Tesssa Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Vi venter på barn fra Sør Afrika og blir nok foreldre i løpet av året. Var på Trygdekontoret for å sjekke litt om våre rettigheter i forbindelse med permisjon osv. Hun fortalte meg at vi ikke får engangsstøtten om vi har rett til permisjonspenger. Stemmer dette? trodde vi skulle få ca 30.000 når vi kommer hjem med barnet. Kan noen hjelpe meg med dette? Hilsen "høy-gravid" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Nei dere får ikke engangsstøtte, men dere får adopsjonspengene som vel er på ca. 30 000 kr ) når dere kommer hjem med barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tesssa Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Nei dere får ikke engangsstøtte, men dere får adopsjonspengene som vel er på ca. 30 000 kr ) når dere kommer hjem med barnet. puuuh! det var godt, hun sa nemlig at vi ikke mottok annet enn vanlig "barselpermisjons penger". Dermed kan jeg slå meg til ro med at vi mottar adopsjonsstøtte, pluss vanlig permisjon. Stemmer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 puuuh! det var godt, hun sa nemlig at vi ikke mottok annet enn vanlig "barselpermisjons penger". Dermed kan jeg slå meg til ro med at vi mottar adopsjonsstøtte, pluss vanlig permisjon. Stemmer? Det stemmer. Det er ikke trygdekontoret som betaler ut adopsjonsstøtten, så hun har nok misforstått noe. Anbefaler deg også å søke arbeidsgiver om velferdspermisjon når dere henter småen hjem. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tesssa Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Det stemmer. Det er ikke trygdekontoret som betaler ut adopsjonsstøtten, så hun har nok misforstått noe. Anbefaler deg også å søke arbeidsgiver om velferdspermisjon når dere henter småen hjem. Hilsen Hvem er det som betaler adopsjosstøtten? skal man søke? i tilfelle når? Hvorfor anbefaler du velferdspermisjon? får jeg evt betalt lønn i perioden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hvem er det som betaler adopsjosstøtten? skal man søke? i tilfelle når? Hvorfor anbefaler du velferdspermisjon? får jeg evt betalt lønn i perioden? Det er Bufa som betaler engangsstøtten :-) Altså staten, ikke kommunen! Du får søknadskjema når du kommer hjem med barnet og Bufa har registrert at dere er kommer hjem! All informasjonen dere trenger får dere, så slapp av :-) Søk om velferdspermisjon så du slipper å ta ut mye ferie når du reiser for å hente barnet! Du kan søke om enten med lønn eller få det bevilget uten lønn! M.v.h. en som lurte på alt dette før adopsjonen, men som opplevde at det gikk veldig greit av seg selv etterpå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.