Gjest lille rosinen Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Gull fra India og Pakistan (og sikkert mange andre land også!) ser mye mer gult ut enn det gullet vi får kjøpt hos gullsmeden i Norge, er det noen som vet hva som er grunnen til dette? Er det mer eller mindre gull i det som er vanlig i Norge? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Vet at det fra arabiske land er mer gull i en det de selger i norge. Men det arabiske gullet er ganske mykt. Hvordan det er i india/pakistan vet jeg ikke, men jeg kan tenke meg at det er det samme, våres gull er mer utvannet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Vårt gull er vel 14 karat, mens i asiatiske land er det mest vanlig med 18 karat. Trur eg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serina13 Skrevet 27. oktober 2023 Del Skrevet 27. oktober 2023 Gjest lille rosinen skrev (På 5.3.2006 den 19.03): Gull fra India og Pakistan (og sikkert mange andre land også!) ser mye mer gult ut enn det gullet vi får kjøpt hos gullsmeden i Norge, er det noen som vet hva som er grunnen til dette? Er det mer eller mindre gull i det som er vanlig i Norge? Det er mer gull i det. Jo renere gull, jo gulere blir det, og skinner mer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 27. oktober 2023 Del Skrevet 27. oktober 2023 Serina13 skrev (27 minutter siden): Det er mer gull i det. Jo renere gull, jo gulere blir det, og skinner mer Takk for at du opplyste oss om dette etter 17 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.