Gå til innhold

Middagsgryte med kjøttdeig, potetmos og tomatpure?


Heffalomp

Anbefalte innlegg

For mange år siden spiste jeg en kjempegod middagsrett som jeg mener inneholdt kjøttdeig, potetmos og jeg tror tomatpure. Den var laget i en ildfast form.

Noen som har en god oppskrift på noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare lagt potetstappe og lagt over kjøttsaus. Har t.o.m. brukt kjøttdeig og fylt på med et glass med Dolmio e.l.

Litt ost på toppen er også kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halv pose amerikansk grønnsaksblanding (frosset) i en ildfastform. Over der tar du 1/2 kg stekt kjøttdeig iblandet 1 pose Toro kjøttdeigsaus. Lag en pose potetmos etter anvisning, men bruk kanskje 1 dl mer melk enn oppskriften tilsier. Da blir potetmosen lettere å bre utover kjøttdeigsausen. Strø over ost, og hele greia gratineres i ovnen.

Kjempegodt med salat evt. brød til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke egentlig noen oppsrkift, men jeg steker kjøttdeig og løk, tilsetter tomatpure og krydder, litt buljong og bittelitt sukker. Dette has over i smurt ildfast form. Så freser jeg små biter av stangselleri og eple myke i panna og legger over i formen.

Deretter lager jeg potetmos av pose, men kniper inn litt på væsken og tilsetter et par eggeplommer når den er ferdig. Bres over som et lokk. Stekes på ca. 200 grader til toppen er gyllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 16 år senere...

Annonse

Lissiiiiiii

Vær overbærende med moren din og vis at du setter pris på hennes omsorg. Ikke alle har noen, som ringer og hører hvordan det står til. En dag er moren din borte og da er det for sent å vise at du er glad i henne. Hilsen en, som ble foreldreløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...