Gå til innhold

Ville du ha bedt om pengene?


Gjest rådvill - bare svelge unna altså?

Anbefalte innlegg

Gjest rådvill - bare svelge unna altså?

Ungene mine og jeg er med i en forening som arrangerer leir for ungene hver sommer. Den leiren er så kostbar at vi bare må se langt etter den. Da får vi beskjed om at det bare er å si fra - så skal vi få avslag på prisen! Som sagt, så gjort - og visst fikk vi avslag, et så lite et at jeg ikke visste om jeg skulle le eller gråte. 1/5 avslag er ikke nok når man ikke har penger til halvparten engang!

Jeg spør så hvorfor de legger prisen så høy at ikke bare vi, men flere ikke har råd - samtidig som de tydelig signaliserer at det er _veeeldig_ usolidarisk om man _ikke_ blir med! Prisen er selvfølgelig slik for at det skal gå rundt økonomisk.

God mat, lønne ledere, noen turer osv. Visst koster det penger! Og lederne har konkurransedyktig lønn.

Men det er altså bare å spørre - en gang til. Sende inn selvangivelsen og så videre...

Jeg får vond smak i munnen. Er jeg bare dum? Er det slik det er eller skal være? At man legger prisen høyt, og så heller ber dem som ikke har råd om å søke, ikke en gang, men to, minst, for å bevise at de faktisk ikke har råd til å betale dette av egen lomme?

Og er jeg bare dum som faktisk ikke orker og vel heller ikke vil - gjøres til sosialklient i foreningen. Føle at man skylder noen navn- og ansiktsløse personer som evt. innvilger den andre søknaden, så barna kan dra? Ja, det blir nesten en prinsippsak for meg, for jeg vet av flere som ikke ser seg råd til å reise med, og som dikter opp andre feriemål bare for å ikke få høre at de er usolidariske som ikke melder ungene på.

Prisen på leiren er altså så høy at det er snakk om at hele familien kan få seg ferie med de pengene, og i tillegg ha råd til fotballskole for to av oss, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hva de tenker på. Jeg fikk tilbud om ferieleir for minstemann i tre uker og prisen var 5000 kr. Og den gikk det ikke an å søke om avslag på engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel nesten være slik. Hvis ikke ville "alle og enhver" som egentlig har råd selv, be om å få avslag i prisen.

For barnas skyld, svelg stoltheten og søk på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Usolidarisk" eller ikke, hadde jeg syntes prisen var for høy hadde jeg sagt nei takk, rett og slett. Forskjellige foreninger skal da ikke få loppe folk selv om det er aktiviteter for barn/ungdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både leit å kjedelig å komme i en slik situasjon at man føler at man virkelig burde la barnet/barna dra, men at man ikke har råd.

Jeg tror man da skal si i fra at dette har man ikke råd til. Ikke stikk under stolen hva som er grunnen. Dette er eneste måten å få de som arrangerer dette til å tenke gjennom det. (Kanskje det er for høyt priset???)

Man skal også fortelle barna at man ikke har råd, og at det er viktig at man prioriterer/bruker pengene riktig.

Men de som arrangerer slike ting må også kunne ta betalt for det. Dersom de har regnet ut at det koster x-kroner for dette må også ha dekket det. (Hvem skal ellers betale?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sagt at vi ikke så oss råd til dette.

At vi heller ønsket å bruke feriepengene på en (liten?) ferietur for hele familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Prisen på leiren er altså så høy at det er snakk om at hele familien kan få seg ferie med de pengene, og i tillegg ha råd til fotballskole for to av oss, også."

Da vil jeg tro at også barna dine har mer lyst til å bruke pengene til noe annet enn denne leiren, siden dere da får atskillig mer for pengene?

I så fall skal dere ganske rolig melde avbud og svare at "vi prioriterer annerledes" når spørsmålene kommer. Man kan gjøre hva man vil i ferien sin.

Skal en forening ha et nærmest obligatorisk arrangement, bør det enten lages rimeligere eller være mulighet for å jobbe inn noen av pengene - i løpet av året eller på selve leiren (litt vanskelig å foreslå _hvordan_ uten å vite hva slags forening og leir det er).

Skal du søke om prisavslag, synes jeg du skal skrive i søknaden at dere MÅ ha prisen ned i kr. XXXX for at det skal være aktuelt å delta. Da slipper du flere ekstrarunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rådvill - bare svelge unna altså?

20% rabatt er da ganske mye.

Hva er prisen, og hva er varigheten på leiren?

16 000 for 10 dager er prisen og varigheten på leiren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glaice

Kjære vakre vene, 16000 for en leir...hakeslepp!

Hadde sagt nei takk til hele tilbudet, aldri om jeg hadde betalt den summen for en leir.

Da hadde jeg reist på privat ferie med hele familien istede.

Syns ikke du skal føle deg verken fattig eller sær for å ikke bli med på en slik leir!

Ha en fin sommer, uten leir!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugga Bugga

Det er bare å si "nei takk, vi har ikke råd", og så er problemet løst. Bruk pengene på noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 000 for 10 dager er prisen og varigheten på leiren.

HVA?????? Høres jo helt villt ut. Er det virkelig noen som betaler det for at barna skal få komme på ferieleier????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pooja

Hvis dette er en barne- og ungdomsorganisasjon, søker nok foreningen økonomisk støtte både sentralt i organisasjonen og hos myndightene, samt i nasjonale bu-organisasjoner og burde dermed ha mulighet til å senke prisene såpass at folk har råd til å bli med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LOTUS78

16 000 for 10 dager er prisen og varigheten på leiren.

er det verste jeg har hørt på lenge. ta heller hele familien med på en fin ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 000 for 10 dager er prisen og varigheten på leiren.

Hjelpes. Det var da en helt vill pris! Har aldri hørt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 000 for 10 dager er prisen og varigheten på leiren.

Den prisen henger overhodet ikke på greip. Aldri om jeg hadde brukt så mye penger på en sommerleir for ett barn.

Praksisen med at du må sende inn selvangivelsen hadde jeg heller ikke hoppet i taket for. Jeg måtte hatt _svært_ gode følelser for organisasjonen før jeg hadde gjort det, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prioriter heller tur for hele familien, en forening som setter dere i et slikt dilemma kan jo ikke være noe særlig familievennlig. Er det en religøs organisasjon som skal loppe dere for penger?. Jeg kan bare ikke fatte at det skal være så mye dyrere enn feks en leirskole. Evt må dere tjene det inn i felleskap med loppemarked etc. men fortsatt høres det dyrt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

16 000 for 10 dager er prisen og varigheten på leiren.

Åh herregud, hva slags forening er det de er medlem av? Unge aksjemegleres klubb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville meldt meg ut av hele foreningen. Dette høres fullstendig vanvittig ut, både prisen og praksisen med selvangivelsen.. Hva slags snobbeklubb er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...