Gå til innhold

Uff.. blir gal på sambo...

Anbefalte innlegg

Gjest må være anonym her

Sambo elsker data.. Kunne satt flere søgn istrekk på den om han fikk lov.. Jeg gjør alt i huset, vasker, lager mat, rydder, vasker klær.. ja ALT! og han gjør... ja sitter på dataen!! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Egentlig vil jeg vel egentlig gå fra han, men så klarer jeg liksom ikke det heller.. Har vært sammen m han LENGE og vi har en liten baby sammen..

Uff eg blir helt GAL!!! Måtte bare få lette litt på tankene m å skrive et innlegg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209383-uff-blir-gal-p%C3%A5-sambo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet åssen det føles, lever i et kaotisk hus - et steg på veien mot oppdragelse av mr data :) Tror aldri at han kommer til å bli perfekt, ikke jeg heller for den saks skyld - men vi kan jo kanskje møtes på halveien og få hjemmet til å se noenlunde oppegående ut.

For tiden er jeg mest forbannet fordi jeg tar (ikke alt men) iallefall 65-70% av husarbeidet + at jeg studerer fulltid, mens han er arbeidsledig.

Er redd for at jeg sitter mest med dataen her i huset... Hovedsakelig livsnødvendige, kunnskapsbringende og utviklende ting som Dol, altså. Sjelden det går i meningsløse spill.

Fra småfleip til alvor: er glad for at jeg slipper den problemstillinga. Har begynt å "oppdra" en kompis som har sånne tendenser i heimen. Tror ikke hans samboer er innstilt på å holde ut i det uendelige hvis han ikke skjerper seg. Så det får være våre jenters bidrag til hverandre å hjelpe til når vi ser sånne ting hos hverandres livsledsagere. Kanskje det hjelper mer hvis argumentene kommer utenfra. Tror ikke gutta alltid ser problemstillingen selv.

Gjest trultemor25

Sånn har vi det og. Han har dataen sin, jeg har baby og hus. Men jeg begynner å bli vant til det da. Det plagde meg mye før. Bare han rydder opp etter seg og flytter seg når jeg kommer med støvsugeren og tar med søpla jeg setter frem ut, så (jeg sier ikke at det er greit) er det ikke så værst.

Altså:

Dersom dere skal fortsette å ha et forhold, går ikke en slik skeivdeling i det hele tatt. Jeg er sikker på at du har hundre andre ting du heller ville gjort enn husarbeid, matlaging etc, men som du må velge å prioritere bort - Da blir det helt feilt at han skal få lov å prioritere datan foran alle de oppgaver som må gjøres.

Dere må bli enige om en arbeidsforedeling som inkluderer innsats fra dere begge. Dette hadde også vært lurt å bli enige om "spilleregler" når det gjelder bruk av datan - hvor lenge av gangen, hvor ofte etc.

Forsøk å ta dette opp med han UTEN å anklage han. Fortell han at du trenger hans innsats i hjemmet, og at dere sammen må lage en plan for disponering av tid.

mvh

Er redd for at jeg sitter mest med dataen her i huset... Hovedsakelig livsnødvendige, kunnskapsbringende og utviklende ting som Dol, altså. Sjelden det går i meningsløse spill.

Fra småfleip til alvor: er glad for at jeg slipper den problemstillinga. Har begynt å "oppdra" en kompis som har sånne tendenser i heimen. Tror ikke hans samboer er innstilt på å holde ut i det uendelige hvis han ikke skjerper seg. Så det får være våre jenters bidrag til hverandre å hjelpe til når vi ser sånne ting hos hverandres livsledsagere. Kanskje det hjelper mer hvis argumentene kommer utenfra. Tror ikke gutta alltid ser problemstillingen selv.

"Er redd for at jeg sitter mest med dataen her i huset... Hovedsakelig livsnødvendige, kunnskapsbringende og utviklende ting som Dol, altså. Sjelden det går i meningsløse spill."

*rekker litt småbekymret ene hånda i været*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...