Gå til innhold

Så ble damen funnet skyldig...


gripp

Anbefalte innlegg

"Ilike måte ;p"

Sorry, men det er bare feil. Jeg er ofte usaklig selv, men her har jeg kun påpekt direkte faktarelaterte ting, og usikkerheten som ligger bak enhver personlig mening om denne saken. Særlig mer saklig kan det ikke bli, tror jeg. Og det inkluderer jo en kommentar om at du, basert på det du har sagt om emnet generellt, ikke har særlig greie på hva du uttalte deg om her.

"..............................................."

Pøh, du skal bare kverulere og krangle du ;)

Ikke at jeg har noe med det, men hva jobber du med egentlig, som har tid til dette? tipper du ikke jobber din døgenikt ;) Har jeg rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    38

  • flisa

    30

  • skorpionfisken

    15

  • favn

    10

Mest aktive i denne tråden

"Kommer det som en overraskelse på deg hvis jeg forteller at regelen, ikke unntaket, er en kritisk gjennomgåelse av kvinners voldtektshistorier?"

Og poenget var...?

Har du hevd for at retten og politiet _ikke_ har hatt en kritisk gjennomgang av denne saken?

"....................................................."

Det du skriver kunne tolkes slik at voldtekt av kvinner enkelt domfelles, men slik er det jo ikke. Uten å ha tall foran oss, kjenner vi statistikken på at så :ikke: er tilfelle. Tvert om, det burde være kjent at kvinners klær, framtoning, moral, atferd mm, teller mot henne i slike saker.

Jeg regner med at retten har basert denne dommen på noe i det minste... Men det er meg en liten gåte hvordan dette kan være voldtekt i den alminnelige betydningen av ordet. Eller kan hende mitt begrepsapparat bør oppdateres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriver kunne tolkes slik at voldtekt av kvinner enkelt domfelles, men slik er det jo ikke. Uten å ha tall foran oss, kjenner vi statistikken på at så :ikke: er tilfelle. Tvert om, det burde være kjent at kvinners klær, framtoning, moral, atferd mm, teller mot henne i slike saker.

Jeg regner med at retten har basert denne dommen på noe i det minste... Men det er meg en liten gåte hvordan dette kan være voldtekt i den alminnelige betydningen av ordet. Eller kan hende mitt begrepsapparat bør oppdateres.

"Det du skriver kunne tolkes slik at voldtekt av kvinner enkelt domfelles, men slik er det jo ikke."

Det har jeg ikke hevdet - ihverfall har det aldri vært meningen.

"det burde være kjent at kvinners klær, framtoning, moral, atferd mm, teller mot henne i slike saker."

...noe som selvfølgelig er helt uakseptabelt.

"Eller kan hende mitt begrepsapparat bør oppdateres."

Tja...jeg vet ikke helt hvordan begrepene defineres juridisk. Men som jeg har sagt tidligere, så er det ikke nødvendigvis det mest interessante her. Det interessante er hvorvidt dette var et overgrep, noe alt tyder på at det var. Og det bør uansett straffes, uavhengig av kjønn.

"................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Altså, i det prinsippielle er jeg enig med deg, Flisa.

Men det er jo litt spesielt at denne mannen satt med penis utenfor buksa,- i stuen til dette paret, sammen med dem? For det påstås vel ikke fra mannens side at det var kvinnen som åpnet buksa?

Det står da vitterlig i artikkelen at han ble kledd av mens han var mer eller mindre "fjern"?

".................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Altså, i det prinsippielle er jeg enig med deg, Flisa.

Men det er jo litt spesielt at denne mannen satt med penis utenfor buksa,- i stuen til dette paret, sammen med dem? For det påstås vel ikke fra mannens side at det var kvinnen som åpnet buksa?

Det står da vitterlig i artikkelen at han ble kledd av mens han var mer eller mindre "fjern"?

".................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, du skal bare kverulere og krangle du ;)

Ikke at jeg har noe med det, men hva jobber du med egentlig, som har tid til dette? tipper du ikke jobber din døgenikt ;) Har jeg rett?

Hysj- prozak jobber i de hemmelige tjenester.....og vil ikke snakke om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff :-(

Selvfølgelig er det overgrep. Og jeg ble dårlig da jeg hørte hva Staff hadde sagt i et program - at mannen bare burde se på det som et "hyggelig minne". Alvorlig talt! Det hadde blitt rimelig ramaskrik om det samme hadde blitt sagt til en dame som hevdet seg voldtatt....

Beste hilsen fra

Akkurat det samme tenkte jeg da jeg hørte hans uttalelser.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, du skal bare kverulere og krangle du ;)

Ikke at jeg har noe med det, men hva jobber du med egentlig, som har tid til dette? tipper du ikke jobber din døgenikt ;) Har jeg rett?

Tja...hvis du ser på dette som "kverulering", så får det bli din sak.

Ja, jeg er selvsagt en lat sosialklient, som sitter med sugerøret i statskassen mens jeg kaster bort all tid på nettet.

"........................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det det noe sted? - jeg trodde de hadde kledd av han.

Hmm. Det står visst forskjellig i forskjellige artikler. Kanskje jeg har lest noen litt eldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står da vitterlig i artikkelen at han ble kledd av mens han var mer eller mindre "fjern"?

".................................................."

Hmm. Jeg leste visst dette:

"Hun forklarte at mannen da satt med erigert penis ute av buksen." Det har kanskje kommet fram siden at han ikke hadde kledd av seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt poeng om utvanning av voldtektsbegrepet er viktig. Tiltredes.

Uansett hva som står over i denne tråden, denne mannen må være idiot som anmeldte dette, han dummer ut seg selv. Det må jo være noe rart oppi hodet på han?

Greit at det kvinnen gjorde er galt, men å gå til det skritt å anmelde det??? steik tullete må han være.

Jeg synes det er misbruk og latterliggjøring av begrepet voldtekt!

Jeg foreslår at fyren legger seg inn for en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg leste visst dette:

"Hun forklarte at mannen da satt med erigert penis ute av buksen." Det har kanskje kommet fram siden at han ikke hadde kledd av seg selv...

"- Kan man tenke seg at en sovende person kan la seg kle av uten å merke noe? Og når kvinnen ble møtt av en erigert penis, kan hun da forstå at kontakten ikke er frivillig? spurte forsvareren i sin prosedyre i saken i dag, ifølge NTB."

"......................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hva som står over i denne tråden, denne mannen må være idiot som anmeldte dette, han dummer ut seg selv. Det må jo være noe rart oppi hodet på han?

Greit at det kvinnen gjorde er galt, men å gå til det skritt å anmelde det??? steik tullete må han være.

Jeg synes det er misbruk og latterliggjøring av begrepet voldtekt!

Jeg foreslår at fyren legger seg inn for en periode.

Du burde slå følge - men du har jo et greit nick! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- Kan man tenke seg at en sovende person kan la seg kle av uten å merke noe? Og når kvinnen ble møtt av en erigert penis, kan hun da forstå at kontakten ikke er frivillig? spurte forsvareren i sin prosedyre i saken i dag, ifølge NTB."

"......................................................."

Ja, det ser utvilsomt ut som det jeg leste i den ene artikkelen ble litt galt framstilt...

Beklager,- jeg er helt enig med dere som mener at en anmeldelse (og dom) er på sin plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva som står over i denne tråden, denne mannen må være idiot som anmeldte dette, han dummer ut seg selv. Det må jo være noe rart oppi hodet på han?

Greit at det kvinnen gjorde er galt, men å gå til det skritt å anmelde det??? steik tullete må han være.

Jeg synes det er misbruk og latterliggjøring av begrepet voldtekt!

Jeg foreslår at fyren legger seg inn for en periode.

" han dummer ut seg selv. Det må jo være noe rart oppi hodet på han?"

Det er altså din saklige begrunnelse for at han ikke burde ha anmeldt det? Konstruktivt, gitt.

Kan vi tolke det slik at det er dumt av kvinner å anmelde voldtekt også, når de risikerer å ikke bli trodd, dumme seg ut, bli sett på som stakkarslig etc.? Det er nok av kvinner som har slike problemer i forbindelse med voldtekter. Eller er det slik at "tøffe gutter gråter ikke"?

"...................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser utvilsomt ut som det jeg leste i den ene artikkelen ble litt galt framstilt...

Beklager,- jeg er helt enig med dere som mener at en anmeldelse (og dom) er på sin plass!

Det er nok litt forskjellig hva som står skrevet rundt omkring, tenker jeg.

"....................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt forskjellig hva som står skrevet rundt omkring, tenker jeg.

"....................................................."

Det er jo gjerne det. Det var vel ikke direkte usant heller, men vel egnet til å misforstås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...hvis du ser på dette som "kverulering", så får det bli din sak.

Ja, jeg er selvsagt en lat sosialklient, som sitter med sugerøret i statskassen mens jeg kaster bort all tid på nettet.

"........................................................"

Ja den beskrivelsen din tror jeg stemmer på alvor også, men det er kansje greiest å spøke det bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...