Gå til innhold

Hva sysn du om å "oute" noen på DOL?


Gjest Mr Pimmel

Anbefalte innlegg

"Sannsynligvis hadde minimalt med folk her oppdaget at det ble hintet til at vedkommende fjollet seg med flere nick, hvis ikke vedkommende selv hadde startet en ny STOR sak om det."

Det har du sansynligvis rett i.

Skal vi slutte å krangle, da? Enige blir vi neppe uansett :-)

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 433
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    95

  • flisa

    46

  • laguna1365380434

    37

  • Freya

    30

Mest aktive i denne tråden

Av og til er det en grunn til at man ikke vil bli assosiert med tidligere nick. Trenger ikke være noe man har sagt eller gjort selv :-)

"Av og til er det en grunn til at man ikke vil bli assosiert med tidligere nick. Trenger ikke være noe man har sagt eller gjort selv"

Selvfølgelig. Og det har vel de fleste respekt for? Men det er jo ikke heeeelt det samme som å bytte nick fra tråd til tråd, kombinert med at man skriver bare svada.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det sier du som svarer normal argumentasjon med *bla bla syt syt*?

"Og det sier du som svarer normal argumentasjon med *bla bla syt syt*?"

Nei, jeg svarer ikke "normal argumentasjon med det". Når noen bare gjentar seg selv i det uendelige, og ikke engang gidder å lese og sette seg inn i situasjonen de diskuterer, så hender det jeg svarer slikt.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

"Av og til er det en grunn til at man ikke vil bli assosiert med tidligere nick. Trenger ikke være noe man har sagt eller gjort selv"

Selvfølgelig. Og det har vel de fleste respekt for? Men det er jo ikke heeeelt det samme som å bytte nick fra tråd til tråd, kombinert med at man skriver bare svada.

"................................."

Vel, nå kan jeg skjønne at laguna ikke liker å få merkelapp som en som outer folk. Men jeg vet ikke hvem av dem som som har oppført seg mest hårsårt her nå.

Jeg gir 10 poeng til hver, også får du 8 for iveren du viser etter å kalle andres innlegg for "svada". Nei, forresten, slenger på 2 til til deg, så har alle fått likt, og dere kan være venner og godt forlikte igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå kan jeg skjønne at laguna ikke liker å få merkelapp som en som outer folk. Men jeg vet ikke hvem av dem som som har oppført seg mest hårsårt her nå.

Jeg gir 10 poeng til hver, også får du 8 for iveren du viser etter å kalle andres innlegg for "svada". Nei, forresten, slenger på 2 til til deg, så har alle fått likt, og dere kan være venner og godt forlikte igjen :-)

Vel. Jeg synes ikke laguna har opptrått hverken hissig eller noe annet i denne tråden. At hun nekter å sitte å ta imot tullete beskyldninger om at hun "outer" folk skjønner jeg godt. Og min "iver" er ikke noe annet enn at jeg var innvolvert i tråden som gjøken av en trådstarter startet (for å få oppmerksomhet) fra starten av.

"................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Ja dette var virkelig en interessant tråd. Milevis lang, og aldeles umulig å lese. Og får meg som ikke gidder å lese alt som blir skrevet her, og får bare med meg en brøkdel (dvs. den brøkdelen som interesser meg i det øyeblikket) så blir den aldeles uforståelig.

Jeg har aldri hatt særlige problemer med å bruke andre nick når jeg skriver om sensitive ting, og for min egen del legger jeg sjelden merke til stil eller lignende. Jeg rett og slett forstår ikke problemet her på et anonymt nettsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Vel. Jeg synes ikke laguna har opptrått hverken hissig eller noe annet i denne tråden. At hun nekter å sitte å ta imot tullete beskyldninger om at hun "outer" folk skjønner jeg godt. Og min "iver" er ikke noe annet enn at jeg var innvolvert i tråden som gjøken av en trådstarter startet (for å få oppmerksomhet) fra starten av.

"................................"

På meg virker det som om dere to har hatt noe imot innskriver fra før av, og nå blir litt mer enn normalt opphisset over vedkommendes fremferd. Bare sånn sett fra sidelinjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virker det som om dere to har hatt noe imot innskriver fra før av, og nå blir litt mer enn normalt opphisset over vedkommendes fremferd. Bare sånn sett fra sidelinjen :-)

På ingen måte. Jeg visste ikke engang at vedkommende var den han var. Og jeg har heller ikke hatt noe imot det gamle nicket.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

Skal vi slutte å krangle, da? Enige blir vi neppe uansett :-)

"..................................."

Jada, det kan vi godt.

Men ikke forvent at jeg fortsatt skal tilhøre heiagjengen når du krangler med kahn. ;-)

*fornærmet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var virkelig en interessant tråd. Milevis lang, og aldeles umulig å lese. Og får meg som ikke gidder å lese alt som blir skrevet her, og får bare med meg en brøkdel (dvs. den brøkdelen som interesser meg i det øyeblikket) så blir den aldeles uforståelig.

Jeg har aldri hatt særlige problemer med å bruke andre nick når jeg skriver om sensitive ting, og for min egen del legger jeg sjelden merke til stil eller lignende. Jeg rett og slett forstår ikke problemet her på et anonymt nettsted.

Sånn bare til opplysning: Saken dreide seg ikke om at noen ikke skulle få bruke et annet nick når de skriver personlige/sensitive ting. Det var trådstarter som ikke tålte at det ble hintet til at han hele tiden byttet nick, stort sett bare for å skape "kaos" og sitte å le av det.

"................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Vel, nå kan jeg skjønne at laguna ikke liker å få merkelapp som en som outer folk. Men jeg vet ikke hvem av dem som som har oppført seg mest hårsårt her nå.

Jeg gir 10 poeng til hver, også får du 8 for iveren du viser etter å kalle andres innlegg for "svada". Nei, forresten, slenger på 2 til til deg, så har alle fått likt, og dere kan være venner og godt forlikte igjen :-)

Dø, sorry altså, men hvor er jeg hårsår her da?

Jeg kan jo rett og slett ikke la mye av det som ble skrevet her stå uimotsagt?

Jeg er jaggu meg damned if i do, og damned if i dont..;-)

Om jeg "hevet meg over" ville jo folk her tro at jeg er en fæling som driver på og outer folk og står på.. :-o

Det ser jeg nødig, da jeg leker her hele tiden..;-) Ingen som vil være sammen med meg mer,hvis jeg får ord på meg for å være en kjiping..;-)

Jeg synes ikke jeg har vært så kjip, og jeg synes hvertfall ikke jeg er hårsår!

Men dette er igjen en av de tingene det er vrient å forsvare seg mot..

Svarer en i det hele tatt når noen sier en er hårsår, da er det jævlig vanskelig å ikke virke hårsår..:-I

Det samme gjelder forøvrig hissig og selvopptatt. Vanskelige anklager å håndtere uten at det virker som at en oppfyller nettopp en slik karakteristikk.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET gjør han..:-)

Jeg tenkte jeg kanskje skulle holde meg av den her, men jeg synes jeg måtte forsvare meg også..

"fått fortrolige opplysninger" liksom!

Jeg bare kjenner`n igjen..Og det er ikke noe vanskelig heller!

Han fikk det til å høres ut som en blodsynd! Det vil jeg ikke ha på meg!

Mr Pimmel "outer" seg selv i hver eneste lille innlegg han skriver her inne, så om noen har outet noen, ja så er det han selv....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det kan vi godt.

Men ikke forvent at jeg fortsatt skal tilhøre heiagjengen når du krangler med kahn. ;-)

*fornærmet*

Fornærmelse er en dyd, så jeg skal ikke legge meg bort i det :-)

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Logitechmusa

"Og det sier du som svarer normal argumentasjon med *bla bla syt syt*?"

Nei, jeg svarer ikke "normal argumentasjon med det". Når noen bare gjentar seg selv i det uendelige, og ikke engang gidder å lese og sette seg inn i situasjonen de diskuterer, så hender det jeg svarer slikt.

"................................."

For meg så det ut til at !-o-! diskuterte et viktig generelt prinsipp, ikke denne ene brukeren som sådan. Det så også ut som om du ikke akkurat var villig til å se hva vedkommende prøvde å få frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logitechmusa

Sånn bare til opplysning: Saken dreide seg ikke om at noen ikke skulle få bruke et annet nick når de skriver personlige/sensitive ting. Det var trådstarter som ikke tålte at det ble hintet til at han hele tiden byttet nick, stort sett bare for å skape "kaos" og sitte å le av det.

"................................"

Og jaggu gir dere han noe å le av også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så det ut til at !-o-! diskuterte et viktig generelt prinsipp, ikke denne ene brukeren som sådan. Det så også ut som om du ikke akkurat var villig til å se hva vedkommende prøvde å få frem.

Jeg holder på mitt, og mener bestemt at det som var greia her ikke var "outing".

Forøvrig har vi sluttet å krangle :-)

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logitechmusa

Jeg holder på mitt, og mener bestemt at det som var greia her ikke var "outing".

Forøvrig har vi sluttet å krangle :-)

".................................."

:-)

Mulig det ikke var outing, men det er uansett et utidig prinsipp og en kjedelig hersketaktikk å hele tida skulle påpeke selv det åpenbare samtidig som man syns man er i en slags misforstått rett fordi vedkommende ikke oppfører seg slik man selv ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Pimmel

Stakkars.

Skjønner at du synes det var trist da. Du LURTE henne, gjorde du....

En liten korreksjon: hun ble alene da søsteren døde for et halvt år siden. Veterinæren sa vi fikk komme når hun ikke ville spise mer. Nyrene sviktet, det var ikke noe å gjøre. Den dagen jeg syns det var nok fikk hun mat, spiste litt, la seg til å sove med kosebamsen i kurven, og jeg tok med hele kurven til vetererinæren. Gamlemor fikk spøyte og døde uten å reise seg. Bare så litt på oss og sovnet.

Det samme med søsteren året før. De to diltet i hælene på hverandre støtt og gamlemor mjauet sårt en hel uke etter at søsteren var borte. Jeg var fristet til å ta begge samtidig, da jeg forutså dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Sånn bare til opplysning: Saken dreide seg ikke om at noen ikke skulle få bruke et annet nick når de skriver personlige/sensitive ting. Det var trådstarter som ikke tålte at det ble hintet til at han hele tiden byttet nick, stort sett bare for å skape "kaos" og sitte å le av det.

"................................"

Jeg får ikke med meg når noen skaper kaos. Hvordan går det an å skape kaos på et anonymt forum? Da tillegger man nickene for stor betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke med meg når noen skaper kaos. Hvordan går det an å skape kaos på et anonymt forum? Da tillegger man nickene for stor betydning.

Det går helt fint an. Du trenger ikke å ha en så streng tolkning av ordet "kaos".

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...