Gå til innhold

Ammete


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Er det noen som kan skrive litt om sine erfaringer med ammete? Tror dere at det øker produksjonen og/eller reduserer kolikkplager for barnet. Begynte å drikke denne teen igår, så nå er jeg spent.

Det står på boksen at man skal drikke en til to kopper om dagen - bør man ikke drikke mere? Hva gjør dere?

Hva mener helsesøster om bruk av ammete, har hun hørt noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

En venninne av meg var på apoteket og kjøpte den. Hun spurde apotekerne hva som gjorde at den fungerte bra. Dem svarte at den ikke hjelper på melkeproduksjoen, men det er tro som kan flytte fjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får iallefall brystspreng av å drikke 1-2 kopper om dagen. Men om det er troen eller teen vet jeg vel ikke. Hovedsaken er at jeg får mere melk og gutten er go og mett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Anonymous. Det er ingen studier som viser at ammete har en sikker effekt. Ammete består av urter og de har en eller annen virkning. Ammete bør derfor inntas i begrensede mengder slik at det ikke blir bivirkninger. Ved liten produksjon er det alltid viktig å først få hjelp til å kartlegge hva som kan være den egentlige årsaken til lite melk. De kan være mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde ikke å få mer melk, men lillegutt får vondt i magen hvis jeg ikke drikker teen hver dag. Det var noen dager jeg ikke drakk, og maken til urolig unge. Jeg er frelst.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...