Gå til innhold

Så ble damen funnet skyldig...


gripp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    38

  • flisa

    30

  • skorpionfisken

    15

  • favn

    10

Mest aktive i denne tråden

Hvis noen hadde utført oralsex på meg mens jeg sov eller var full, og i tillegg tatt bilder av det, hadde jeg ikke nølt med å anmelde det. Jeg hadde sikkert hatt mareritt om å våkne til en slik situasjon i lang tid framover, og kanskje ikke turt å gå på fest eller drikke alkohol.

Det er ikke noen grunn til at menn skulle reagere annerledes på en slik situasjon enn kvinner, og det bør selvsagt være likhet for loven, uansett kjønn.

Helt enig! Man kan jo i tillegg også risikere å få et forklaringsproblem overfor partneren sin! - bare det er jo en psykisk påkjenning -derfor MÅ man også fortelle om det hjemme.

Jeg syns det var tøft av han å anmelde det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hadde jeg våknet av at en fyr drev med munnsex med meg - så hadde jeg SELVSAGT følt det akkurat som om han skulle ha penetrert meg - helvete heller!"

Ikke sant? Og det gjelder kanskje minst like mye hvis du våkner idet du kommer.

"......................................................"

Et tankeeksperiment: -tenk om det var en homofil MANN som gjorde det denne 24-årige jenta gjorde? - - hadde man ikke da synstes det var greit at det var en voldtekt?

...eller er det sånn at denne 24 år gamle kvinnen i hodene på de som ler av saken er ei skikkelig "reim" og at de hadde villet opplevd det selv..... - - det kan jo hende at dama var ekkel, full av munnsår etc. ...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tankeeksperiment: -tenk om det var en homofil MANN som gjorde det denne 24-årige jenta gjorde? - - hadde man ikke da synstes det var greit at det var en voldtekt?

...eller er det sånn at denne 24 år gamle kvinnen i hodene på de som ler av saken er ei skikkelig "reim" og at de hadde villet opplevd det selv..... - - det kan jo hende at dama var ekkel, full av munnsår etc. ...:)

Ja, det er vanskelig å bryte gjennom inngrodde tankemønstre. Og for enkelte er det vanskelig å se at de tankemønstrene som har grodd seg fast ikke nødvendigvis er en universell sannhet.

"...................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en annen

Jeg har egentlig i min naivitet trodd at voldtekt=penetrering.

Har hørt om menn som er blitt voldtatt av andre menn.

Men oralsex fra en kvinne???

En mannlig kollega av meg mener hardnakket at det ikke er voldtekt, og menner mannen er spik spenna gæærn som i det hele tatt vurderte å anmelde noe sånt som andre menn ville sett på som en gave. Jeg er jo bare kvinne så jeg vet ikke, men er tilbøyelig til å være enig med min kollega.

Så hvis du sovnet av på en fest, ble kledt naken av en mann som slikket deg i påsyn av sin kjæreste -- ville du sett på det også som en gave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en annen

Nå har det falt dom, så den saken er jo klar.

Imidlertid er dette en temmelig ny, fremmed sak i jussen, så det er klart at det vekker interesse og diskusjon. Og omstendighetene rundt denne festen tatt i betraktning, er det vel heller ikke rart.

"Imidlertid er dette en temmelig ny, fremmed sak i jussen, så det er klart at det vekker interesse og diskusjon."

Jeg ser ingen grunn til at den skulle vekke særlig diskusjon. Gitt følgende, alternative men ekvivalente scenario: En kvinne sovner på en fest. En mann kler av henne og utfører oralsex på henne mens hans kjæreste ser på.

Jeg ville oppfatte dette som et klart overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, grip - hva om du våknet etter en rangel ved at en homfil MANN drev og sugde deg -hadde du bare ledd, -slått ut en fis og lagt deg til å sove igjen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, grip - hva om du våknet etter en rangel ved at en homfil MANN drev og sugde deg -hadde du bare ledd, -slått ut en fis og lagt deg til å sove igjen? ;)

Han hadde sannsynligvis fått et hjerteattack av de sjeldne :-)

"........................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Imidlertid er dette en temmelig ny, fremmed sak i jussen, så det er klart at det vekker interesse og diskusjon."

Jeg ser ingen grunn til at den skulle vekke særlig diskusjon. Gitt følgende, alternative men ekvivalente scenario: En kvinne sovner på en fest. En mann kler av henne og utfører oralsex på henne mens hans kjæreste ser på.

Jeg ville oppfatte dette som et klart overgrep.

Den vekker naturlig nok diskusjon fordi den er den første i sitt slag. Den første dommen for voldtekt (mann som voldtar kvinne) vakte sikkert også diskusjoner i sin tid :-)

"...................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en annen

Den vekker naturlig nok diskusjon fordi den er den første i sitt slag. Den første dommen for voldtekt (mann som voldtar kvinne) vakte sikkert også diskusjoner i sin tid :-)

"...................................................."

At den vekker _oppsikt_ er forståelig, men at riktigheten av dommen diskuteres syns jeg faktisk er merkelig. Jeg føler meg temmelig sikker på at vi ikke ville hatt denne tråden om vi hadde hatt samme scenario, bare med kjønnene reversert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :-(

Selvfølgelig er det overgrep. Og jeg ble dårlig da jeg hørte hva Staff hadde sagt i et program - at mannen bare burde se på det som et "hyggelig minne". Alvorlig talt! Det hadde blitt rimelig ramaskrik om det samme hadde blitt sagt til en dame som hevdet seg voldtatt....

Beste hilsen fra

Staff elsker jo at noen har seg han - enten det er hun med han - liten og stor eller død og levende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den vekker _oppsikt_ er forståelig, men at riktigheten av dommen diskuteres syns jeg faktisk er merkelig. Jeg føler meg temmelig sikker på at vi ikke ville hatt denne tråden om vi hadde hatt samme scenario, bare med kjønnene reversert.

Det er jeg enig i :-)

Men hvis du ser på enkelte av argumentene som kommer frem i tråden her, så er det jo tydelig at flere ikke er så sikre på om loven skal være uanhengig av kjønn.

"..................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voldtekt er en veldig alvorlig sak. Om alle seksuelle tilnærmelser skal karakteriseres som voldtekt så vil alvorlighetsgraden utviskes.

Hva skjedde da han oppdaget det? Skjøv han henne vekk og kom seg vekk derfra, eller holdt hun ham fast og nektet ham å flytte seg. Truet hun ham til å ligge der og ble voldelig om han ikke lå i ro? Hvis det var så ille så er jeg enig i dommen. Men mange måneders fengsel for å suge en mann? Jeg vet ikke, men jeg synes det høres rart ut.

Da bør en voldtekt som innebærer vold og trusler gi mange års fengsel i min logikk (som sikkert ikke er så logisk av seg).

I allle dager!

I hvilken verden lever du?

Et seksuelt misbruk av en sovende mann er ikke voldtekt og et overtramp av de større?

Nå ble jeg faktisk skuffet over hva du fant på å si, trodde du var en fornuftig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at der mulig å sove, mens det skjer.

Vi hadde en kamerat i hine hårde dager man kunne gjøre hva som helst med når han drakk og sovna - kunne leid han til havs i en sytråd....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i :-)

Men hvis du ser på enkelte av argumentene som kommer frem i tråden her, så er det jo tydelig at flere ikke er så sikre på om loven skal være uanhengig av kjønn.

"..................................................."

Det er jo diskriminerende å tro at en mann tar det han får, bevisst eller ubevisst -uansett!

PROZAK -si at det IKKE ER SANT!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit å oppføre seg som hun gjorde. Jeg ville kanskje til og med vært med på å henge henne ut som teit i venneflokken om han hadde betrodd seg til meg om hva hun hadde gjort.

Men derfra til å trekke henne for retten, kreve mye erstatning, gi henne fengselsstraff, plett på rullebladet, ødelegge hennes muligheter på arbeidsmarked og i livet ellers fordi hun, sikkert like full som ham, fant ut at hun ville suge ham?

Jeg synes det er litt ut av propsjoner.

Hæ?

Herregud, menneske, nå er du helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen hadde utført oralsex på meg mens jeg sov eller var full, og i tillegg tatt bilder av det, hadde jeg ikke nølt med å anmelde det. Jeg hadde sikkert hatt mareritt om å våkne til en slik situasjon i lang tid framover, og kanskje ikke turt å gå på fest eller drikke alkohol.

Det er ikke noen grunn til at menn skulle reagere annerledes på en slik situasjon enn kvinner, og det bør selvsagt være likhet for loven, uansett kjønn.

Helt enig med deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo diskriminerende å tro at en mann tar det han får, bevisst eller ubevisst -uansett!

PROZAK -si at det IKKE ER SANT!!!!! :)

Selvfølgelig er det ikke sant. Generellt sett skal det nok mindre til før vi menn tar det vi blir tilbydt, men de fleste av oss tar likevel ikke hvem/hva/hvor/når/hvordan som helst :-)

"........................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...