Gå til innhold

Hva sysn du om å "oute" noen på DOL?


Gjest Mr Pimmel

Anbefalte innlegg

Hvis det gjelder nye tråder med nye nick, så ser jeg ærlig talt ikke problemet deres.

Blah-blah gnål gnål.

"..............................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 433
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    95

  • flisa

    46

  • laguna1365380434

    37

  • Freya

    30

Mest aktive i denne tråden

""Og de som velger å se det slik..De får vel bare fortsette. Lite jeg kan gjøre med det. De VIL ikke skjønne forskjellen,tror nå jeg."

- Og det har du nok helt rett i, ja. "

Virker som det gjerne er de samme som syter over at det er så mange faste her, og at de blir oversett fordi de selv ikke er faste her.

"................................"

"Virker som det gjerne er de samme som syter over at det er så mange faste her, og at de blir oversett fordi de selv ikke er faste her. "

Godt poeng.

Det er nok mye mulig at det er her skoen _egentlig_ trykker, ja.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

Blah-blah gnål gnål.

"..............................."

Nå er du barnslig!

Det har blitt påpekt av både deg og laguna at det er så åpenbart at vedkommende bruker samme nick. Så hvorfor skal noen på død og liv påpeke det åpenbare med en sånn soleklar rett? Det har du enda ikke svart skikkelig på selv om det er det jeg har prøvd å få frem hele tiden, at dette er en rett vi faktisk ikke har. Kall det gjerne gnål, men det er en utidighet både her og i RL. Det er noe med å sette seg selv på samme nivå der man mener at andre er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"*sukk*

Når folk, etter å ha gnålet og mast i et døgn, viser seg å ikke har forstått greia i det hele tatt, da er det bare å takke for seg og avslutte diskusjonen."

hahaha - dette er jo helt utrolig!

Vel, dette viser at det kan være greit å få med seg hva det er snakk om, før en påstår masse greier og lar ting gå over alle støvleskaft.

Eller, evt., beklage litt etterpå når en skjønner at en har tråkka midt i salaten.

...og her skulle det vært med et smilefjes, ser jeg. :)

Det så litt hissig ut, men egentlig var jeg ganske lattermild da jeg skrev det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

"På den annen side ser det jo ikke ut til å være så mange som tror at jeg på ramme alvor fortsatt tror at jeg har outet noen."

- Du har alt ditt på det tørre, laguna. Det er ingen som mener at det du skrev er outing, det er og blir noe annet. Samme hva enkelte vil ha det til.

"Og de som velger å se det slik..De får vel bare fortsette. Lite jeg kan gjøre med det. De VIL ikke skjønne forskjellen,tror nå jeg."

- Og det har du nok helt rett i, ja.

:)

:-)

Jeg synes heller ikke det har så mye tilfelles med å oute noen.

Hyggelig at du er enig med meg her.

Jeg synes det i verste fall var litt utidig, men jeg dsynes han legger bra opp til det selv.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

Kanskje en ide å se hva det dreier seg om før en plaprer ivei.

Jeg har diskutert et prinsipp her om hva jeg mener man kan tillate seg i forhold til andre eller ikke her på forumet. Og jeg mener altså noen påberoper seg en rett de åpenbart ikke har til å si hvordan andre skal oppføre seg. For meg er det heller ikke greit i RL at noen legger lista for hvordan andre skal være så lenge de ikke bryter noen åpenbare lover. Syns jeg ikke folk oppfører seg all right unngår jeg dem heller. Det går faktisk helt fint her på DOL. Det gjelder å heves eg over ting i stedet for å sette seg på samme nivå.

Og ja, hvis dette faktisk gjelder at en person bruker stadig nye nick i nye tråder, så greier altså ikke jeg se problemet Prozak og Laguna gjør av dette. Det går helt fint å overse vedkommende hvis man ikke syns vedkommende passer inn i ens egen standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Logitechmusa

"*sukk*

Når folk, etter å ha gnålet og mast i et døgn, viser seg å ikke har forstått greia i det hele tatt, da er det bare å takke for seg og avslutte diskusjonen."

hahaha - dette er jo helt utrolig!

Vel, dette viser at det kan være greit å få med seg hva det er snakk om, før en påstår masse greier og lar ting gå over alle støvleskaft.

Eller, evt., beklage litt etterpå når en skjønner at en har tråkka midt i salaten.

Nå gjør jeg som deg og kommer stupende inn fra sidelinja. Tror det er flere som har tråkka i salaten her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør jeg som deg og kommer stupende inn fra sidelinja. Tror det er flere som har tråkka i salaten her.

Var det et hint til meg, eller mener du generelt flere av de som har skrevet i tråden?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør jeg som deg og kommer stupende inn fra sidelinja. Tror det er flere som har tråkka i salaten her.

Logitechmusa, mente jeg. Sorry, skrev feil i overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logitechmusa

Var det et hint til meg, eller mener du generelt flere av de som har skrevet i tråden?

:)

Jeg mener deg _også_. :-)

Men jeg syns også at prinsippet bør være at man kan gjøre som man vil her inne så lenge man ikke direkte bryter reglene til DOL uten at noen får seg til å leke overformyndere slik mange av dere åpenbart syns er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener deg _også_. :-)

Men jeg syns også at prinsippet bør være at man kan gjøre som man vil her inne så lenge man ikke direkte bryter reglene til DOL uten at noen får seg til å leke overformyndere slik mange av dere åpenbart syns er ok.

Ok, da tenker vi litt forskjellig her bare. Greit nok det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest javisst var det dårlig gjort

Tror nok heller det er slike som bl.a deg, som har vrangforestillinger om hvordan et internettforum (internett, for pokker - ikke venteværelset hos psykologen din) fungerer. Det er betraktelig høyere under taket, og mye mindre utelukkende "klikkete" her enn i mange andre forum.

"..................................."

Nå må du jammen jekke deg ned noen hakk du.

Jeg svarte ikke deg, og hva jeg mener har jeg like stor rett til å mene som du har om meninga er den motsatte.

Den dag jeg svarer deg på en bedreten måte kan du slenge med leppa tilbake.

Du er hurtig ute med å angripe folk for hvordan og hva de skriver, med dette svaret ditt på mitt svar som ikke var til deg viser du at du ikke har så god stil selv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du jammen jekke deg ned noen hakk du.

Jeg svarte ikke deg, og hva jeg mener har jeg like stor rett til å mene som du har om meninga er den motsatte.

Den dag jeg svarer deg på en bedreten måte kan du slenge med leppa tilbake.

Du er hurtig ute med å angripe folk for hvordan og hva de skriver, med dette svaret ditt på mitt svar som ikke var til deg viser du at du ikke har så god stil selv heller.

Jekke ned? Heh-heh...morsomt. Det eneste jeg hører fra deg her er "blah-blah-svada-gnål-syt". Og det er vanskelig å svare på det særlig saklig. Og forøvrig står jeg helt og holdent for det jeg sier. Det at du fortsetter med gnålingen din viser jo at du ikke vet hva "outing" er, og det legger et effektivt lokk p enhver diskusjon om emnet.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest javisst var det dårlig gjort

Jekke ned? Heh-heh...morsomt. Det eneste jeg hører fra deg her er "blah-blah-svada-gnål-syt". Og det er vanskelig å svare på det særlig saklig. Og forøvrig står jeg helt og holdent for det jeg sier. Det at du fortsetter med gnålingen din viser jo at du ikke vet hva "outing" er, og det legger et effektivt lokk p enhver diskusjon om emnet.

"...................................."

Og jeg kjenner godt nok til nicket ditt til at jeg gidder å la meg rive med på en av disse berg og dalbane turene dine.

Du er voldsomt kranglesyk, og jeg ser at du liker å spy ut meninga de uansett om svar er til deg eller ikke.

Finn noen andre å krangle med.

Jeg har sakt meninga mi om hva jeg synes om emnet og om deg og ditt, mer energi gidder jeg ikke bruke på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diskutert et prinsipp her om hva jeg mener man kan tillate seg i forhold til andre eller ikke her på forumet. Og jeg mener altså noen påberoper seg en rett de åpenbart ikke har til å si hvordan andre skal oppføre seg. For meg er det heller ikke greit i RL at noen legger lista for hvordan andre skal være så lenge de ikke bryter noen åpenbare lover. Syns jeg ikke folk oppfører seg all right unngår jeg dem heller. Det går faktisk helt fint her på DOL. Det gjelder å heves eg over ting i stedet for å sette seg på samme nivå.

Og ja, hvis dette faktisk gjelder at en person bruker stadig nye nick i nye tråder, så greier altså ikke jeg se problemet Prozak og Laguna gjør av dette. Det går helt fint å overse vedkommende hvis man ikke syns vedkommende passer inn i ens egen standard.

Realitity check: Det var hverken jeg eller laguna som lagde problem av denne saken.

Og hva er dette tullet om "rett"? Det er ingen her som har påberopt seg noen rett til å opplyse om at noen er useriøse og fjoller rundt med et nytt nick pr.dag. Det jeg protesterer er din påstand om at de som gjør det har en rett til å forlange at ingen kommenterer det når de gjør det.

I dette tilfellet var det en liten vag kommentar fra laguna, hvorpå gjøken selv starte en ny syte-gnåletråd om emnet. Sannsynligvis hadde minimalt med folk her oppdaget at det ble hintet til at vedkommende fjollet seg med flere nick, hvis ikke vedkommende selv hadde startet en ny STOR sak om det. Og da faller litt av sytingen om "stakkars-meg-som-ikke-får-være-i-fred- og-ajere-tulling" til bakken som rimelig fjollete.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kjenner godt nok til nicket ditt til at jeg gidder å la meg rive med på en av disse berg og dalbane turene dine.

Du er voldsomt kranglesyk, og jeg ser at du liker å spy ut meninga de uansett om svar er til deg eller ikke.

Finn noen andre å krangle med.

Jeg har sakt meninga mi om hva jeg synes om emnet og om deg og ditt, mer energi gidder jeg ikke bruke på deg.

"Finn noen andre å krangle med."

At du ikke takler motsigelser uten å syte og gnåle om krangling er et problem du må ordne på egen hånd. Du kan ikke diktere hvem som skal svare eller snakke til deg i en tråd.

"Jeg har sakt meninga mi om hva jeg synes om emnet og om deg og ditt,"

Personfokusert, eh?

"Meg og mitt"? Heh-heh *rister på hodet*

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener deg _også_. :-)

Men jeg syns også at prinsippet bør være at man kan gjøre som man vil her inne så lenge man ikke direkte bryter reglene til DOL uten at noen får seg til å leke overformyndere slik mange av dere åpenbart syns er ok.

Hvem er det som er overformyndere her, da? Det må i såfall være de som tviholder på påstandene om at folk som fjoller rundt med et nytt nick for hver klokketime har en "rett" til å forlange at andre ikke skal kommentere det.

Alt de andre har sagt er sin mening om en slik useriøs måte å diskutere på.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

Realitity check: Det var hverken jeg eller laguna som lagde problem av denne saken.

Og hva er dette tullet om "rett"? Det er ingen her som har påberopt seg noen rett til å opplyse om at noen er useriøse og fjoller rundt med et nytt nick pr.dag. Det jeg protesterer er din påstand om at de som gjør det har en rett til å forlange at ingen kommenterer det når de gjør det.

I dette tilfellet var det en liten vag kommentar fra laguna, hvorpå gjøken selv starte en ny syte-gnåletråd om emnet. Sannsynligvis hadde minimalt med folk her oppdaget at det ble hintet til at vedkommende fjollet seg med flere nick, hvis ikke vedkommende selv hadde startet en ny STOR sak om det. Og da faller litt av sytingen om "stakkars-meg-som-ikke-får-være-i-fred- og-ajere-tulling" til bakken som rimelig fjollete.

"..................................."

"Sannsynligvis hadde minimalt med folk her oppdaget at det ble hintet til at vedkommende fjollet seg med flere nick, hvis ikke vedkommende selv hadde startet en ny STOR sak om det."

Det har du sansynligvis rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logitechmusa

Hvem er det som er overformyndere her, da? Det må i såfall være de som tviholder på påstandene om at folk som fjoller rundt med et nytt nick for hver klokketime har en "rett" til å forlange at andre ikke skal kommentere det.

Alt de andre har sagt er sin mening om en slik useriøs måte å diskutere på.

"................................."

Og det sier du som svarer normal argumentasjon med *bla bla syt syt*?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Hvem er det som er overformyndere her, da? Det må i såfall være de som tviholder på påstandene om at folk som fjoller rundt med et nytt nick for hver klokketime har en "rett" til å forlange at andre ikke skal kommentere det.

Alt de andre har sagt er sin mening om en slik useriøs måte å diskutere på.

"................................."

Av og til er det en grunn til at man ikke vil bli assosiert med tidligere nick. Trenger ikke være noe man har sagt eller gjort selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...