Gå til innhold

Cilla82 - politiattest

Gjendine

Anbefalte innlegg

Rakk ikke å svare deg, men her er en forklaring:

Vanlig politiattest gis hvis ikke loven sier noe annet. Der er de fleste straffbare forhold med, men de blir slettet etter en viss tid. Detaljer om dette finner du her.

Begrenset politiattest er en attest hvor det bare er helt spesielle straffbare forhold som skal være med. F.eks seksuelle overgrep mot barn som er de eneste forhold som skal med i en politiattest for en som har fått tilbud om tilsetting i grunnskolen. I slike attester blir de straffbare forhold ikke slettet etter en viss tid.

Uttømmende politiattest er attester hvor absolutt alle straffbare forhold skal være med f.eks i politiattesten til en som skal arbeide i vaktselskap. I slike attester blir de straffbare forholdene ikke slettet etter en viss tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei...

pcen slo seg helt vrang skjønner du:)

tusen takk for svaret jeg har lest det flere steder at man måtte ha en slik attest i en adopsjon.for der jeg leste sto det Vandels attest og Uttømmende politi attest. men nå skjønner jeg hehe

Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...