Gå til innhold

snufs snufs Månetoppen igjen!

Anbefalte innlegg

Var det noen av dere som klarte å holde øynene tørre under dagens episode av Månetoppen? Det var utrolig sterkt å se møtet mellom nisseguttens første foreldre og andre foreldre. Har ikke sett denne episoden før jeg, da. Og så fint måte de snakker om det hele på!

"Nei, ingen skal få lov å spørre deg om hvem du tilhører MEST. Det spørsmålet bare blåser vi bort".

"Du skal heller tenke på det slik, at vi alle tilhører DEG!".

Jeg er så glad for at jeg nå vet at fjellet ikke TOK gutten vår, men TOK VARE PÅ gutten vår!"

Tårene bare strømmet mens jeg så kveldens episode. Også fordi jeg satt og tenkte på at jeg får nok aldri oppleve å treffe Gullets første mamma. Jeg får aldri anledning til å berolige henne med at det har gått bra med babyen hennes. Det er en sorg jeg alltid bærer med meg. Og som Gullet nok vil oppleve en dag når hun blir stor nok, det at hun aldri vil kunne møte igjen sin første mor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211389-snufs-snufs-m%C3%A5netoppen-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her også! [rekker opp hånden, og tørker tårer igjen bare ved tanken]

Utrolig fin måte å ta opp ting på, selv om det nok henvender seg mer til oss voksne enn til ungene akkurat det der. En positiv måte å forholde seg til både tanker og møtet mellom alle foreldrene. Må jo innrømme at det er litt vanskelig å tenke på den dagen vårt framtidige adoptivbarn eventuelt vil oppsøke, og kanskje finne sine første foreldre. Men Månetoppen er jo forbilledlig i forhold til mange aspekter her, da :) Har hørt det skal komme enda en oppfølger/ny serie. Må innrømme at jeg kommer til å følge med manusforfatters arbeid framover.

Gratulerer til alle de som har fått gode nyheter, og ei riktig god jul til absolutt alle sammen.

Enig med deg det var rørende og vakkert.

Og sangen etterpå var også fin:

Hadde jeg bare husket ordene,

Det var noe med:

Uansett hvor du er født....

her i verden du hører til.

Noen som husker bedre enn meg?

Fine ord iallefall og et flott budskap til oss alle.

Jeg har grått meg gjennom de siste dagene, jeg!

Og jeg hadde så vondt av Fjellmor og Fjellfar, så vanskelig det måtte være for dem, så redde de var.... Og så glade de ble da Storm kom tilbake i dag! (Joda, lever meg visst litt inn, hehehehe)

I dag holdt jeg NESTEN - 12-åringen kommenterte det slik: "Jøss mamma, du bælja mye mindre i dag enn i går!"

;o)

Her også! [rekker opp hånden, og tørker tårer igjen bare ved tanken]

Utrolig fin måte å ta opp ting på, selv om det nok henvender seg mer til oss voksne enn til ungene akkurat det der. En positiv måte å forholde seg til både tanker og møtet mellom alle foreldrene. Må jo innrømme at det er litt vanskelig å tenke på den dagen vårt framtidige adoptivbarn eventuelt vil oppsøke, og kanskje finne sine første foreldre. Men Månetoppen er jo forbilledlig i forhold til mange aspekter her, da :) Har hørt det skal komme enda en oppfølger/ny serie. Må innrømme at jeg kommer til å følge med manusforfatters arbeid framover.

Gratulerer til alle de som har fått gode nyheter, og ei riktig god jul til absolutt alle sammen.

Ja, Månetoppen er flott!!! Dere vet vel at man kan se episodene om igjen på NRKs nettsider??

Tenkte litt på det du skrev om at ditt fremtidige adoptivbarn kanskje ville finne biologisk slekt. Begge mine barn har muligheten til å oppsøke foreldre når de blir voksne, og jeg synes i grunnen at det er bra. Jeg tror jeg selv hadde vært litt nysgjerrig på biologisk opphav hvis jeg hadde vært adoptert, og jeg synes det er fint at ungene mine kan finne svar om de ønsker det. Det er rett som det går fram i Månetoppen - de har fire foreldre. Jeg tror ikke et møte med biologisk slekt vil utelukke oss som foreldre - jeg tror bare barna våre får flere som er glad i dem... Det ville jo vært veldig spennende for oss også å treffe disse viktige personene i våre liv! En adoptivmor jeg traff sa at hele familien hadde fått større slekt etter at datteren hadde truffet biologisk slekt i Korea.

Dette er tanker jeg gjør meg nå når barna er små, og et slikt møte er langt framme. Det vil kanskje være annerledes om barnet mitt blir helt "hekta" på å finne DEM. Kanskje det vil være vondt?? Men jeg vil formidle til ungene mine at det er helt OK om de vil lete etter røtter! Og at jeg gjerne vil treffe biologosk mor og andre - om barnet mitt tillater det.

Mon tro hva framtida bringer????

Annonse

Ja, Månetoppen er flott!!! Dere vet vel at man kan se episodene om igjen på NRKs nettsider??

Tenkte litt på det du skrev om at ditt fremtidige adoptivbarn kanskje ville finne biologisk slekt. Begge mine barn har muligheten til å oppsøke foreldre når de blir voksne, og jeg synes i grunnen at det er bra. Jeg tror jeg selv hadde vært litt nysgjerrig på biologisk opphav hvis jeg hadde vært adoptert, og jeg synes det er fint at ungene mine kan finne svar om de ønsker det. Det er rett som det går fram i Månetoppen - de har fire foreldre. Jeg tror ikke et møte med biologisk slekt vil utelukke oss som foreldre - jeg tror bare barna våre får flere som er glad i dem... Det ville jo vært veldig spennende for oss også å treffe disse viktige personene i våre liv! En adoptivmor jeg traff sa at hele familien hadde fått større slekt etter at datteren hadde truffet biologisk slekt i Korea.

Dette er tanker jeg gjør meg nå når barna er små, og et slikt møte er langt framme. Det vil kanskje være annerledes om barnet mitt blir helt "hekta" på å finne DEM. Kanskje det vil være vondt?? Men jeg vil formidle til ungene mine at det er helt OK om de vil lete etter røtter! Og at jeg gjerne vil treffe biologosk mor og andre - om barnet mitt tillater det.

Mon tro hva framtida bringer????

Vi prøvde å se forrige dags episode på NRKs nettside, men vi kunne ikke finne gamle episoder. Hvor finner vi det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...