Gå til innhold

Så ble damen funnet skyldig...


gripp

Anbefalte innlegg

Hehe, blir du med du også fisa ;D)

Flisa går deg en god gang både i omløp mellom ørene, og det å se lenger enn sin egen nese.

"........................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    38

  • flisa

    30

  • skorpionfisken

    15

  • favn

    10

Mest aktive i denne tråden

Uansett hva som står over i denne tråden, denne mannen må være idiot som anmeldte dette, han dummer ut seg selv. Det må jo være noe rart oppi hodet på han?

Greit at det kvinnen gjorde er galt, men å gå til det skritt å anmelde det??? steik tullete må han være.

Jeg synes det er misbruk og latterliggjøring av begrepet voldtekt!

Jeg foreslår at fyren legger seg inn for en periode.

"han dummer ut seg selv. Det må jo være noe rart oppi hodet på han?

Det er altså din saklige begrunnelse for at han ikke burde ha anmeldt det? Konstruktivt, gitt."

Tja,, svaret mitt er like saklig og lettsindig som hele denne voldtektspåstanden!

Men klarer du ikke skrive et eneste svar uten å nevne ordet "saklig"?

det virker som du selv er sykelig opptatt av å presse andre til å mene at du er saklig. Det blir slitsomt og ensformig i lengden.

Kan du ikke prøve å finne på noe nytt? om ikke for vår skyld?

"Kan vi tolke det slik at det er dumt av kvinner å anmelde voldtekt også, når de risikerer å ikke bli trodd, dumme seg ut, bli sett på som stakkarslig etc.? Det er nok av kvinner som har slike problemer i forbindelse med voldtekter. Eller er det slik at "tøffe gutter gråter ikke"?"

Du våger ikke å sammenligne denne "liksommannevoldtekten" med voldtekt av kvinner. Det blir noe helt annet.

Denne mannen har anmeldt en avs*ging der han hadde ***. Det er ikke voldtekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den beskrivelsen din tror jeg stemmer på alvor også, men det er kansje greiest å spøke det bort?

Nå begynner du å bli direkte latterlig - ser du det ikke selv? Denne tråden har vært helt fri for barnsligheter av den typen du kommer med - kan den ikke få fortsette med det?

Tror du virkelig at jeg gidder å løfte en finger for å overbevise deg, en liten anonym feiging på et internettforum, om hva jeg gjør, hva jeg jobber med, hva jeg studerer etc.? Hvorfor i all verden skulle jeg det?

"....................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flisa går deg en god gang både i omløp mellom ørene, og det å se lenger enn sin egen nese.

"........................................................"

Snakker du til deg selv nå igjen da! *humre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner du å bli direkte latterlig - ser du det ikke selv? Denne tråden har vært helt fri for barnsligheter av den typen du kommer med - kan den ikke få fortsette med det?

Tror du virkelig at jeg gidder å løfte en finger for å overbevise deg, en liten anonym feiging på et internettforum, om hva jeg gjør, hva jeg jobber med, hva jeg studerer etc.? Hvorfor i all verden skulle jeg det?

"....................................................."

Jasså, hissig?

Begynner å bli deg selv likt nå ser jeg*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen hadde utført oralsex på meg mens jeg sov eller var full, og i tillegg tatt bilder av det, hadde jeg ikke nølt med å anmelde det. Jeg hadde sikkert hatt mareritt om å våkne til en slik situasjon i lang tid framover, og kanskje ikke turt å gå på fest eller drikke alkohol.

Det er ikke noen grunn til at menn skulle reagere annerledes på en slik situasjon enn kvinner, og det bør selvsagt være likhet for loven, uansett kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det er jo penetrering og kan medføre indre skader, barn og kjønnsykdommer.

Om mannen hadde blitt tatt bakfra av en annen mann eller en kvinne med en dildo. Det ville vært det samme, og kunne kalles voldtekt på linje med eksemplet med knulling av en kvinne mens hun sover.

Oralsex kan også føre til smitte av diverse sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spammer jeg overskrifta her, men om en mann skal voldtas må han da penetreres.

Dette er ikke voldtekt, fyren hadde jo ***, og....., nei er dette voldtekt er jorda flat!

Han må være psyk!

Den juridiske definisjonen på voldtekt omfatter ikke bare penetrering, men en rekke andre seksuelle overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du til deg selv nå igjen da! *humre*

*Gjesp*

Der forsvant all seriøsitet, gitt.

"............................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den juridiske definisjonen på voldtekt omfatter ikke bare penetrering, men en rekke andre seksuelle overgrep.

Gjør den sikkert, men jeg personlig klarer ikke å ta dette alvorlig. Voksne mannfolket ligger der med *** og blir behandlet.

Så anmelder han voldtekt?

Greit, det er litt på kanten men, men å anmelde det for voldtekt?

Det må da være en grunn til at han havnet der med henne, og han hadde lang tid til å reagere, han var ikke i koma(han reagerte da så vitterlig på et vis, en måte menn ikke klarer å reagere på om de er drita).

Nei jeg klarer ikke å ta det seriøst, dette må være en meget spesiell mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør den sikkert, men jeg personlig klarer ikke å ta dette alvorlig. Voksne mannfolket ligger der med *** og blir behandlet.

Så anmelder han voldtekt?

Greit, det er litt på kanten men, men å anmelde det for voldtekt?

Det må da være en grunn til at han havnet der med henne, og han hadde lang tid til å reagere, han var ikke i koma(han reagerte da så vitterlig på et vis, en måte menn ikke klarer å reagere på om de er drita).

Nei jeg klarer ikke å ta det seriøst, dette må være en meget spesiell mann!

Du mener altså at det er helt greit å ta for seg og ha sex med sovende mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør den sikkert, men jeg personlig klarer ikke å ta dette alvorlig. Voksne mannfolket ligger der med *** og blir behandlet.

Så anmelder han voldtekt?

Greit, det er litt på kanten men, men å anmelde det for voldtekt?

Det må da være en grunn til at han havnet der med henne, og han hadde lang tid til å reagere, han var ikke i koma(han reagerte da så vitterlig på et vis, en måte menn ikke klarer å reagere på om de er drita).

Nei jeg klarer ikke å ta det seriøst, dette må være en meget spesiell mann!

" en måte menn ikke klarer å reagere på om de er drita"

Du slår jo en ny spiker i kisten for troverdigheten din hver eneste gang du åpner gapet.

"...................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener altså at det er helt greit å ta for seg og ha sex med sovende mennesker?

Han mener også at menn ikke kan få erreksjon når de er fulle, tydeligvis :-)

".................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Gjesp*

Der forsvant all seriøsitet, gitt.

"............................................................"

Det tok lang tid før du klekket ut den kommentaren gitt! ;)

Men enig i at det begynner å bli kjedelig å kakle med deg etterhvert, det pleier å bli det. Du mister fort glansen.

Og nå sitter jeg her og gjeeeesper med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" en måte menn ikke klarer å reagere på om de er drita"

Du slår jo en ny spiker i kisten for troverdigheten din hver eneste gang du åpner gapet.

"...................................................."

Jasså, du igjen?

Ingen ba om din kjedelige kommentar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener altså at det er helt greit å ta for seg og ha sex med sovende mennesker?

Nei, selvfølgelig ikke.

Men jeg synes hele denne mannevoldtekthistorien er veldig merkelig. Vanskelig å ta seriøst.

Jeg klarer ikke å kalle det voldtekt, han var liksom i full giv akt og hadde god tid til å stoppe det. Hele påstanden er rar ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener også at menn ikke kan få erreksjon når de er fulle, tydeligvis :-)

".................................................."

Hvem han????

Ta deg en pause nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Meee

Jeg har egentlig i min naivitet trodd at voldtekt=penetrering.

Har hørt om menn som er blitt voldtatt av andre menn.

Men oralsex fra en kvinne???

En mannlig kollega av meg mener hardnakket at det ikke er voldtekt, og menner mannen er spik spenna gæærn som i det hele tatt vurderte å anmelde noe sånt som andre menn ville sett på som en gave. Jeg er jo bare kvinne så jeg vet ikke, men er tilbøyelig til å være enig med min kollega.

Slike handlinger er likestillt med samleie i straffeloven:

Straffelovens begreper om seksuelle overgrep

Begrepene seksuell adferd,handling og omgang

Har du behov for å finne ut hva berepene seskuell handling, seksuell adferd og seksuell omgang innebærer. Her kan du lese mer om dem:

Begrepene seksuell omgang, handling og adferd

Seksuell omgang:

Samleie ( ref. § 206) (oralt, vaginalt, analt) beføling inne i annens kjønnsorgan, masturbering, samleieliknende bevegelser, innføring av gjenstand i skjede eller endetarmsåpning

Seksuell handling:

Handling med noen: eks. berøring av kjønnsorgan eller bryster utenpå eller innenfor klærne

Seksuell krenkende eller annen uanstendig adferd:

Handling eller ord overfor eller i nærheten av noen.

Eks blotting, slibrigheter, uanstendig opptreden, verbale krenkelser, onanering fremfor andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det du skriver kunne tolkes slik at voldtekt av kvinner enkelt domfelles, men slik er det jo ikke."

Det har jeg ikke hevdet - ihverfall har det aldri vært meningen.

"det burde være kjent at kvinners klær, framtoning, moral, atferd mm, teller mot henne i slike saker."

...noe som selvfølgelig er helt uakseptabelt.

"Eller kan hende mitt begrepsapparat bør oppdateres."

Tja...jeg vet ikke helt hvordan begrepene defineres juridisk. Men som jeg har sagt tidligere, så er det ikke nødvendigvis det mest interessante her. Det interessante er hvorvidt dette var et overgrep, noe alt tyder på at det var. Og det bør uansett straffes, uavhengig av kjønn.

"................................................"

Nå har det falt dom, så den saken er jo klar.

Imidlertid er dette en temmelig ny, fremmed sak i jussen, så det er klart at det vekker interesse og diskusjon. Og omstendighetene rundt denne festen tatt i betraktning, er det vel heller ikke rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Meee

Jeg velger å tro ham! det er en prinsippiell viktig sak!

det at fyren har stå betyr ikke at han vil med hodet - og det må også være lov for en mann å ikke synes det er greit at noen bare forsyner seg. fanken heller!

*applauderes*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...