Gå til innhold

Hva sysn du om å "oute" noen på DOL?


Gjest Mr Pimmel

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Tror vi bare kan gi opp dette her. Noen få individer mangler enten logisk tankegang, eller de er ikke interessert i å være enig av prinsipp :-)

La dem holde på med vissvasset sitt. De aller fleste her er enige om at du ikke har "outet" noen.

"..................................."

Jeg har tenkt litt på å gi den opp..Men..Jeg klør jo i fingerne da, når det kommer inn sånt..Klarer liksom ikke å la relativt grove insuinasjoner stå igjen uimotsagt og helt alene&for seg selv..

Det ser så trist ut..;-)

Dessuten har jeg spurt webbis. Jeg vil jaggu meg ha oppklart det her jeg nå. Jeg vil rett og slett ikke ha det på meg.

Om det viser seg at ulven får medhold..:-o

Da er jeg bare nødt til å bli SUR!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 433
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    95

  • flisa

    46

  • laguna1365380434

    37

  • Freya

    30

Mest aktive i denne tråden

Jeg har tenkt litt på å gi den opp..Men..Jeg klør jo i fingerne da, når det kommer inn sånt..Klarer liksom ikke å la relativt grove insuinasjoner stå igjen uimotsagt og helt alene&for seg selv..

Det ser så trist ut..;-)

Dessuten har jeg spurt webbis. Jeg vil jaggu meg ha oppklart det her jeg nå. Jeg vil rett og slett ikke ha det på meg.

Om det viser seg at ulven får medhold..:-o

Da er jeg bare nødt til å bli SUR!

:-)

"Om det viser seg at ulven får medhold..:-o"

Du tuller? Vel - at en del av "webbisene" her er id**ter visste vi vel fra før :-)

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

Hør her: Hvis noen er useriøs nok til å drive å bytte nick hele tiden, så må man bare regne med at en del vil skjønne det etterhvert. Det er en "risiko" man løper, og du kan ikke forlange at andre skal ta vare på at du er for feig til å stå for dine egne uttalelser. Og da får man finne seg i at folk lurer på hvorfor man forsøker å skjule seg - når det er totalt trivielle, og gjerne idiotiske ting som diskuteres.

Det er IKKE snakk om personlige opplysninger i denne sammenhengen, så kom ikke med det gnålet igjen. Alle her er enige om at man outer ikke sensistive eller personlige opplysninger om noen. Fatter ikke at dette skal være så vanskelig å forstå.

"................................"

Hør her selv: Dette blir i alle fall din personlige mening om dette med nick/ikke nick. Med hvilken rett har noen i det hele tatt "lov til" avsløre noen som helst her inne? Det bør være opp til enhver hvordan de vil leve sitt nettliv, det er ikke du og laguna eller jeg som setter normen. Det burde være åpenbart for enhver at slik må det være. Det laguna gjorde var å peke på noe jeg altså mener enhver med litt sans for integritet ikke gjør.

Noen føler seg sikkert ikke anonyme med et fast nick, og javel, det bør være opp til dem å avgjøre selv. Vi er ikke noen vennegjeng som skal behøve å stå til regnskap fornoen her inne eller måtte oppleve at noen avslører noe som helst om oss. Enhver bør få ha sin egen kontroll over seg og sitt her inne. Så kan man heller tenke sitt. Men å bruke det man liksom har funnet ut blir forkastelig.

At noen velger å oppføre seg sånn at man ikke kan ta dem seriøst bør også være deres valg, ikke ditt eller lagunas eller mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

Nei, si det. Færre gidder å diskutere seriøst med deg - og hvis du ikke har noe problem med det, så er det jo ikke noe problem.

"...................................."

Og hvorfor gidder færre det, da? Det kan jeg ikke si jeg har merket noe til. Er det fordi de ikke greier uttale nicket mitt, eller fordi det ikke er noe ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør her selv: Dette blir i alle fall din personlige mening om dette med nick/ikke nick. Med hvilken rett har noen i det hele tatt "lov til" avsløre noen som helst her inne? Det bør være opp til enhver hvordan de vil leve sitt nettliv, det er ikke du og laguna eller jeg som setter normen. Det burde være åpenbart for enhver at slik må det være. Det laguna gjorde var å peke på noe jeg altså mener enhver med litt sans for integritet ikke gjør.

Noen føler seg sikkert ikke anonyme med et fast nick, og javel, det bør være opp til dem å avgjøre selv. Vi er ikke noen vennegjeng som skal behøve å stå til regnskap fornoen her inne eller måtte oppleve at noen avslører noe som helst om oss. Enhver bør få ha sin egen kontroll over seg og sitt her inne. Så kan man heller tenke sitt. Men å bruke det man liksom har funnet ut blir forkastelig.

At noen velger å oppføre seg sånn at man ikke kan ta dem seriøst bør også være deres valg, ikke ditt eller lagunas eller mitt.

"Med hvilken rett har noen i det hele tatt "lov til" avsløre noen som helst her inne?"

Hvilken "rett" har noen som helst til å kreve anonymitet mellom forskjellige nick på samme person?

"Det laguna gjorde var å peke på noe jeg altså mener enhver med litt sans for integritet ikke gjør."

At en person skriver gjentatte innlegg med forskjellige nick, kun for å provosere og skape lange, meningsløse tråder? Er det mangel på "integritet" å påpeke når slik skjer? I think not.

"Men å bruke det man liksom har funnet ut blir forkastelig."

Bruke til hva? Er det noen som har brukt noe personlig mot noen? Nå gnåler du igjen om det jeg har sagt flere ganger ikke er tilfellet, så det gidder jeg ikke gjenta flere ganger.

"At noen velger å oppføre seg sånn at man ikke kan ta dem seriøst bør også være deres valg,"

Javisst. Og da får man regne med å få høre det også.

"................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor gidder færre det, da? Det kan jeg ikke si jeg har merket noe til. Er det fordi de ikke greier uttale nicket mitt, eller fordi det ikke er noe ord?

Nei for all del - hvis du bruker den tekststrengen der som nick mesteparten av tiden, så gjelder det jo ikke deg.

Sånn ellers, på alt det andre, så kan jeg egentlig bare svare på samme måte: "Gnååååål-gnåååååål-ynk-syyyyyt" :-)

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

"Om det viser seg at ulven får medhold..:-o"

Du tuller? Vel - at en del av "webbisene" her er id**ter visste vi vel fra før :-)

"......................................"

Jeg har ærlig talt ikke snakket med dem noe videre før..I dont know..:-) Og ikke har jeg fått noen svar der enda.

Men det hadde jo vært greit å bli frikjent da..;) stygg anklage;)

På den annen side ser det jo ikke ut til å være så mange som tror at jeg på ramme alvor fortsatt tror at jeg har outet noen.

Og de som velger å se det slik..De får vel bare fortsette. Lite jeg kan gjøre med det.

De VIL ikke skjønne forskjellen,tror nå jeg.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

"Med hvilken rett har noen i det hele tatt "lov til" avsløre noen som helst her inne?"

Hvilken "rett" har noen som helst til å kreve anonymitet mellom forskjellige nick på samme person?

"Det laguna gjorde var å peke på noe jeg altså mener enhver med litt sans for integritet ikke gjør."

At en person skriver gjentatte innlegg med forskjellige nick, kun for å provosere og skape lange, meningsløse tråder? Er det mangel på "integritet" å påpeke når slik skjer? I think not.

"Men å bruke det man liksom har funnet ut blir forkastelig."

Bruke til hva? Er det noen som har brukt noe personlig mot noen? Nå gnåler du igjen om det jeg har sagt flere ganger ikke er tilfellet, så det gidder jeg ikke gjenta flere ganger.

"At noen velger å oppføre seg sånn at man ikke kan ta dem seriøst bør også være deres valg,"

Javisst. Og da får man regne med å få høre det også.

"................................"

"At en person skriver gjentatte innlegg med forskjellige nick, kun for å provosere og skape lange, meningsløse tråder?"

Da pleier webbis å påpeke det, gjør h*n ikke? Og det er vel webbis' jobb, ikke vår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare støtte deg i det du sier.

Om "klubbmedlemmene" ikke alltid er enige så behandler de hverandre mye greiere enn med andre nick.

Tråkker du feil som annet nick så er de rimelig krasse i skrivinga, tråkker du feil som som medlem så blir det mere "nå driter du deg ut altså ;)"

Synes også jeg kan se at om et "medlem" starter en pikant tråd av et eller annet slag så er folk mer forsiktig i hvordan de får frem meningen sin, som ikke medlem blir en regelrett slaktet.

Det har forsvunnet mange fra forummet etterhvert. Og min personlige mening er at dette nok ikke først og frems er forde de ikke tålte julinga, men den forskjellsbehandlinga det kan være på medlem og ikke medlem.

Bare for at du skal vite at flere er enige med deg.

*rister bare på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"At en person skriver gjentatte innlegg med forskjellige nick, kun for å provosere og skape lange, meningsløse tråder?"

Da pleier webbis å påpeke det, gjør h*n ikke? Og det er vel webbis' jobb, ikke vår?

"Da pleier webbis å påpeke det, gjør h*n ikke?"

Nei, det er kun hvis det skjer i samme tråd.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

Nei for all del - hvis du bruker den tekststrengen der som nick mesteparten av tiden, så gjelder det jo ikke deg.

Sånn ellers, på alt det andre, så kan jeg egentlig bare svare på samme måte: "Gnååååål-gnåååååål-ynk-syyyyyt" :-)

"..................................."

"hvis du bruker den tekststrengen der som nick mesteparten av tiden, så gjelder det jo ikke deg."

Har du mistanker om noe annet, da?

Og siste del av innlegget ditt var imponerende saklig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ærlig talt ikke snakket med dem noe videre før..I dont know..:-) Og ikke har jeg fått noen svar der enda.

Men det hadde jo vært greit å bli frikjent da..;) stygg anklage;)

På den annen side ser det jo ikke ut til å være så mange som tror at jeg på ramme alvor fortsatt tror at jeg har outet noen.

Og de som velger å se det slik..De får vel bare fortsette. Lite jeg kan gjøre med det.

De VIL ikke skjønne forskjellen,tror nå jeg.

:-)

"På den annen side ser det jo ikke ut til å være så mange som tror at jeg på ramme alvor fortsatt tror at jeg har outet noen."

- Du har alt ditt på det tørre, laguna. Det er ingen som mener at det du skrev er outing, det er og blir noe annet. Samme hva enkelte vil ha det til.

"Og de som velger å se det slik..De får vel bare fortsette. Lite jeg kan gjøre med det. De VIL ikke skjønne forskjellen,tror nå jeg."

- Og det har du nok helt rett i, ja.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

"Da pleier webbis å påpeke det, gjør h*n ikke?"

Nei, det er kun hvis det skjer i samme tråd.

"...................................."

Trodde det var det som var den store forbrytelsen her som laguna så flott avslørte, at vedkommende diskuterte med seg selv i samme tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"hvis du bruker den tekststrengen der som nick mesteparten av tiden, så gjelder det jo ikke deg."

Har du mistanker om noe annet, da?

Og siste del av innlegget ditt var imponerende saklig!

"Har du mistanker om noe annet, da?"

Javisst får jeg det, sånn som du argumenterer for det.

"Og siste del av innlegget ditt var imponerende saklig!"

Tja...gnål fortjener gnål til svar.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var det som var den store forbrytelsen her som laguna så flott avslørte, at vedkommende diskuterte med seg selv i samme tråd.

*sukk*

Når folk, etter å ha gnålet og mast i et døgn, viser seg å ikke har forstått greia i det hele tatt, da er det bare å takke for seg og avslutte diskusjonen.

"Øøhhh...er det DET vi snakker om? Jeg trodde vi snakket om håndballjentene, jeg..."

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"På den annen side ser det jo ikke ut til å være så mange som tror at jeg på ramme alvor fortsatt tror at jeg har outet noen."

- Du har alt ditt på det tørre, laguna. Det er ingen som mener at det du skrev er outing, det er og blir noe annet. Samme hva enkelte vil ha det til.

"Og de som velger å se det slik..De får vel bare fortsette. Lite jeg kan gjøre med det. De VIL ikke skjønne forskjellen,tror nå jeg."

- Og det har du nok helt rett i, ja.

:)

""Og de som velger å se det slik..De får vel bare fortsette. Lite jeg kan gjøre med det. De VIL ikke skjønne forskjellen,tror nå jeg."

- Og det har du nok helt rett i, ja. "

Virker som det gjerne er de samme som syter over at det er så mange faste her, og at de blir oversett fordi de selv ikke er faste her.

"................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

"Har du mistanker om noe annet, da?"

Javisst får jeg det, sånn som du argumenterer for det.

"Og siste del av innlegget ditt var imponerende saklig!"

Tja...gnål fortjener gnål til svar.

"................................."

"Javisst får jeg det, sånn som du argumenterer for det."

Det at jeg mener at enhver får bruke så mange nick de bare vil for meg betyr ikke at jeg gjør det samme. For meg er innholdet viktigere enn hvem som har skrevet det, og er innholdet ikke interessant hopper jeg fint over tråden uten å bry meg for mye.

Jeg kan fint forsvare slike prinsipper uten å håndheve dem selv. Og i bunn og grunn er det det vi diskuterer her, prinsipper angående hva slags rettigheter enkeltpersoner her inne har og ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Når folk, etter å ha gnålet og mast i et døgn, viser seg å ikke har forstått greia i det hele tatt, da er det bare å takke for seg og avslutte diskusjonen.

"Øøhhh...er det DET vi snakker om? Jeg trodde vi snakket om håndballjentene, jeg..."

"..................................."

"*sukk*

Når folk, etter å ha gnålet og mast i et døgn, viser seg å ikke har forstått greia i det hele tatt, da er det bare å takke for seg og avslutte diskusjonen."

hahaha - dette er jo helt utrolig!

Vel, dette viser at det kan være greit å få med seg hva det er snakk om, før en påstår masse greier og lar ting gå over alle støvleskaft.

Eller, evt., beklage litt etterpå når en skjønner at en har tråkka midt i salaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest '!-o-!'

*sukk*

Når folk, etter å ha gnålet og mast i et døgn, viser seg å ikke har forstått greia i det hele tatt, da er det bare å takke for seg og avslutte diskusjonen.

"Øøhhh...er det DET vi snakker om? Jeg trodde vi snakket om håndballjentene, jeg..."

"..................................."

Hvis det gjelder nye tråder med nye nick, så ser jeg ærlig talt ikke problemet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var det som var den store forbrytelsen her som laguna så flott avslørte, at vedkommende diskuterte med seg selv i samme tråd.

Kanskje en ide å se hva det dreier seg om før en plaprer ivei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...