Gå til innhold

Pakketips til "Syden"?


la linja

Anbefalte innlegg

Hei, nå tar vi med barn og reiser sydover. Minstemann er nettopp blitt 3 år. Har aldri reist før med barn så jeg lurer på om det er noen gode tips å få angående reisen.

Tenkte å ha med en bok og litt god mat/godteri til flyreisen (til barnet).

Hva var du glad du tok med, eller hva var dumt at du glemte å ta med til barnet ditt?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være greit med noen "pusleleker" som ikke kan falle ned på gulvet. En slik "klistremerke"-hefte, der du kan ta klistremerkene av og på flere ganger . En liten magnadoodle (magnettavle til å tegne på) er også OK. Nytt lesestoff.Eventuelt liten CD spiller med høretelefoner, og lydbøker/musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være greit med noen "pusleleker" som ikke kan falle ned på gulvet. En slik "klistremerke"-hefte, der du kan ta klistremerkene av og på flere ganger . En liten magnadoodle (magnettavle til å tegne på) er også OK. Nytt lesestoff.Eventuelt liten CD spiller med høretelefoner, og lydbøker/musikk.

Sånn tavle er genial på tur. Man slipper papir og blyanter som flyter og ungene har det like morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta med for mye godteri. Sukker kan gjøre at det er vanskelig å sitte stille + at det kan bli magevondt.

Pakk en liten ryggsekk med noen småting som han kan holde på med. Det er alltid stas ho oss. Det har også være deilig med et lite teppe.

Vi har reist mye med vesla som nå har blitt 6 år, og det har aldri vært noen problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med små overraskelser som du kan presentere underveis på flyturen. Ikke gi for mye godteri - barn blir lett litt hypre av det, og når det kommer sammen med trange flyseter blir det en dårlig kombinasjon.

Ta gjerne med flere forskjellige bøker, så har dere noe å veksle på.

Ta med kosen/kosedyret eller noe annet som er greit å ha hvis han blir trøtt og sliten.

En discman med eventyr kan være greit.

Husk også på å ha et klesskift tilgjengelig. Kanskje han søler drikke på flyet, eller før dere kommer ombord. Ikke særlig koselig å sitte en 4-5 timer med våt genser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sol etter regn

Har reist med min lille siden han var noen mnd. gammel, og behovet forandrer seg jo etter som årene går. Vet ikke hvor mange og gamle dine eldste er, men jeg ville pakket en liten reisesekk til hver som er med på flyet/bussen/stranda. Ikke ta for mange ting oppi, da kan det bli vanskelig å rydde fort sammen.

Til minstemann ville jeg pakket; bok, 2-3 biler, figurer han liker etc., klut, våtservietter, bleie(?), drikke, frukt, kjeks.

Til de litt eldre; discman & cd'er (musikk&lydbøker), gameboy&spill, bok, lego?, figurer, frukt, drikke, kjeks, evt. et reisespill de(re) kan spille sammen (om de er gamle nok)..

Det er sikkert mange ting man kan ha med, bruk fantasien og tenk litt ut fra hva barna dine liker å drive med. Jeg hadde stor suksess med å pakke i en sekk med flere små rom, lettere å holde orden når jeg hadde feks. drikke i et, og leker i et annet, osv.

god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...