Gå til innhold

BH - størrelse?


Gjest hønetulla

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

Nei, jeg er ikke noe kjempediger, men ikke så veldig lita heller..Men folk oppfatter meg av en eller annen grunn som mindre en jeg er..:-o Jeg er nærmere 170 (sånn 168ish tror jeg) ..Men folk tipper meg helt ned i en 160! Aner ikke hva et kommer av, jeg har en ganske breial og loud personlighet så det er i hvertfall ikke det..;-)

Med den høyden og vekten må du være veldig smal. Rart at du da blir tatt for å være lavere enn du er.

Jeg blir alltid tatt for å være høyere enn jeg er, og det har jeg fått forklart med at jeg er slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    18

  • snø

    14

  • annegunn

    13

  • mariaflyfly

    11

Mest aktive i denne tråden

Jeg er også sånn midt i mellom på både klær og sko. Det var så irriterende å prøve sko her en dag. 37 var litt i knappeste laget og 38 ble for stort. Endte likevel opp med noen gode 37-sko til slutt da.

Kan blokke ut sko hos skomaker :)

Evt kjøpe en Stretch spray (også hos skomaker, kanskje også skobutikker?) og spraye på skoene, utenpå og inni, og så gå med skoene i en times tid, så skal de vides ut. Skomakere kan vanligvis blokke opptil en hel størrelse, så du må si at de ikke må ta fullt så mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Med den høyden og vekten må du være veldig smal. Rart at du da blir tatt for å være lavere enn du er.

Jeg blir alltid tatt for å være høyere enn jeg er, og det har jeg fått forklart med at jeg er slank.

Nei ikke vet jeg, men folk blir alltid ganske overasket over at jeg er såpass høy..vil måle hode til hode og sånn..;-)

Jeg skjønner som sagt ikke hvorfor i det hele tatt, men det kan ha noe med at jeg er litt sånn bredskuldret og butt å gjøre..;-P Jeg er ikke lang, smal og grasiøs liksom, om du skjønner, men mere sånn som lett blir buffed, med litt guttaktig rygg, og korte muskler, og en del kurver. Jeg tror kanskje det gjør en .."kortere"

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan blokke ut sko hos skomaker :)

Evt kjøpe en Stretch spray (også hos skomaker, kanskje også skobutikker?) og spraye på skoene, utenpå og inni, og så gå med skoene i en times tid, så skal de vides ut. Skomakere kan vanligvis blokke opptil en hel størrelse, så du må si at de ikke må ta fullt så mye ;)

Med litt tålmodighet så finner jeg som regel sko som passer fint, men takk for tipset :) Har aldri hørt om skoblokking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg bare si det igjen: Ebay.

Har funnet riktig størrelse i det merket jeg liker best (Freya), og de koster 10-12 pund på ebay.

Eller M&S *dulte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis 75D eller 75DD. Nå ammer jeg en tre måneder gammel tass og har krympet fra Dolly Parton under graviditeten til en liten og nett 75F :-|

75 Faenihælvete? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller M&S *dulte*

M&S? Nei, de har ikke brukbare bh'er. Ikke så bra som Freya ihvertfall.

Dessuten har jeg ikke vært i London på evigheter, og kommer meg neppe dit med det første heller. *hulk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 Faenihælvete? ;)

I forhold til det jeg vokste inn i etter fødselen er det rent Fantastisk.

Desuuten fikk jeg jo vært på M&S i sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M&S? Nei, de har ikke brukbare bh'er. Ikke så bra som Freya ihvertfall.

Dessuten har jeg ikke vært i London på evigheter, og kommer meg neppe dit med det første heller. *hulk*

Freya har jeg ikke prøvd. nei. Kom meg ikke på LaLina i vår engang, siden jeg fant noe på babyshop som passet.

Men M&S har ihvertfall mye bedre utvalg for smalbygde med store pupper enn jeg noensinne har funnet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 Faenihælvete? ;)

Forøvrig fikk jeg strekkmerker på puppene da jeg fikk jentungen, som selvfølgelig dukket opp igjen denne gangen også. På magen har jeg _ingen_...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

85 B her også, og jeg er ikke ikke tykk, men veldig bred over skuldre og rygg. H&M har BH - i størrelse 85-B, men du må være tidlig ute. De størrelsene går med engang. Kjøp 2 eller 3 av gangen neste gang du finner rett størrelse. Du kan også kjøpe BH forlengere, de koster 10 kr. stk., og funker perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 eller 80 D (DD hvis det er å oppdrive...)

Dama i butikken som så nysgjerrig stakk nesa inn og skulle titte og måle og greier, mente jeg burde bruke 75 E, men der syntes jeg liksom grensa gikk gett...!

...da ender du opp ned beh-er som ikke passer, gitt. Jeg har også tenkt at det var en grense mht hvor stor cup jeg ville ha. Så jeg har brukt 80-85 E aldri så lenge. Fikk være måte på store pupper, liksom... Så var jeg i England og gikk i en skikkelig undertøysbutikk. Damen der inne tok en titt på puppene mine, og kom tilbake med en bh i størrelse 70 GG. GG!!!! Trodde det hadde klikket for henne, men tok lydig på bh'en. Og den satt som støpt!

Fikk etterpå vite at det var vanlig feil at folk kjøpte bh'er med alt for liten cup og alt for stor vidde rundt livet. Sånn som jeg gjorde.

Så hvis jeg var deg ville jeg forsøkt den størrelsen hun foreslo. Jeg så ut som om jeg hadde fikset puppene i ny bh - og da mener jeg ikke at jeg hadde forstørret dem, altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du at du bruker 70E?!

Jeg var i skikkelig undertøysbutikk, og har nå kastet alle mine gamle i 85E til fordel for en skogg lekre bh'er i 70 GG....

Som "ta mål" skriver er det veldig vanlig at folk bruker for små cup og for stor vid omkrets rundt livet.

Det høres helt horibelt ut med GG, men puppene mine er jo like store som da jeg brukte E, de ser bare mye finere ut nå ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i skikkelig undertøysbutikk, og har nå kastet alle mine gamle i 85E til fordel for en skogg lekre bh'er i 70 GG....

Som "ta mål" skriver er det veldig vanlig at folk bruker for små cup og for stor vid omkrets rundt livet.

Det høres helt horibelt ut med GG, men puppene mine er jo like store som da jeg brukte E, de ser bare mye finere ut nå ;o)

Jeg har også lyst til å få "profesjonell" hjelp til å finne bh'er som passer skikkelig, jeg ser jo at ikke alle jeg har gjør det...

Men det var dette med å stå og vifte med puppene foran et helt fremmede menneske da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 75, men cupen er enten b eller c. b er litt snau, og c er litt romslig, så jeg må prøve og ordne litt.

Jeg er ikke heldig sånn med størrelser,jeg bruker enten 34 beller 36 i klær, og enten 37 eller 38 i sko også..Midt mellom på alt mulig..;-)

Jeg er også midtimellom. Skulle helst hatt 75/80 D/C i bh, str. 39 i bukser (evt. 30/29 - prøv å finn det du!) og 40/42 (ikke 38/40 eller 42/44 nei) i overdeler og ikke minst 36,5 i sko... Sistnevnte får jeg jo innimellom tak i da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å få "profesjonell" hjelp til å finne bh'er som passer skikkelig, jeg ser jo at ikke alle jeg har gjør det...

Men det var dette med å stå og vifte med puppene foran et helt fremmede menneske da...

Hehe, ja det kan du si ;o-)

Jeg var på Bravissimo i London. Der bestilte man time, fikk et kjekt og stort prøverom. Så kom det en dame inn, kikket på puppene - med bh-en på - og sprang ut etter bh. Det hang en sånn silkemorgenkåpe som man kunne ha på seg mens man ventet.

Hun kom tilbake med en bh, prvøde den og hentet så en til, og den satt som støpt. Deretter kunne jeg se i en katalog og peke på de jeg ville prøve, så hentet hun dem. Tror aldri jeg skal kjøpe noe et annet sted igjen ;-)

De har nettbutikk, og selv når man må betale toll blir det billigere enn hjemme. Betaler fort 7-800 kr for en skikkelig bh her, på Bravissimo fikk jeg dem for ca 250 kr.

http://www.bravissimo.com/bravissimo/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg er også midtimellom. Skulle helst hatt 75/80 D/C i bh, str. 39 i bukser (evt. 30/29 - prøv å finn det du!) og 40/42 (ikke 38/40 eller 42/44 nei) i overdeler og ikke minst 36,5 i sko... Sistnevnte får jeg jo innimellom tak i da.

Nei, det skal sannelig ikke være lett innimellom! ;-)

Jeg sliter mest med å finne pene BHer, og med skoene, klær(topper, skjørt, koler etc) er greiere, passer ikke 34 så passer stort sett 36..men bukse kan være litt vrient det også..Alle bortsett fra meg, er visst så langbeinte..! ;-) Jeg er 27/28 rundt livet, men SLETT ikke 34 i lengde! Grrr! Da må jeg legge opp og ordne og den kan jeg ikke.

HAR vanlige dødlige virkelig så lange bein da?! Jeg er glad om jeg finner bukser i 30, men de må fortsatt brettes!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...