om hvem som først var ute for "å ta." den andre.

Regner med den diskusjonen er over.

Outingen, som det blir kalt her,var det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel diskuteres om hvem som først var ute for "å ta." den andre.

Regner med den diskusjonen er over.

Outingen, som det blir kalt her,var det viktigste.

Jeg skjønner at du og flere med deg kun ser på outingen som det viktigste. Mitt poeng er at verden er ikke så svart/hvitt... Der var formildende omstendigheter, og det virker ut som mange ser bort i fra.

Videre så har flere oppført seg minst like dårlig - både tidligere og her i tråden - viser til at det forekommer outing ellers uten at det blir reagerert på, samt en i denne tråden beskylder bebba for å lyge uten å ha noe særlig belegg for det. Og det kommer fra folk som er opptatt av å ta andre for dårlig oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til deg så forsto jeg forklaringen til bebba. Som jeg skrev over, så er det for mye forlangt at alle skal forstå hele Adelines forhistorie og bakgrunn. Slik jeg leser det så forlanger dere dette - siden dere gjentatte ganger påpeker det i denne tråden.

Jeg ser at bebba gjorde noe dumt i sinne, da hun oppdaget hvem det var. Kanskje ikke så mye å bli sint for der og da, men med forhistorien, så kan det ha vært "dråpen" som rann over.

Med tanke på helheten i saken, så skjønner jeg at det kan være vanskelig for bebba å be om unnskyldning - og i mine øyne er det ikke bare hun som burde det.

Personlig synes jeg at hvis man er redd for konsekvenser av å bli avslørt, så bør man ikke legge opp til at de fleste skjønner hvem man er gjennom lik skrivestil og væremåte.

Her kan du jo selv se at bebba vet om nick-byttet til Ade|ina før hun outer henne:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2409103

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2409120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...