Gå til innhold

Tidsskjema bryllup - utenfor tema


filiokus81

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Det har kommet et par innlegg fra meg om bryllup her inne den siste tiden - håper ikke noen irriterer seg over det :-)

Denne gangen lurer jeg på hva som foregår når - ettersom vi har gjester som skal inviteres til kaffe.

Vi skal til fotograf kl 12, vielse kl 14. Vi kan dermed i teorien gå rett på middag etterpå, men det blir kanskje litt tidlig? Lokalet ligger 2 min unna kirken.

Hvis vi spiser kl 17 f.eks, når er det da naturlig å ta kaffe? I bryllup blir man vel gjerne sittende ved middagsbordet i nærmere 2 timer? Eller?

Hjelp!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mer enn to timer.

to timer ved bordet. I alle bryllup jeg har vært i har vi sittet lenger enn det. Regn med minst 4 timer hvis det er medregnet taler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Kommer an på hvor mange middagsgjester det er. Og om mange av de liker å tale. To timer går fort. Middag 17 og kaffe 20 er sikkert ikke feil. Folk liker å strekke på bena før kaffen, det skal ryddes, og ting tar alltid lenger tid enn man tror. Det er bedre at middagsgjestene venter litt på kaffen enn at kaffegjestene kommer under middagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Når vielsen er kl 14, er dere ferdige en halvtime etter. Synes dere skal spise klokka 16 jeg, og beregne 3 timer til bords + en god pause. Kaffe klokka 20.

Timene ved bordet går fort. Har vært i brullup der forsinkelsen har vært så stor at kaffegjestene kom før middagen var ferdig. Kjedelig for dem!

Jeg var toastmaster for 5 år siden. Anbefaler dere å sette opp et så detaljert tidsskjema som mulig. Sett opp alle sanger og taler dere vet om og beregn ekstra tid til overraskelser + en god pause mellom middag og kaffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Vi hadde middag kl. 17.00, og kaffegjestene kom kl. 22.00. Vi byttet riktignok lokale mellom middagen og kaffen, da, så uten byttet kunne vi vel hatt kaffen kl. 21.00.

Det kommer veldig an på hva slags middag dere skal ha. Er det 3-retters middag som serveres, tar det lenger tid enn f.eks. koldtbord.

Stort selskap tar lenger tid å servere enn et lite selskap.

Jeg serverte i bryllup i fjor sommer, da var middagen kl 18.00, og kaffegjestene var bedt til kl. 20.00. Det gikk IKKE bra, for å si det sånn. Vi hadde ikke ryddet av bordet etter hovedretten enda da klokka slo 20.00.

Forslag: Middag kl. 16.00, kaffe kl 20.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Spørs jo helt på hva slags middag dere skal ha.

Er det bare den nærmeste familie og ingen eller få og korte taler er den kanskje unnagjort på to timer. Men ville nok beregnet litt mer.

Er det mer enn 10 gjester er det vel temmelig sikkert også taler, og det hele tar langt mer tid.

Tror aldri jeg har sittet til bords mindre enn fire timer i bryllup.

Jeg synes middagen bør være såpass tett etter vielsen at gjestene slippe å tenke på hva de skal finne på i mellomtiden. Skal dere til fotografen i mellomtiden må dere selvfølgelig regne med litt slakk, alternativt sørge for at gjestene møtes før middag for en drink e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vielsen er kl 14, er dere ferdige en halvtime etter. Synes dere skal spise klokka 16 jeg, og beregne 3 timer til bords + en god pause. Kaffe klokka 20.

Timene ved bordet går fort. Har vært i brullup der forsinkelsen har vært så stor at kaffegjestene kom før middagen var ferdig. Kjedelig for dem!

Jeg var toastmaster for 5 år siden. Anbefaler dere å sette opp et så detaljert tidsskjema som mulig. Sett opp alle sanger og taler dere vet om og beregn ekstra tid til overraskelser + en god pause mellom middag og kaffe!

Enig med Prust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...