Gå til innhold

Er man øm i brystene etter ammeslutt...?


Gjest Dette håper jeg noen kan svare meg på!!

Anbefalte innlegg

Gjest Dette håper jeg noen kan svare meg på!!

Sluttet med amminga for ett par uker siden. Hadde ikke noe særlig melkespreng, ammet da også max ett par ganger per dag før vi sluttet. Fikk litt melkespreng etter noen dager, helst i form av at jeg kjente noen harde klumer i brystet. Håndmelket da noen dråper. Ikke klumper nå, men veldig ømme bryster. Sånn som da jeg merket at jeg var gravid forrige gang... Vi har brukt prevenasjon, så tror ikke at jeg er gravid, men usikker nå! Denne ømheten nå, er det normalt når man slutter å amme...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, merket ikke noe til ømme bryst når jeg sluttet å amme sist.

Men brystbetennelsene mine begynte alltid med ømt bryst og opp mot armhulen(bare det ene da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt ømme bryster når jeg har sluttet å amme, men jeg har trappet ned mer gradvis enn deg. På slutten har det vært en gang pr dag en tid, så annenhver dag, hver tredje... Så jeg fikk heller ikke melkespreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dette håper jeg noen kan svare meg på!!

Kan ikke huske noe som helst om ømme bryster etter ammeslutt nei.

Hmmm... problemet er at jeg ikke vet når eggløsningen er/har vært, har kun hatt en mens etter fødselen for snart et år seiden. Hvor lenge et. eggløsn var det nå at brystene kunne bli ømme ? Får litt panikk her, kan da vel ikke være gravid.....?? Har jo brukt kondom og alt....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... problemet er at jeg ikke vet når eggløsningen er/har vært, har kun hatt en mens etter fødselen for snart et år seiden. Hvor lenge et. eggløsn var det nå at brystene kunne bli ømme ? Får litt panikk her, kan da vel ikke være gravid.....?? Har jo brukt kondom og alt....!

Man får ofte ømme bryster før mensen, så det kan være at det er mensen som er i anmars! Symptomene kan sikkert være sterkere hvis mensen kommer i gang pga. ammeslutt. Men ta en test for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dette håper jeg noen kan svare meg på!!

Man får ofte ømme bryster før mensen, så det kan være at det er mensen som er i anmars! Symptomene kan sikkert være sterkere hvis mensen kommer i gang pga. ammeslutt. Men ta en test for sikkerhets skyld.

Kan mensen komme igang pga ammeslutt altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan mensen komme igang pga ammeslutt altså?

Ja, mensen kan komme i gang pga. ammeslutt! Med eldstemann fikk jeg mensen da ungen begynte med fast føde og ammingen ble kuttet ned. Jeg har hørt om flere som ikke fikk igjen mensen før ammingen var helt eller nesten helt slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...