Gå til innhold

Engangstøtte

Tesssa

Anbefalte innlegg

Vi venter på barn fra Sør Afrika og blir nok foreldre i løpet av året. Var på Trygdekontoret for å sjekke litt om våre rettigheter i forbindelse med permisjon osv. Hun fortalte meg at vi ikke får engangsstøtten om vi har rett til permisjonspenger. Stemmer dette? trodde vi skulle få ca 30.000 når vi kommer hjem med barnet. Kan noen hjelpe meg med dette?

Hilsen "høy-gravid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fei1365380229

Nei dere får ikke engangsstøtte, men dere får adopsjonspengene som vel er på ca. 30 000 kr :o) når dere kommer hjem med barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dere får ikke engangsstøtte, men dere får adopsjonspengene som vel er på ca. 30 000 kr :o) når dere kommer hjem med barnet.

puuuh! det var godt, hun sa nemlig at vi ikke mottok annet enn vanlig "barselpermisjons penger". Dermed kan jeg slå meg til ro med at vi mottar adopsjonsstøtte, pluss vanlig permisjon. Stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puuuh! det var godt, hun sa nemlig at vi ikke mottok annet enn vanlig "barselpermisjons penger". Dermed kan jeg slå meg til ro med at vi mottar adopsjonsstøtte, pluss vanlig permisjon. Stemmer?

Det stemmer. Det er ikke trygdekontoret som betaler ut adopsjonsstøtten, så hun har nok misforstått noe. Anbefaler deg også å søke arbeidsgiver om velferdspermisjon når dere henter småen hjem.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Det er ikke trygdekontoret som betaler ut adopsjonsstøtten, så hun har nok misforstått noe. Anbefaler deg også å søke arbeidsgiver om velferdspermisjon når dere henter småen hjem.

Hilsen

Hvem er det som betaler adopsjosstøtten? skal man søke? i tilfelle når?

Hvorfor anbefaler du velferdspermisjon? får jeg evt betalt lønn i perioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest girasol

Hvem er det som betaler adopsjosstøtten? skal man søke? i tilfelle når?

Hvorfor anbefaler du velferdspermisjon? får jeg evt betalt lønn i perioden?

Det er Bufa som betaler engangsstøtten :-) Altså staten, ikke kommunen! Du får søknadskjema når du kommer hjem med barnet og Bufa har registrert at dere er kommer hjem! All informasjonen dere trenger får dere, så slapp av :-) Søk om velferdspermisjon så du slipper å ta ut mye ferie når du reiser for å hente barnet! Du kan søke om enten med lønn eller få det bevilget uten lønn!

M.v.h. en som lurte på alt dette før adopsjonen, men som opplevde at det gikk veldig greit av seg selv etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...