Gå til innhold

BH - størrelse?


Gjest hønetulla

Anbefalte innlegg

Hehe, ja det kan du si ;o-)

Jeg var på Bravissimo i London. Der bestilte man time, fikk et kjekt og stort prøverom. Så kom det en dame inn, kikket på puppene - med bh-en på - og sprang ut etter bh. Det hang en sånn silkemorgenkåpe som man kunne ha på seg mens man ventet.

Hun kom tilbake med en bh, prvøde den og hentet så en til, og den satt som støpt. Deretter kunne jeg se i en katalog og peke på de jeg ville prøve, så hentet hun dem. Tror aldri jeg skal kjøpe noe et annet sted igjen ;-)

De har nettbutikk, og selv når man må betale toll blir det billigere enn hjemme. Betaler fort 7-800 kr for en skikkelig bh her, på Bravissimo fikk jeg dem for ca 250 kr.

http://www.bravissimo.com/bravissimo/

Nå er ikke London det stedet jeg besøker oftest da... *Sukk*

Det finnes en butikk i Trondheim som sikkert er behjelpelige, men jeg vet ikke helt... :o) Jeg var der da jeg var gravid og endte opp med 90E! Og da var jeg bare 5 mnd på vei. *Hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    18

  • snø

    14

  • annegunn

    13

  • mariaflyfly

    11

Mest aktive i denne tråden

Nei, det skal sannelig ikke være lett innimellom! ;-)

Jeg sliter mest med å finne pene BHer, og med skoene, klær(topper, skjørt, koler etc) er greiere, passer ikke 34 så passer stort sett 36..men bukse kan være litt vrient det også..Alle bortsett fra meg, er visst så langbeinte..! ;-) Jeg er 27/28 rundt livet, men SLETT ikke 34 i lengde! Grrr! Da må jeg legge opp og ordne og den kan jeg ikke.

HAR vanlige dødlige virkelig så lange bein da?! Jeg er glad om jeg finner bukser i 30, men de må fortsatt brettes!

:-)

Men du er da ganske lang vel? Jeg er bare 152 cm og har *kremt* kvinnelige former så bukser er et mareritt å finne. Dvs. dongeribukser finner jeg stort sett, men andre bukser... Nada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke London det stedet jeg besøker oftest da... *Sukk*

Det finnes en butikk i Trondheim som sikkert er behjelpelige, men jeg vet ikke helt... :o) Jeg var der da jeg var gravid og endte opp med 90E! Og da var jeg bare 5 mnd på vei. *Hehe*

90????? È??? Hihihi, er ikke du under 1.60 høy? Og du ser ikke ut som en tønne? Tror ikke jeg ville gått der igjen, nei....

Trikset er at bøylene skal stå inntill _mellom_ puppene, de skal gå helt til der puppene slutter ved armene, og de skal IKKE dele puppene på langs. Så neste gang du prøver bh så går du opp i cup og ned rundt livet. Hvis du feks bruker 80 D så prøv 70 E. Ta med deg flere i ulike størrelser og prøv det fram selv. Du må ikke være oppdatt av at stor cup er for digre pupper, for folk flest bruker alt for små cup'er (av oss som har pupper av en viss størrelse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90????? È??? Hihihi, er ikke du under 1.60 høy? Og du ser ikke ut som en tønne? Tror ikke jeg ville gått der igjen, nei....

Trikset er at bøylene skal stå inntill _mellom_ puppene, de skal gå helt til der puppene slutter ved armene, og de skal IKKE dele puppene på langs. Så neste gang du prøver bh så går du opp i cup og ned rundt livet. Hvis du feks bruker 80 D så prøv 70 E. Ta med deg flere i ulike størrelser og prøv det fram selv. Du må ikke være oppdatt av at stor cup er for digre pupper, for folk flest bruker alt for små cup'er (av oss som har pupper av en viss størrelse).

Jeg var _svær_ da jeg var gravid så den bh'en satt godt, men den var stor nok ja. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Men du er da ganske lang vel? Jeg er bare 152 cm og har *kremt* kvinnelige former så bukser er et mareritt å finne. Dvs. dongeribukser finner jeg stort sett, men andre bukser... Nada.

Da skjønner jeg..Jeg har alltid lurt litt på hvor de så lave damene egentlig finner tøy, med mindre de er veier 35 kilo i tilleg og kan handle det hippe i barneavdelingen, og på sånne Asia-butikker etc.

JEG går jo inn i de minste størrelsene på type H&M etc, og jeg er sannelig ikke særlig liten sånn i den store sammenhengen..:-)

Og joda, jeg er relativt lang, men det er IKKE mest i beina. Desverre. Jeg er uheldigvis en av dem som har ganske mye rygg, og ikke fullt så mye legg..;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skjønner jeg..Jeg har alltid lurt litt på hvor de så lave damene egentlig finner tøy, med mindre de er veier 35 kilo i tilleg og kan handle det hippe i barneavdelingen, og på sånne Asia-butikker etc.

JEG går jo inn i de minste størrelsene på type H&M etc, og jeg er sannelig ikke særlig liten sånn i den store sammenhengen..:-)

Og joda, jeg er relativt lang, men det er IKKE mest i beina. Desverre. Jeg er uheldigvis en av dem som har ganske mye rygg, og ikke fullt så mye legg..;-P

Barneklærne er ikke laget for hofter og pupper, dessuten - jeg er 38 år! Jeg vil da vel ikke gå i barnetøy!

Topper er ikke så vanskelig, men bukser og ikke minst ytterjakker er helt håpløst. Jeg har vel ikke en eneste ytterjakke som jeg ikke har brettet opp ermene på tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Barneklærne er ikke laget for hofter og pupper, dessuten - jeg er 38 år! Jeg vil da vel ikke gå i barnetøy!

Topper er ikke så vanskelig, men bukser og ikke minst ytterjakker er helt håpløst. Jeg har vel ikke en eneste ytterjakke som jeg ikke har brettet opp ermene på tror jeg...

Men hvorfor lager de da ikke flere, relevante størrelser, på tøy til voksne damer? Det er mystisk..En ser jo MASSEVIS av små damer, som ikke er bygd som 12åringer (Og som sikikert ikke vil ha klærne ders heller..;-)) så markedet skulle jo være der?

Kaqnskje du burde pionere butikk? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor lager de da ikke flere, relevante størrelser, på tøy til voksne damer? Det er mystisk..En ser jo MASSEVIS av små damer, som ikke er bygd som 12åringer (Og som sikikert ikke vil ha klærne ders heller..;-)) så markedet skulle jo være der?

Kaqnskje du burde pionere butikk? ;-)

Ellos har en serie bukser (hadde i alle fall for noen år siden) som kom i kortere utgaver, men de var så store oventil at jeg så ut som ei tønne...

Det skal ikke være lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke London det stedet jeg besøker oftest da... *Sukk*

Det finnes en butikk i Trondheim som sikkert er behjelpelige, men jeg vet ikke helt... :o) Jeg var der da jeg var gravid og endte opp med 90E! Og da var jeg bare 5 mnd på vei. *Hehe*

Der var jeg og kjøpte undertøy til bryllupet. Det var utrolig! Jeg kom inn, sa hva jeg skulle ha - dama tok et blikk på meg, satte pekefingrene i siden (i brysthøyde) på meg - og hentet ut et undertøysett som satt som et skudd! Til min store overraskelse brukte jeg 70 rundt og cup FF. Har "alltid brukt 80/85 E, men det var altså helt feil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det kan du si ;o-)

Jeg var på Bravissimo i London. Der bestilte man time, fikk et kjekt og stort prøverom. Så kom det en dame inn, kikket på puppene - med bh-en på - og sprang ut etter bh. Det hang en sånn silkemorgenkåpe som man kunne ha på seg mens man ventet.

Hun kom tilbake med en bh, prvøde den og hentet så en til, og den satt som støpt. Deretter kunne jeg se i en katalog og peke på de jeg ville prøve, så hentet hun dem. Tror aldri jeg skal kjøpe noe et annet sted igjen ;-)

De har nettbutikk, og selv når man må betale toll blir det billigere enn hjemme. Betaler fort 7-800 kr for en skikkelig bh her, på Bravissimo fikk jeg dem for ca 250 kr.

http://www.bravissimo.com/bravissimo/

Oi - farlig link!!!!

Er BHene i OK kvalitet? Har du forsøkt de stroppeløse BHene i store cup'er eller toppene de har? *vurderer å bestille*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - farlig link!!!!

Er BHene i OK kvalitet? Har du forsøkt de stroppeløse BHene i store cup'er eller toppene de har? *vurderer å bestille*

Bestille bh'er uten å prøve først?! *Hahahahaha* Det er bortkastede penger for min del ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg må opp 1-2 størrelser. Hørte en plass at det gjaldt de fleste klesplagg, at man må opp ca 1 størrelse. Klærne er "krympet" for å skulle passe inn i det nye målskjemat som skal komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestille bh'er uten å prøve først?! *Hahahahaha* Det er bortkastede penger for min del ja.

Jeg er enig, egentlig. Men det er absolutt håpløst å finne noe som sitter skikkelig her i byen, utan at det koster minimum 800 kroner for KUN BHen. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Nei ikke vet jeg, men folk blir alltid ganske overasket over at jeg er såpass høy..vil måle hode til hode og sånn..;-)

Jeg skjønner som sagt ikke hvorfor i det hele tatt, men det kan ha noe med at jeg er litt sånn bredskuldret og butt å gjøre..;-P Jeg er ikke lang, smal og grasiøs liksom, om du skjønner, men mere sånn som lett blir buffed, med litt guttaktig rygg, og korte muskler, og en del kurver. Jeg tror kanskje det gjør en .."kortere"

:-)

Endel kurver trekker nok ned høyden, ja. Det er ikke alle som er utstyrt med sånt. *misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullehøna

85 B her også, og jeg er ikke ikke tykk, men veldig bred over skuldre og rygg. H&M har BH - i størrelse 85-B, men du må være tidlig ute. De størrelsene går med engang. Kjøp 2 eller 3 av gangen neste gang du finner rett størrelse. Du kan også kjøpe BH forlengere, de koster 10 kr. stk., og funker perfekt.

Åh? Hvor får man tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - farlig link!!!!

Er BHene i OK kvalitet? Har du forsøkt de stroppeløse BHene i store cup'er eller toppene de har? *vurderer å bestille*

Jeg er godt fornøyd med bh'ene. Det var litt uvant de par første dagene (satt jo annerledes enn de gamle bh'ene mine, men nå merker jeg ikke at jeg har dem på.

Har ikke forsøkt de stroppeløse, men har kjøpt en del av de toppene som har bh i, og de er bare helt fantastiske! Plutselig kan jeg også gå med topp med spagettistropper uten at bh'en synes.

Og ja, den siden er farlig, og enda værre var det å faktisk være i butikken... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, egentlig. Men det er absolutt håpløst å finne noe som sitter skikkelig her i byen, utan at det koster minimum 800 kroner for KUN BHen. :-(

Det er min erfaring også :-( Så da vi var på helgetur til London bodde jeg i butikken en god times tid. Nå vet jeg hvilke bher som passer meg, og nå kan jeg bestille derfra uten å prøve. Har allerde gjort det en gang, og de satt perfekt.

Å finne den butikken var som å komme til himmelen. Hauger av bh'er som passet perfekt - til 1/3 av det jeg betaler hjemme. Og her er jo ikke akkurat utvalget stort.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90????? È??? Hihihi, er ikke du under 1.60 høy? Og du ser ikke ut som en tønne? Tror ikke jeg ville gått der igjen, nei....

Trikset er at bøylene skal stå inntill _mellom_ puppene, de skal gå helt til der puppene slutter ved armene, og de skal IKKE dele puppene på langs. Så neste gang du prøver bh så går du opp i cup og ned rundt livet. Hvis du feks bruker 80 D så prøv 70 E. Ta med deg flere i ulike størrelser og prøv det fram selv. Du må ikke være oppdatt av at stor cup er for digre pupper, for folk flest bruker alt for små cup'er (av oss som har pupper av en viss størrelse).

70 rundt?! Det får jeg ikke på meg! :o) 75 er trangt, 80 er passe. men jeg sliter litt med å finne riktigcup, sannsynligvis bør jeg ha 80D tenker jeg. For det tyter som regel litt over kanten på den høyre skåla i c-cup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SheScorpio

...da ender du opp ned beh-er som ikke passer, gitt. Jeg har også tenkt at det var en grense mht hvor stor cup jeg ville ha. Så jeg har brukt 80-85 E aldri så lenge. Fikk være måte på store pupper, liksom... Så var jeg i England og gikk i en skikkelig undertøysbutikk. Damen der inne tok en titt på puppene mine, og kom tilbake med en bh i størrelse 70 GG. GG!!!! Trodde det hadde klikket for henne, men tok lydig på bh'en. Og den satt som støpt!

Fikk etterpå vite at det var vanlig feil at folk kjøpte bh'er med alt for liten cup og alt for stor vidde rundt livet. Sånn som jeg gjorde.

Så hvis jeg var deg ville jeg forsøkt den størrelsen hun foreslo. Jeg så ut som om jeg hadde fikset puppene i ny bh - og da mener jeg ikke at jeg hadde forstørret dem, altså....

Kjøpte denne BH`n jeg... Den er komfortabel å bruke, men den er jo nærmest høyhalset! Ikke den mest sexy jeg eier liksom... Hvordan var din i GG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...