Gå til innhold

takkekort i forbindelse med fødsel.


Spirello

Anbefalte innlegg

fått masse fint til gutten vår.. alt fra vugge til leker og klær. har bestilt takkekort med bilde jeg skal sende alle vi har fått en gave eller blomst av. de jeg har fått blomster av skriver jeg.

til NN. tusen takk for blomstene vi fikk i forbindelse med "navns" fødsel.

hilsen kvinne, mann og barn.

er det ok?

tenkte å skrive på de andre fra ungen liksom, eller er det rart?

synes det er mer kos når jeg kan skrive "kjære mormor og bestefar" også hilsen navnet hans bare.

hva er vanlig, og hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo vedlagt et bilde av den lille nusselig, går jeg utifra. Da er det unødvendig å si at det er gaven til babyen det gjelder. Si bare tusen takk for den fine ..... eller noe slikt. Hilsen babyens navn. Synes det er søtt med bare barnenavnet jeg da, men er det noen som kan være i tvil om hvilken baby det er (dårlig hukommelse på babynavn eller mange fødsler rundt seg), så sleng med deres navn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var fint det du skrev først jeg. Til besteforeldre og tanter/onkler, kan du jo skrive direkte fra barnet.

Skriv på fødselsdatoen og, så husker de det når han har bursdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vedlagt et bilde av den lille nusselig, går jeg utifra. Da er det unødvendig å si at det er gaven til babyen det gjelder. Si bare tusen takk for den fine ..... eller noe slikt. Hilsen babyens navn. Synes det er søtt med bare barnenavnet jeg da, men er det noen som kan være i tvil om hvilken baby det er (dårlig hukommelse på babynavn eller mange fødsler rundt seg), så sleng med deres navn også.

tenkte å skrive våre navn og hans navn på kort til jobben, og litt "fjerne", men til de nærmsete vil jeg skrive fra han.. er mer koselig når det står "til tante" f.eks. synes jeg. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vedlagt et bilde av den lille nusselig, går jeg utifra. Da er det unødvendig å si at det er gaven til babyen det gjelder. Si bare tusen takk for den fine ..... eller noe slikt. Hilsen babyens navn. Synes det er søtt med bare barnenavnet jeg da, men er det noen som kan være i tvil om hvilken baby det er (dårlig hukommelse på babynavn eller mange fødsler rundt seg), så sleng med deres navn også.

tenkte å skrive våre navn og hans navn på kort til jobben, og litt "fjerne", men til de nærmsete vil jeg skrive fra han.. er mer koselig når det står "til tante" f.eks. synes jeg. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er fint. Veldig fint at du nevner det du faktisk har fått også. Jeg er lei av "Takk for gaven, hilsen X" Da lurer jeg på om mottakerne har registrert hva de faktisk fikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sommerfugler

Vi hadde bare barnenavnet.

Jeg hadde en stor diskusjon med meg selv om jeg skulle skrive "hilsen" eller "kos fra" på slutten. Det ble "kos fra"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er fint. Veldig fint at du nevner det du faktisk har fått også. Jeg er lei av "Takk for gaven, hilsen X" Da lurer jeg på om mottakerne har registrert hva de faktisk fikk...

fikk kort av en venninne. der sto det takk for gaven, hilsen nn.det var ferdigtrykt i fotobutikken.. blir da veldig upersonlig, ikke sto det "til spirello" heller,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev f.eks.: "Kjære bestemor og bestefar!

Tusen takk for det flotte teppet jeg fikk av dere da jeg ble født.

Klem fra (barnets navn)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg laget særlig mange takkekort, de fleste fikk jo se babyen, og det var vel takk nok?

Men de få jeg laget gjorde jeg mest mulig personlige. F.eks til jobben skrev jeg samtidig takk for all støtte og oppmuntring gjennom svangerskapet, til en onkel la jeg på takk for den fine telefonsamtalen vi hadde i jula, og tusen takk nok en gang for julegaven som er veldig nyttig.

Men jeg syns det er fjollete at en baby skal takke eller si noe som helst, for det har den virkelig ikke mulighet til. På samme måte som man skriver i fotoalbum: "her spiser jeg min første grøt", når det ikke er babyen som har skrevet... ;) Men hver sin lyst, skjønner jo at noen syns det er artig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...