Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenk deg at du er 4 dager "på overtid" med barn nr 2. Det er nyttårsaften og drosjer er umulig å oppdrive. Våger du ta sjansen på å la mannen ta et par glass vin til maten? ;-)

Det gjorde denne damen, med den følgen at hun kl 2 om natten måtte kjøre tre mil med rier!

MEN: dersom han da vitterlig kun hadde tatt et par glass til middagen flere timer tidligere, og ikke kylt innpå med drinker senere: Er det ikke tryggere å kjøre med f eks 0,4 i promille enn å kjøre med RIER??!!! *lol*

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112114

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212320-hadde-du-tatt-sjansen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det var da enda godt det endte så bra!

Men en ting forundrer meg stadig vekk, nemlig menns manglende evne til å tenke selv. Han sier at han hadde "fått lov til å ta et glass rødvin". Altså, om min mann hadde kommet på en slik tanke i en sådann stund, ville jeg blitt lettere forferdet.

En mann må da selv kunne forstå at han kan/ikke kan drikke?

Du verden! Jeg tror heller jeg hadde latt gubben kjøre, jeg. Evt ringt politiet og spurt om tillatelse til at han fikk kjøre? Jeg hadde ikke vært i stand til å håndtere et motorisert kjøretøy av noe slag i full fødsel. Jeg klarte ikke å holde styr på lystgassen engang.

Dette minner meg om den historien jeg hørte om hun som klatret over det minst to meter høye smijernsgjerdet utenfor kvinneklinikken på gamle riksen - i full fødsel. (Inngangen var på andre siden av bygget på kveldstid, men det var nok kortere vei over gjerdet..)

Selvhjulpne damer det der!

Jeg hadde selvsagt latt ham velge det selv! Hvorfor skulle jeg nekte ham det? Jeg hadde ikke kjørt med rier det vet jeg at ikke hadde gått, så jeg hadde heller ringt til legevakten så kunne de rekvirert ambulanse eller fortalt mannen mellom tlf hva han skulle gjøre. Jeg ser egentlig ikke helt hva som er dramatisk med å føde hjemme alene, heller det en i en bil midt på natta i kulden.

Annonse

Gjest Elextra

Du verden! Jeg tror heller jeg hadde latt gubben kjøre, jeg. Evt ringt politiet og spurt om tillatelse til at han fikk kjøre? Jeg hadde ikke vært i stand til å håndtere et motorisert kjøretøy av noe slag i full fødsel. Jeg klarte ikke å holde styr på lystgassen engang.

Dette minner meg om den historien jeg hørte om hun som klatret over det minst to meter høye smijernsgjerdet utenfor kvinneklinikken på gamle riksen - i full fødsel. (Inngangen var på andre siden av bygget på kveldstid, men det var nok kortere vei over gjerdet..)

Selvhjulpne damer det der!

Du hadde nok aldri fått slik tillatelse fra Politiet.. men de kunne eventuelt rekvirert en ambulanse.

Hjelpes! Jeg hadde nok med å stå på beina når jeg hadde rier, for ikke å snakke om å puste! Ikke f om jeg hadde greid å kjøre...

Samboern drakk ikke den siste mnd. han siden det var viss fare for at fødselen kunne starte før termin. Det var han som valgte å ikke drikke.. :) Han hadde ikke drukket når terminen var like rundt hjørnet, i hvert fall ikke på overtid.. : )

Pga. sykdom jeg har (derfor ble svangerskapet regnet som risikosvangerskap) så hadde det ikke vært bare bare hvis fødselen hadde starta i bilen eller hjemme..

Jeg har selv kjørt bil med rier. Ikke så langt da, men dog. Jeg syntes ikke det var noe problem.

Da mor skulle ha lillebroren min kjørte hun også selv til sykehuset - det tok 40 minutter. Venninnen hun var på besøk hos ble helt hysterisk når mor sa hun hadde rier, så mor fant ut at det nok var tryggere at hun kjørte!!!

Men det hele kommer jo litt an på hvor langt i forløpet man er.

Men en ting forundrer meg stadig vekk, nemlig menns manglende evne til å tenke selv. Han sier at han hadde "fått lov til å ta et glass rødvin". Altså, om min mann hadde kommet på en slik tanke i en sådann stund, ville jeg blitt lettere forferdet.

Så enig *ler*. Skulle tro det var mora hans, ikke kjerringa.

Mrs. Wallace

Jaggu et godt poeng. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...