Gå til innhold

Symptomer hos jentebarn med ADHD/ADD

Gjest vil være anonym denne gangen her

Anbefalte innlegg

Gjest vil være anonym denne gangen her

Jeg er idag midt i tyveårene, og kjenner igjen veldig mye av det dere skriver her om barna deres fra meg selv som liten. Har hørt at jenter ofte har andre symptomer enn gutter, siden vi har naturlig bedre sosiale antenner. Stemmer det at man kan "vokse av seg" ADHD?

Ville satt UTROLIG stor pris på svar fra dere med jenter med disse diagnosene, ettersom jeg lurer på om dette kan ha noe med meg å gjøre. Det er jo lett å kjenne seg igjen i alt mulig rart uten at man nødvendigvis har noen diagnose i det hele tatt.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209247-symptomer-hos-jentebarn-med-adhdadd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På hjemmesidene til ADHD foreningen , finner du mye om jenter og adhd , add . Men det som er at man har " jenter med -guttevarianten , og gutter med -jentevarianten_"Det jeg prøver å si er at alle er ulike avhengig av tilleggsdiagnoser og hvor problematikken ligger.

Men generellt sier man at jentene er skravlete , vimsete , eller innadvente ..disse er ikke nødvendigvis noe problem på skole , vil derforofte ikke bli utredet for de selv innser at de sliter med noe .

Man vokser ikke av seg adhd , man lærer seg å leve med . Man blir mer moden , lærer takling . Som voksen kan en og velge hvilken "arena"en vil være på go dermed unngå de ituasjonene som de vet de ikke fungerer i ., Ett barn MÅ gå på skole , Må slik og sånn , som voksen kan en unngå endel her .

Har jente med ADD

På hjemmesidene til ADHD foreningen , finner du mye om jenter og adhd , add . Men det som er at man har " jenter med -guttevarianten , og gutter med -jentevarianten_"Det jeg prøver å si er at alle er ulike avhengig av tilleggsdiagnoser og hvor problematikken ligger.

Men generellt sier man at jentene er skravlete , vimsete , eller innadvente ..disse er ikke nødvendigvis noe problem på skole , vil derforofte ikke bli utredet for de selv innser at de sliter med noe .

Man vokser ikke av seg adhd , man lærer seg å leve med . Man blir mer moden , lærer takling . Som voksen kan en og velge hvilken "arena"en vil være på go dermed unngå de ituasjonene som de vet de ikke fungerer i ., Ett barn MÅ gå på skole , Må slik og sånn , som voksen kan en unngå endel her .

Både mannen min og jeg kjenner oss godt igjen når vi snakker om adhd og symptomene ved det. Men det er som psykologen sier: at kjenner vi oss igjen i symptomene, men det er når det blir virkelig problemer av det at det kan være snakk om adhd. Han sier vi alle har nok et snev av adhd (problem med konsentrasjon osv)

Kanskje ikke det du spurte etter men..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...