Gå til innhold

Så ble damen funnet skyldig...


gripp

Anbefalte innlegg

skorpionfisken

Ok, jeg er enig i at ordbruken og definisjonene ikke nødvendigvis er så rett-frem her, og i andre saker. Men er det så interessant hvorvidt det defineres som "voldtekt" eller "overgrep"? Kanskje i forhold til straffeutmålingen? Jeg er ikke jurist :-)

Men det defineres jo f.eks som voldtekt hvis en mann knuller en kvinne mens hun sover. Det er jo ikke noe mer voldelig enn det som skjedde her.

"...................................................."

Jo, det er jo penetrering og kan medføre indre skader, barn og kjønnsykdommer.

Om mannen hadde blitt tatt bakfra av en annen mann eller en kvinne med en dildo. Det ville vært det samme, og kunne kalles voldtekt på linje med eksemplet med knulling av en kvinne mens hun sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    38

  • flisa

    30

  • skorpionfisken

    15

  • favn

    10

Mest aktive i denne tråden

Jo, det er jo penetrering og kan medføre indre skader, barn og kjønnsykdommer.

Om mannen hadde blitt tatt bakfra av en annen mann eller en kvinne med en dildo. Det ville vært det samme, og kunne kalles voldtekt på linje med eksemplet med knulling av en kvinne mens hun sover.

tuller du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilike måte ;p

"Ilike måte ;p"

Sorry, men det er bare feil. Jeg er ofte usaklig selv, men her har jeg kun påpekt direkte faktarelaterte ting, og usikkerheten som ligger bak enhver personlig mening om denne saken. Særlig mer saklig kan det ikke bli, tror jeg. Og det inkluderer jo en kommentar om at du, basert på det du har sagt om emnet generellt, ikke har særlig greie på hva du uttalte deg om her.

"..............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

"Det er vel ikke voldelig å suge, selv om det er mot viljen til den som blir utsatt. "

Den skjønte jeg ikke. Gjelder det for kvinner også?

Og hva med å være full/dopet. Når man ikke er i stand til å gjøre rede for seg. Mener du man skal slutte å definere sånne saker som voldtekt?

"Gjelder det for kvinner også?"

Ja, det er vel ikke voldelig. At det er seksuell krenking kan jeg gå med på. Men det er vel ikke vold?

Man blir straffet for seksuell krenking også, men 7 måneder i fengsel synes jeg er drøyt, og jeg synes det er drøyt å kalle det voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

"Gjelder det for kvinner også?"

Ja, det er vel ikke voldelig. At det er seksuell krenking kan jeg gå med på. Men det er vel ikke vold?

Man blir straffet for seksuell krenking også, men 7 måneder i fengsel synes jeg er drøyt, og jeg synes det er drøyt å kalle det voldtekt.

Det du da sier r at man må bli slått, kvalt eller stukket med kniv for at det er en voldtekt? Det må være synlig vold, holder ikke at man var redd for å bli slått, redd for å bli kvalt, eller redd for å bli stukket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er jo penetrering og kan medføre indre skader, barn og kjønnsykdommer.

Om mannen hadde blitt tatt bakfra av en annen mann eller en kvinne med en dildo. Det ville vært det samme, og kunne kalles voldtekt på linje med eksemplet med knulling av en kvinne mens hun sover.

Nei og atter nei. "Voldtekt" er å "ta" noen uten vedkommendes samtykke. Penetrering er i seg selv ikke en forutsetning.

La oss si at den sovende kvinnen blir våt, da. Eller at han bruker glidekrem. Da er det ikke, bortsett fra i spesiellt "uheldige" tilfeller, snakk om noen slags fysisk skade. Og hvorvidt det kan bli barn av handlingen har overhodet _ingenting_ med saken å gjøre - selv om det er en skjerpende ting totalt sett.

Å si at "voldtekt" _må_ innebære penetrering av mus eller rumpe, blir som å si at sex må inneholde samleie (jfr. "I did not have sexual relations with that woman").

"......................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skorpionfisken

tuller du?

Var det tull?

Det er vel voldtekt om man mot sin vilje blir utsatt for fullbyrdet samleie (penetrering) enten det gjelder en mann eller en dame som da blir voldtatt uansett hvilket hull det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gjelder det for kvinner også?"

Ja, det er vel ikke voldelig. At det er seksuell krenking kan jeg gå med på. Men det er vel ikke vold?

Man blir straffet for seksuell krenking også, men 7 måneder i fengsel synes jeg er drøyt, og jeg synes det er drøyt å kalle det voldtekt.

Hadde jeg våknet av at en fyr drev med munnsex med meg - så hadde jeg SELVSAGT følt det akkurat som om han skulle ha penetrert meg - helvete heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser innleggene rett over, så ser du at jeg først skrev "min egen lille teori", så svarte favn "spekulerer", og så svarte jeg på det igjen, med en setning, og da så jeg ikke nødvendigheten av å utdype det enda en gang... =)

Jeg har overhodet ikke noen personlig kjennskap til saken, men veldig interessant å diskutere, da jeg mener det er et viktig tema.

Ok :-)

Joda, det er en litt interessant sak - spesiellt fordi det er den første i sitt slag. Kanskje derfor mange skråsikre "vitere" automatisk lufter slike ultra-gammelkonservative analyser. Det krever mer tankearbeid enn mange er innstilt på å snu på inngrodde oppfatninger.

"....................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Det du da sier r at man må bli slått, kvalt eller stukket med kniv for at det er en voldtekt? Det må være synlig vold, holder ikke at man var redd for å bli slått, redd for å bli kvalt, eller redd for å bli stukket?

Nå vet jeg ikke om denne mannen var redd for å bli kvalt, stukket eller jult opp. Men hvis han var redd for det så var det kanskje på grunn av trusler/vold fra henne, og da er bildet noe annet.

Da har jeg misforstått. Jeg trodde han våknet, jagde henne vekk derfra og så anmeldte henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg våknet av at en fyr drev med munnsex med meg - så hadde jeg SELVSAGT følt det akkurat som om han skulle ha penetrert meg - helvete heller!

"Hadde jeg våknet av at en fyr drev med munnsex med meg - så hadde jeg SELVSAGT følt det akkurat som om han skulle ha penetrert meg - helvete heller!"

Ikke sant? Og det gjelder kanskje minst like mye hvis du våkner idet du kommer.

"......................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om denne mannen var redd for å bli kvalt, stukket eller jult opp. Men hvis han var redd for det så var det kanskje på grunn av trusler/vold fra henne, og da er bildet noe annet.

Da har jeg misforstått. Jeg trodde han våknet, jagde henne vekk derfra og så anmeldte henne.

Hadde du, om du er kvinne -bare feid en mann vekk og IKKE anmeldt han?

Hadde du ikke i ettertid hatt mareritt over å våkne til en slik scene -og med en som står i bakgrunn og tar bilder i tillegg?

Er det som at noen skulle ha kommet borti puppen din i heisen liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hadde jeg våknet av at en fyr drev med munnsex med meg - så hadde jeg SELVSAGT følt det akkurat som om han skulle ha penetrert meg - helvete heller!"

Ikke sant? Og det gjelder kanskje minst like mye hvis du våkner idet du kommer.

"......................................................"

Ja - da må man slite med følelser av skyld, skam og kvalme resten av livet -det hadde i alle fall jeg gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skorpionfisken

Hadde du, om du er kvinne -bare feid en mann vekk og IKKE anmeldt han?

Hadde du ikke i ettertid hatt mareritt over å våkne til en slik scene -og med en som står i bakgrunn og tar bilder i tillegg?

Er det som at noen skulle ha kommet borti puppen din i heisen liksom?

Jeg hadde følt det som om jeg ble utsatt for en seksuell krenkelse, og hadde nok anmeldt ham.

Men jeg hadde ikke påberopt meg å bli voldtatt. Jeg hadde nok blitt forskrekket om kreket hadde fått 7 mnd i fengsel for det.

Men jeg har heldigvis ikke opplevd det, så det blir bare synsing her. Kanskje hadde jeg drept ham på stedet for alt jeg vet. Jeg vet i allefall at om min samboer hadde fått vite hva kreket hadde gjort så ville det ikke vært den mannen, men samboeren min som hadde havnet på tiltalebenken og han som "tok" meg ville vært i rettsalen som fornærmet som det så pent heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Nå vet jeg ikke om denne mannen var redd for å bli kvalt, stukket eller jult opp. Men hvis han var redd for det så var det kanskje på grunn av trusler/vold fra henne, og da er bildet noe annet.

Da har jeg misforstått. Jeg trodde han våknet, jagde henne vekk derfra og så anmeldte henne.

Herregud, hadde jeg våknet av at en mann utførte munnsex på meg, hadde jeg virkelig ikke bare jagd vekk mannen og glemt hele saken. Hadde du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Herregud, hadde jeg våknet av at en mann utførte munnsex på meg, hadde jeg virkelig ikke bare jagd vekk mannen og glemt hele saken. Hadde du??

Jeg svarte nettop på det til flisa. Jeg hadde ikke glemt det. Og han hadde kanskje blitt anmeldt for seksuell krenkelse.

Men sannsynligvis ville jeg ikke fått sjansen til det. Jeg ville nok bare måtte være tilskuer i rettsalen fordi min samboer sto tiltalt som voldsmann og han som "tok" meg ville vært der som fornærmet i saken. Jeg ville nok tapt på det uansett.

Men det var vel egentlig vold og voldtekt vi diskuterte. Jeg synes det er drøyt med 7 mnd fengsel for det hun gjorde. Ikke at hun ikke skulle straffes men jeg synes det var mye straff jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du, om du er kvinne -bare feid en mann vekk og IKKE anmeldt han?

Hadde du ikke i ettertid hatt mareritt over å våkne til en slik scene -og med en som står i bakgrunn og tar bilder i tillegg?

Er det som at noen skulle ha kommet borti puppen din i heisen liksom?

Hmmm. Altså, i det prinsippielle er jeg enig med deg, Flisa.

Men det er jo litt spesielt at denne mannen satt med penis utenfor buksa,- i stuen til dette paret, sammen med dem? For det påstås vel ikke fra mannens side at det var kvinnen som åpnet buksa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Nå vet jeg ikke om denne mannen var redd for å bli kvalt, stukket eller jult opp. Men hvis han var redd for det så var det kanskje på grunn av trusler/vold fra henne, og da er bildet noe annet.

Da har jeg misforstått. Jeg trodde han våknet, jagde henne vekk derfra og så anmeldte henne.

Det var ikke ment for denne saken, kun det jeg limte inn fra ditt innlegg.

Har du sex med folk som ikke er i stand til å gi sitt samtykke, vet du ikke hva de synes om det. Og man må nesten få lov å drikke seg drita uten at folk tar seg til rette med kroppen din.

Min teori er at paret tok seg til rette, uten at jeg vet noe som helst om det. Høres ut som en fantasi to kan være dumme nok til å gjøre i fylla med en annen som er alt for full. Og siden det var en gutt, trodde de det var greit.

Som sagt bare en teori, men i mitt hode mer sannsynlig enn at forulempede plutselig ombestemte seg, og gikk til det skritt å anmelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde følt det som om jeg ble utsatt for en seksuell krenkelse, og hadde nok anmeldt ham.

Men jeg hadde ikke påberopt meg å bli voldtatt. Jeg hadde nok blitt forskrekket om kreket hadde fått 7 mnd i fengsel for det.

Men jeg har heldigvis ikke opplevd det, så det blir bare synsing her. Kanskje hadde jeg drept ham på stedet for alt jeg vet. Jeg vet i allefall at om min samboer hadde fått vite hva kreket hadde gjort så ville det ikke vært den mannen, men samboeren min som hadde havnet på tiltalebenken og han som "tok" meg ville vært i rettsalen som fornærmet som det så pent heter.

Jeg hadde anmeldt han for voldtekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Altså, i det prinsippielle er jeg enig med deg, Flisa.

Men det er jo litt spesielt at denne mannen satt med penis utenfor buksa,- i stuen til dette paret, sammen med dem? For det påstås vel ikke fra mannens side at det var kvinnen som åpnet buksa?

Står det det noe sted? - jeg trodde de hadde kledd av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...