Gå til innhold

Hvor mye melk?


Gjest Adelin

Anbefalte innlegg

Gjest Adelin

Jeg har en nydelig liten gutt på 3 månder, det jeg lurer på er hvor mye jeg må pumpe meg hvis jeg skal ha barnevakt noen timer, fins det noe fasitsvar på hvor mye morsmelk en 3 månder gammel baby drikker i et måltid? Sånn ca iallefall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elisabeth Tufte

Kjære Adelin. Som du sikkert vet så er det stor forskjell på hvor mye et barn drikker. Dessuten kan et brystbarn som vanligvis drikker mye av brystet ta mindre når det får av flaske fordi dette er en annen måte å spise på. For å være på den sikre siden ville jeg satt igjen ca 150 ml til hvert måltid til den som er barnevakt. Da kan barnevakten varme opp litt av gangen for å se hvor mye barnet drikker. Det som ikke er brukt kan fryses ned.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Elisabeth Tufte, helsesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg "fullpumper" brukte jeg litt tid på å finne en oversikt over hvor mye jeg skal gi poden. Til barn mellom 2 og 6 måneder er alt mellom 120 og 240 ml vanlig til hvert måltid. Einar er snart ti uker og spiser ca 140 ml til hvert måltid på dag/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er også 3 måneder, og jeg hadde det samme spørsmålet som deg første gang vi hadde barnevakt. Sendte med så mamma hadde nok, og det viste seg at han spiste veldig forskjellig til måltidene. Han spiste nemlig alt fra 90 ml til 200 ml, så det er ikke alltid så lett å vite. Men som helsesøster sier, send med nok melk og frys ned det som ikke brukes.

Ps! Tiner du opp nedfryst melk, så må du ikke fryse den ned igjen. Send da heller melken med frossen og la barnevakten tine etter hvert som det blir behov!!

Lykke til!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...