Gå til innhold

Så ble damen funnet skyldig...


gripp

Anbefalte innlegg

... og kanskje det at mannen har kjæreste, spiller inn på forklaringen...?

*spekulativ*

Ja, det er det jeg mener. Og at han var med på leken helt til de dukket opp med kamera...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    38

  • flisa

    30

  • skorpionfisken

    15

  • favn

    10

Mest aktive i denne tråden

Straffeutmålingen her sier jeg ingenting om, da jeg ikke har noen klar formening om det. Ei heller kjenner jeg alle detaljene i saken. Gjør du? Hvis ikke, så er det vel rimelig lite logisk å være så bastant, er det ikke?

Når det gjelder hva straffen burde være for en voldelig voldtekt, så mener jeg bestemt at den burde være på mange år ubetinget fengsel. Strafferammene for voldtekt er strenge nok, men dommerne velger konsekvent å dømme altfor lave straffer.

F.eks den gruppevoldtekten som ble snakket om i en annen tråd her i dag; Der er det ingenting annet enn lovens strengeste straff som er riktig.

Men jeg spør igjen: Hvis jeg sovner, drita full, i sofaen på en fest (mens madamen er hjemme eller på en annen fest). Så våkner jeg av et kvinnemenneske som enten sitter på ansiktet mitt, sitter og humper opp og ned i fanget mitt, eller har pikken min langt nedi halsen - bør jeg være "glad" for det, og "se det som en gave"? Hva hvis denne kvinnen vet utmerket godt at jeg er gift e.l.?

"...................................................."

Kansje du burde revurdere hvilke fester du gikk på? og hvilke folk du omgås? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er mine unger også det, men jeg er overbevist om at du helt sikkert også har hørt uttrykket som en negativ betegnelse på mennesker av ikke-hvit opprinnelse.

feil tråd Såppi! :) og nei - jeg tenkte ikke på apekatter som noe annet enn om han skulle sagt; forbanna pøbel og pakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje du burde revurdere hvilke fester du gikk på? og hvilke folk du omgås? :)

Og poenget ditt, og det saklige bidraget ditt, var....? (tomt)

"....................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, Flisa! At hun var full og trodde han ville det, åpner for nye, uhyggelige muligheter for andre overgripere!

mvh

Selvsagt gjør det det - og særlig fordi loven er og skal være kjønnsnøytral.

...hun nektet jo først for at det hadde skjedd også - det hadde hun vel ikke gjort om dette var noe hun trodde han var med på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og en tar BILDER av det til og med!

og filmer det, kopierer filmen, selger den, sprer den på nettet...så bestemora di ser det, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det jeg mener. Og at han var med på leken helt til de dukket opp med kamera...

"Ja, det er det jeg mener. Og at han var med på leken helt til de dukket opp med kamera..."

Hvordan vet du det? Og hvordan kan du "mene" at slik var det, hvis du ikke vet?

"....................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og filmer det, kopierer filmen, selger den, sprer den på nettet...så bestemora di ser det, haha!

Ja, for meg hadde det vært en en katastrofe - mine BARNEBARN kunne sett det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

Jeg postet da for pokker ikke det innlegget i denne tråden....

....eller gjorde jeg det...?

Jøss, tror jeg går hjem snart jeg....

Din apekatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og poenget ditt, og det saklige bidraget ditt, var....? (tomt)

"....................................................."

Intet! Nå har jeg gått over til den usaklige delen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ja, det er det jeg mener. Og at han var med på leken helt til de dukket opp med kamera..."

Hvordan vet du det? Og hvordan kan du "mene" at slik var det, hvis du ikke vet?

"....................................................."

Vi spekulerer og slarver, Prozak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt gjør det det - og særlig fordi loven er og skal være kjønnsnøytral.

...hun nektet jo først for at det hadde skjedd også - det hadde hun vel ikke gjort om dette var noe hun trodde han var med på?

"...hun nektet jo først for at det hadde skjedd også - det hadde hun vel ikke gjort om dette var noe hun trodde han var med på?"

Der har vi sannsynligvis et sentralt juridisk poeng. Det blir jo som om en som er anklaget for voldtekt først nekter på at han var i samme by når det skjedde. Hvis han trodde det var frivillig sex, hvorfor nekte på det?

Nei, her er det mer enn nok til at disse skråsikre, gammelkonservative meningene noen lufter her ikke har noe som helst hold i forhold til dommen.

"......................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet! Nå har jeg gått over til den usaklige delen :)

Kos deg med den, da (du var forøvrig aldri innom den saklige delen i utg.punktet :-)

"......................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skorpionfisken

Straffeutmålingen her sier jeg ingenting om, da jeg ikke har noen klar formening om det. Ei heller kjenner jeg alle detaljene i saken. Gjør du? Hvis ikke, så er det vel rimelig lite logisk å være så bastant, er det ikke?

Når det gjelder hva straffen burde være for en voldelig voldtekt, så mener jeg bestemt at den burde være på mange år ubetinget fengsel. Strafferammene for voldtekt er strenge nok, men dommerne velger konsekvent å dømme altfor lave straffer.

F.eks den gruppevoldtekten som ble snakket om i en annen tråd her i dag; Der er det ingenting annet enn lovens strengeste straff som er riktig.

Men jeg spør igjen: Hvis jeg sovner, drita full, i sofaen på en fest (mens madamen er hjemme eller på en annen fest). Så våkner jeg av et kvinnemenneske som enten sitter på ansiktet mitt, sitter og humper opp og ned i fanget mitt, eller har pikken min langt nedi halsen - bør jeg være "glad" for det, og "se det som en gave"? Hva hvis denne kvinnen vet utmerket godt at jeg er gift e.l.?

"...................................................."

Nei du bør bli sint og kaste henne vekk derfra. Hun har jo oppført seg idiotisk. Da jeg sa jeg var enig med min kollega var det på at det kanskje ikke var voldtekt, ikke kommentaren om at han ville likt det.

Hvis hun da var voldelig og truet deg til å gjennomføre det, da er du etter min mening voldtatt. Det er voldtektsbegrepet jeg sliter med.

Er alle seksuelle overgrep voldtekt og bør det straffes med mange måneder i fengsel?

Hvis du sier at du ikke vil (når du oppdager det) og det respekteres uten motstand, er du voldtatt eller bare dypt krenket?

For meg ligger ordet vold i voldtekt. Man er tatt med vold. Det er vel ikke voldelig å suge, selv om det er mot viljen til den som blir utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spekulerer og slarver, Prozak.

Men så vær da ikke så skråsikker i ordbruken, da :-)

Jeg kjenner folk som har personlig kjennskap til akkurat denne saken. Jeg har imidlertid ikke lekt sladrekjærring og forsøkt å fritte ut noe informasjon.

"................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du bør bli sint og kaste henne vekk derfra. Hun har jo oppført seg idiotisk. Da jeg sa jeg var enig med min kollega var det på at det kanskje ikke var voldtekt, ikke kommentaren om at han ville likt det.

Hvis hun da var voldelig og truet deg til å gjennomføre det, da er du etter min mening voldtatt. Det er voldtektsbegrepet jeg sliter med.

Er alle seksuelle overgrep voldtekt og bør det straffes med mange måneder i fengsel?

Hvis du sier at du ikke vil (når du oppdager det) og det respekteres uten motstand, er du voldtatt eller bare dypt krenket?

For meg ligger ordet vold i voldtekt. Man er tatt med vold. Det er vel ikke voldelig å suge, selv om det er mot viljen til den som blir utsatt.

Ok, jeg er enig i at ordbruken og definisjonene ikke nødvendigvis er så rett-frem her, og i andre saker. Men er det så interessant hvorvidt det defineres som "voldtekt" eller "overgrep"? Kanskje i forhold til straffeutmålingen? Jeg er ikke jurist :-)

Men det defineres jo f.eks som voldtekt hvis en mann knuller en kvinne mens hun sover. Det er jo ikke noe mer voldelig enn det som skjedde her.

"...................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så vær da ikke så skråsikker i ordbruken, da :-)

Jeg kjenner folk som har personlig kjennskap til akkurat denne saken. Jeg har imidlertid ikke lekt sladrekjærring og forsøkt å fritte ut noe informasjon.

"................................................."

Hvis du leser innleggene rett over, så ser du at jeg først skrev "min egen lille teori", så svarte favn "spekulerer", og så svarte jeg på det igjen, med en setning, og da så jeg ikke nødvendigheten av å utdype det enda en gang... =)

Jeg har overhodet ikke noen personlig kjennskap til saken, men veldig interessant å diskutere, da jeg mener det er et viktig tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du bør bli sint og kaste henne vekk derfra. Hun har jo oppført seg idiotisk. Da jeg sa jeg var enig med min kollega var det på at det kanskje ikke var voldtekt, ikke kommentaren om at han ville likt det.

Hvis hun da var voldelig og truet deg til å gjennomføre det, da er du etter min mening voldtatt. Det er voldtektsbegrepet jeg sliter med.

Er alle seksuelle overgrep voldtekt og bør det straffes med mange måneder i fengsel?

Hvis du sier at du ikke vil (når du oppdager det) og det respekteres uten motstand, er du voldtatt eller bare dypt krenket?

For meg ligger ordet vold i voldtekt. Man er tatt med vold. Det er vel ikke voldelig å suge, selv om det er mot viljen til den som blir utsatt.

Voldtekt har en annen definisjon enn det der, antar jeg.

*leter*

http://72.14.203.104/search?q=cache:wD2Qe_XM-qkJ:www.samliv.net/tema/oktober.htm+definisjon+voldtekt%3F&hl=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Nei du bør bli sint og kaste henne vekk derfra. Hun har jo oppført seg idiotisk. Da jeg sa jeg var enig med min kollega var det på at det kanskje ikke var voldtekt, ikke kommentaren om at han ville likt det.

Hvis hun da var voldelig og truet deg til å gjennomføre det, da er du etter min mening voldtatt. Det er voldtektsbegrepet jeg sliter med.

Er alle seksuelle overgrep voldtekt og bør det straffes med mange måneder i fengsel?

Hvis du sier at du ikke vil (når du oppdager det) og det respekteres uten motstand, er du voldtatt eller bare dypt krenket?

For meg ligger ordet vold i voldtekt. Man er tatt med vold. Det er vel ikke voldelig å suge, selv om det er mot viljen til den som blir utsatt.

"Det er vel ikke voldelig å suge, selv om det er mot viljen til den som blir utsatt. "

Den skjønte jeg ikke. Gjelder det for kvinner også?

Og hva med å være full/dopet. Når man ikke er i stand til å gjøre rede for seg. Mener du man skal slutte å definere sånne saker som voldtekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med den, da (du var forøvrig aldri innom den saklige delen i utg.punktet :-)

"......................................................"

Ilike måte ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...