Gå til innhold

Hva sysn du om å "oute" noen på DOL?


Gjest Mr Pimmel

Anbefalte innlegg

skorpionfisken

En annen ting som jeg har tenkt på, er at jeg som har et nokså ukjent nick, og som skriver litt mer skjelden, men leser alt, jeg får liten respons når jeg starter nye tråder.

Men andre lager side opp og ned ved å skrive noe vrøvl i fylla.

De gangene jeg har tatt sjansen på å spørre om noe, og jeg kanskje et eller tre svar, så lurer jeg på hvorfor jeg ikke er noe intressant?

Så jeg er enig med deg at her er det noen "gjenger" som liker å diskutere, og andre slipper ikke til, eller blir ignorert.

Trist egentlig, for jeg syns dette forumet er mye bedre enn mange andre fora.

Jeg ser aldri på signaturen til trådstarter når jeg svarer. Jeg svarer når temaet interesserer meg og engasjerer meg.

Selv opplever jeg at jeg har noen tråder som blir kjeeeempelange og andre som knapt svares på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 433
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    95

  • flisa

    46

  • laguna1365380434

    37

  • Freya

    30

Mest aktive i denne tråden

Gjest '!-o-!'

Litt "mistenksomt" at du poster akkurat dette rett etter at du anklaget en for å ha gjort dette mot deg i en annen tråd. Mistenksomt fordi det du snakker om her er noe helt annet enn det som skjedde der.

Hvis det er noe som fortelles i fortrolighet så er det noe helt annet enn at noen påpeker at flere nick åpenbart er samme person.

".................................."

Så du syns det er opp til enhver å vurdere hvem de kan oute eller ikke, og av hvilken grunn? For meg er outing forkastelig enten det gjelder noen med fast nick eller en som bytter nick for hver tråd, er her med flere nick eller hva...

Man outer ikke noen, det er totalt uakseptabel adferd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

En annen ting som jeg har tenkt på, er at jeg som har et nokså ukjent nick, og som skriver litt mer skjelden, men leser alt, jeg får liten respons når jeg starter nye tråder.

Men andre lager side opp og ned ved å skrive noe vrøvl i fylla.

De gangene jeg har tatt sjansen på å spørre om noe, og jeg kanskje et eller tre svar, så lurer jeg på hvorfor jeg ikke er noe intressant?

Så jeg er enig med deg at her er det noen "gjenger" som liker å diskutere, og andre slipper ikke til, eller blir ignorert.

Trist egentlig, for jeg syns dette forumet er mye bedre enn mange andre fora.

Hvem som starter en tråd er for meg uvesentlig. Det vesentlige er hvorvidt jeg selv syns jeg har noe å bidra med eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri med hensikt "outet" noen jeg kjenner her. =)

De jeg kjenner vet jeg jo de ordentlige navnene på, men tenker på de som Amber og Tottlå og sånt. Men det var faktisk ikke så vanskelig å si Petra Dagny til Hare eller Petronella Ester til Amber når jeg møtte de i RL. (Ups, sa jeg det høyt?!?) :P

.

hihihi - festlig navn du fant på, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

"Baktanken med det kan man bare gjette seg til, men ikke være sikker."

Du - kutt ut å forsøk å være "mystisk" eller hva det nå er du prøver på, med disse vage antidningene dine. Ingen interesserer seg for det.

"Jeg har ikke bekreftet noe, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre."

Og det er som sagt helt uinteressant.

Det som var poenget mitt, var at du fremstiller dette som noe helt annet enn det det er . Ingen her har outet deg. Forklaringene på dette, og på hva "outing" er, finner du flere ganger nedover i tråden her.

For å gjenta det: Hvis noen ønsker å skjule sitt vanlige nick for f.eks å spørre om pinlige/personlige/etc. ting, og noen skjønner hvem man er, så er det ufint å si dette høyt. At noen bytter nick hele tiden, for å slippe å stå for det man har sagt, og at noen påpeker dette, er ikke "outing".

".................................."

"At noen bytter nick hele tiden, for å slippe å stå for det man har sagt, og at noen påpeker dette, er ikke "outing"."

Du tar dette for seriøst hvis du henger deg opp i nick eller ikke nick. Hvrofor er det av betydning hvorvidt det er Ole Hansen eller Hans Olesen som mener dette og hint? Det er ikke en fornærmelse mot noen at enkelte bytter nick, eller ikke ønsker å stå for det de sier. Dette er et nettforum, vi får sile det vi syns har relevans og ikke henge oss så mye opp i nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest '!-o-!'

Han snakker om at jeg hvisket om at han opererer under flere nick..

Jeg synes det var greit, men det er mulig jeg tar feil..:-o

Jeg sa ikke det gamle, men jeg ordla meg nok slik at invidde forsto meg. Er jeg jævlig nå altså?

Jeg har ikke lekket statshemmeligheter akkurat da..Jeg synes det ble litt mye drama&furt.

*HM*

*tygger litt på om jeg har vært ugrei*

"Er jeg jævlig nå altså?"

Og ikke aldri så lite smålig også. Syns det du gjorde var uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker ikke fast nick

Det at det finns mennesker som ikke har allmenn folkeskikk, men kan finne på å oute noen på den måten, - er grunnen til at jeg velger å ikke bruke noe fast nick her på DOL. Det er den eneste måten å være helt anonym på, hvis jeg skal føle meg fri til å skrive om personlige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

"Er jeg jævlig nå altså?"

Og ikke aldri så lite smålig også. Syns det du gjorde var uakseptabelt.

Jeg har tenkt på det, og finner det faktisk helt på sin plass.

Det er ulven som sutrer&furter noe helt ubeskrivelig i tillegg til å sette ting helt ute av proposjon.

Han er kjempelett å kjenne igjen, og på meg virker det som om denne nitidige nickskiftingen kun motiveres av at han er redd for å stå inne for ting som er blitt sagt, samt for å kunne starte utallige tråder om tilnærmelsesvis samme ting.

Jeg synes det er skikkelig stusselig og teit, og jeg synes det blir grådig teit å måtte late som jeg forholder meg til en annen når jeg vet så godt, så godt hvem jeg forholder meg til.

Jeg kan ikke si jeg angrer en centimeter på det,

Selvsagt hadde det vært noe helt annet om det var i en "senisitiv" tråd, om sykdommer eller lugubert samliv eller noe. Det var det nå engang ikke, det var i nok en vissvass tråd på åpent.

Jeg kan ikke skjønne at en har annet en tvilsom motivasjon for å måtte anonymisere seg og stadig bytte nick på åpent.

Det er tvilsomt, og det er feigt.

Synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"At noen bytter nick hele tiden, for å slippe å stå for det man har sagt, og at noen påpeker dette, er ikke "outing"."

Du tar dette for seriøst hvis du henger deg opp i nick eller ikke nick. Hvrofor er det av betydning hvorvidt det er Ole Hansen eller Hans Olesen som mener dette og hint? Det er ikke en fornærmelse mot noen at enkelte bytter nick, eller ikke ønsker å stå for det de sier. Dette er et nettforum, vi får sile det vi syns har relevans og ikke henge oss så mye opp i nick.

Som jeg sa: jeg tar deg ikke seriøst.

"................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laguna og Prozak;o)

Hadde vært et supert par det!

Fordi jeg er hissig, mener du? Det blir jo i såfall en bekreftelse på det som har blitt sagt om det :-)

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare støtte deg i det du sier.

Om "klubbmedlemmene" ikke alltid er enige så behandler de hverandre mye greiere enn med andre nick.

Tråkker du feil som annet nick så er de rimelig krasse i skrivinga, tråkker du feil som som medlem så blir det mere "nå driter du deg ut altså ;)"

Synes også jeg kan se at om et "medlem" starter en pikant tråd av et eller annet slag så er folk mer forsiktig i hvordan de får frem meningen sin, som ikke medlem blir en regelrett slaktet.

Det har forsvunnet mange fra forummet etterhvert. Og min personlige mening er at dette nok ikke først og frems er forde de ikke tålte julinga, men den forskjellsbehandlinga det kan være på medlem og ikke medlem.

Bare for at du skal vite at flere er enige med deg.

Tror nok heller det er slike som bl.a deg, som har vrangforestillinger om hvordan et internettforum (internett, for pokker - ikke venteværelset hos psykologen din) fungerer. Det er betraktelig høyere under taket, og mye mindre utelukkende "klikkete" her enn i mange andre forum.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det finns mennesker som ikke har allmenn folkeskikk, men kan finne på å oute noen på den måten, - er grunnen til at jeg velger å ikke bruke noe fast nick her på DOL. Det er den eneste måten å være helt anonym på, hvis jeg skal føle meg fri til å skrive om personlige ting.

Manken til ralling av renspikket pisspreik. Det har blitt gjentatt flere ganger her, av flere forskjellige personer, at man ikke aksepterer outing når det er personlige ting. Hvordan du kan prestere å skrive et innlegg som bare kan bety at du enten har ignorert det, eller ikke lest noe som helst, er nesten litt uforståelig.

Og det vedkommende her syter om er IKKE outing av den typen. Det er helt naturlig at når enkelte gjøker bytter nick med samme frekvens som de bytter underbukser, at dette blir kommentert. Det er i utgangpunktet bare én grunn til å bytte nick hele tiden: Man ønsker ikke å måtte stå for det en sier og har sagt. Altså, at man er useriøs.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest '!-o-!'

Jeg har tenkt på det, og finner det faktisk helt på sin plass.

Det er ulven som sutrer&furter noe helt ubeskrivelig i tillegg til å sette ting helt ute av proposjon.

Han er kjempelett å kjenne igjen, og på meg virker det som om denne nitidige nickskiftingen kun motiveres av at han er redd for å stå inne for ting som er blitt sagt, samt for å kunne starte utallige tråder om tilnærmelsesvis samme ting.

Jeg synes det er skikkelig stusselig og teit, og jeg synes det blir grådig teit å måtte late som jeg forholder meg til en annen når jeg vet så godt, så godt hvem jeg forholder meg til.

Jeg kan ikke si jeg angrer en centimeter på det,

Selvsagt hadde det vært noe helt annet om det var i en "senisitiv" tråd, om sykdommer eller lugubert samliv eller noe. Det var det nå engang ikke, det var i nok en vissvass tråd på åpent.

Jeg kan ikke skjønne at en har annet en tvilsom motivasjon for å måtte anonymisere seg og stadig bytte nick på åpent.

Det er tvilsomt, og det er feigt.

Synes jeg.

Det kan godt være feigt. Men du har INGEN rett til å ta styringen over andre på denne måten. Hverken her eller i RL. Det du gjør er minst like feigt. Og det er faktisk ikke sånn her på DOL at det er du som bestemmer hvordan andre skal oppføre seg, hvordan de skal forholde seg til nick/ikke nick osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke OK. Men hvis det skjer, så er det vel ikke særlig sannsynlig at de andre dol'erene vet hvem vedkommende er i det virkelige liv allikevel, men mindre de er fra samme sted.

Det er ikke den typen outing trådstarter syter og griner om.

Nei, nå ble jeg lei av å gjenta det åpenbare.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Det kan godt være feigt. Men du har INGEN rett til å ta styringen over andre på denne måten. Hverken her eller i RL. Det du gjør er minst like feigt. Og det er faktisk ikke sånn her på DOL at det er du som bestemmer hvordan andre skal oppføre seg, hvordan de skal forholde seg til nick/ikke nick osv.

Jeg synes faktisk at jeg har rett til å stille spørsmålstegn ved det, Og jeg synes det er usedvanlig feigt, langt feigere en hva jeg liksom skal ha gjort her.

Jeg synes det her er så tatt ut av proposjon at det er helt uvirkelig.

Det som VIRKELIG er feigt her er hvordan ulven klarer å implisitt refere til vår uenighet i båndtvangtråden og samtidig fremlegge alt annet en kjennsgjerningene fra tråden.

Ikke bare griner han som en unge etter symp, han gjør det pokker meg på løgnaktige premisser i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være feigt. Men du har INGEN rett til å ta styringen over andre på denne måten. Hverken her eller i RL. Det du gjør er minst like feigt. Og det er faktisk ikke sånn her på DOL at det er du som bestemmer hvordan andre skal oppføre seg, hvordan de skal forholde seg til nick/ikke nick osv.

Hør her: Hvis noen er useriøs nok til å drive å bytte nick hele tiden, så må man bare regne med at en del vil skjønne det etterhvert. Det er en "risiko" man løper, og du kan ikke forlange at andre skal ta vare på at du er for feig til å stå for dine egne uttalelser. Og da får man finne seg i at folk lurer på hvorfor man forsøker å skjule seg - når det er totalt trivielle, og gjerne idiotiske ting som diskuteres.

Det er IKKE snakk om personlige opplysninger i denne sammenhengen, så kom ikke med det gnålet igjen. Alle her er enige om at man outer ikke sensistive eller personlige opplysninger om noen. Fatter ikke at dette skal være så vanskelig å forstå.

"................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

Som jeg sa: jeg tar deg ikke seriøst.

"................................"

Hehe, og hvorfor skulle jeg bry meg med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at jeg har rett til å stille spørsmålstegn ved det, Og jeg synes det er usedvanlig feigt, langt feigere en hva jeg liksom skal ha gjort her.

Jeg synes det her er så tatt ut av proposjon at det er helt uvirkelig.

Det som VIRKELIG er feigt her er hvordan ulven klarer å implisitt refere til vår uenighet i båndtvangtråden og samtidig fremlegge alt annet en kjennsgjerningene fra tråden.

Ikke bare griner han som en unge etter symp, han gjør det pokker meg på løgnaktige premisser i tillegg.

Tror vi bare kan gi opp dette her. Noen få individer mangler enten logisk tankegang, eller de er ikke interessert i å være enig av prinsipp :-)

La dem holde på med vissvasset sitt. De aller fleste her er enige om at du ikke har "outet" noen.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, og hvorfor skulle jeg bry meg med det?

Nei, si det. Færre gidder å diskutere seriøst med deg - og hvis du ikke har noe problem med det, så er det jo ikke noe problem.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...