Gå til innhold

Har sluttet å amme men har vondt i brystet


knotulf

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet å amme for over 14 dager siden (7 mnd) - fikk mensen for første gang siden fødselen for 5 dager siden. Jeg har nå fått så vondt i det ene brystet og lurer på om det fortsatt kan være melkespreng ? Det startet som om det kunne være melkespreng, men er nå bare vondt. det kommer litt blank væske ut når jeg klemmer på brystet. Er dette vanlig ?

Er takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjøre takknemlig for svar.Det kan være du har fått en tett melkegang i brystet, noe som ikke er helt uvanlig hvis f.eks. nedtrappingen av ammingen har vært litt for rask. Du kan legge en god og varm klut på brystet noen minutter før du prøver å håndmelke. Når melken begynner å dryppe kan du forsiktig massere brystet. Hvis ubehaget i brystet ikke blir bedre i løpet av 6-8 ganger eller noen dager med nevnte tiltak,og brystet evt. blir rødflammet og mere smertefullt og hvis du får høy feber, da bør du kontakte legen din. Det er ikke uvanlig å presse ut litt melk fra brystene i mange mnd. etter avsluttet amming.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...