Gå til innhold

ME syndrom og Papaya


Gjest Soumi

Anbefalte innlegg

Hei alle som leser.

Jeg har fått diagnosen ME på en privatklinikk i Gøteborg nå nylig, ( har tatt noe som heter helblods prov)og har blitt satt på Papayakur.

Er det noen her som har samme diagnose, og som evt har brukt/bruker Papaya?

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • keinstein

    22

  • pip

    10

  • ylvali1365381015

    2

  • hidi

    1

Mest aktive i denne tråden

Hvor finnes i tilfelle den medisinske dokumentasjonen for dette å lese?

Papaya er bare kjent for å mørne kjøtt det jeg vet.

Du kan begynne med denne..www.erik-bergstrom.se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finnes i tilfelle den medisinske dokumentasjonen for dette å lese?

Papaya er bare kjent for å mørne kjøtt det jeg vet.

Papaya inneholder et enzym som heter papain, ananas som inneholder bromelain i kombinasjon er veldig bra.

Grunnen er at disse enzymene hjelper til med nedbrytningen av kost man normalt ville hatt problemer med å "fordøye" på godt norsk.

Årsaken til ME er ofte feil nedbrytning av mat og dårlig opptak av næringsstoffer, m.m.

Jeg synes ideèn ikke er så dum, men ville nok heller satset på et litt større tiltak enn papaya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan begynne med denne..www.erik-bergstrom.se.

Der finnes ingen medisinsk dokumentasjon, og hadde de hatt det, hadde de vært raske til å liste det opp. Jeg sendte en epost for å etterlyse det. Dette har jeg gjort flere titalls ganger med mange slike, de svarer sjeldeen, og ikke en enese gang har jeg fått noe tilfredstillende svar, og ikke en eneste hennvisning til nye ller eldre artikkel i et seriøst internasjonalt tidsskrift har dukket opp.

Det nettstedets påstander er meget tvilsomme, og skiller seg ikke fra tusenvis av påstander av tusenvis av sjaraltaner i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der finnes ingen medisinsk dokumentasjon, og hadde de hatt det, hadde de vært raske til å liste det opp. Jeg sendte en epost for å etterlyse det. Dette har jeg gjort flere titalls ganger med mange slike, de svarer sjeldeen, og ikke en enese gang har jeg fått noe tilfredstillende svar, og ikke en eneste hennvisning til nye ller eldre artikkel i et seriøst internasjonalt tidsskrift har dukket opp.

Det nettstedets påstander er meget tvilsomme, og skiller seg ikke fra tusenvis av påstander av tusenvis av sjaraltaner i verden.

Jeg respekterer dine meninger, men gå inn på me forumene, og les om papaya der, så vil du se at klinikken har kompetanse.

Flere er blitt friske av papaya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner mye om ME og Papaya på de to me-forumene:

http://meforum.diskusjonsforum.no

http://www.menin.no/phpbb/

Eller ble jeg ganske overrasket over at klinikken ga deg en ME-diagnose? Det har de da ikke kompetanse til?

"Eller ble jeg ganske overrasket over at klinikken ga deg en ME-diagnose? Det har de da ikke kompetanse til?"

Fins det noen i det hele tatt i verden? Jeg har inntrykk av at ME er ganske kontroversielle mystiske greier? Og selvsagt kaster sjarlatanene seg over slike vage snodigheter for å gasse seg i det og tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papaya inneholder et enzym som heter papain, ananas som inneholder bromelain i kombinasjon er veldig bra.

Grunnen er at disse enzymene hjelper til med nedbrytningen av kost man normalt ville hatt problemer med å "fordøye" på godt norsk.

Årsaken til ME er ofte feil nedbrytning av mat og dårlig opptak av næringsstoffer, m.m.

Jeg synes ideèn ikke er så dum, men ville nok heller satset på et litt større tiltak enn papaya.

Takk for forståelse!

Nå bruker jeg papaya, sammen med hvile. Hvilke andre tiltak ville du iverksatt da? Hva kan Norge tilby ME pasienter? Uføretrygd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg respekterer dine meninger, men gå inn på me forumene, og les om papaya der, så vil du se at klinikken har kompetanse.

Flere er blitt friske av papaya.

Et nettsteds tekst er ikke dokumentasjon. Det jeg er ute etter er rapporter og dokumentasjon fra store seriøse undersøkelser av universitetssykehus og anerkjente forskermiljøer og formelle kjente læresteder.

Det finnes på -alle- anerkjente diagnoser og behandlinger. De som ikke har slikt, er ikke seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nettsteds tekst er ikke dokumentasjon. Det jeg er ute etter er rapporter og dokumentasjon fra store seriøse undersøkelser av universitetssykehus og anerkjente forskermiljøer og formelle kjente læresteder.

Det finnes på -alle- anerkjente diagnoser og behandlinger. De som ikke har slikt, er ikke seriøst.

Ok, da vet vi din mening om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forståelse!

Nå bruker jeg papaya, sammen med hvile. Hvilke andre tiltak ville du iverksatt da? Hva kan Norge tilby ME pasienter? Uføretrygd..

Et litt mer variert kosthold, selvsagt ut i fra hva du tåler (Det ser jeg på tester). Ellers en del tilskudd av aminosyrer og stabilisering av bakterieflora. Symbioseterapi kombinert med kosttilskudd, oppbygging av slimhinner osv.

Evt. fjerning av ting som kan forhindre rett behandling, som f.eks. candida, parasitter, amalgamfyllinger osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Eller ble jeg ganske overrasket over at klinikken ga deg en ME-diagnose? Det har de da ikke kompetanse til?"

Fins det noen i det hele tatt i verden? Jeg har inntrykk av at ME er ganske kontroversielle mystiske greier? Og selvsagt kaster sjarlatanene seg over slike vage snodigheter for å gasse seg i det og tjene penger.

Ja, selvfølgelig er det leger som har kompetanse til å gi diagnosen ME. ME har vært i WHO sitt diagnosesystem siden 60-tallet.

Men for at diagnosen skal bli godtatt av bla trygdeetaten, og regnes for å være en sikker diagnose, må den bli satt av en spesialist i nevrologi, inderemdisin eller kardiologi.

Og diagnosekriteriene må selvføgelig bli fulgt.

Men det er jo problematisk som du sier når altnernativmedisinere gir en diagnose som er såpass vanskelig å sette, og så kontroversiell, det undergraver alt arbeidet som blir gjort for å gi skikkelige opplysninger om en så alvorlig lidelse.

Det er det samme som at en akupunktør skulle gi en kreft, AIDS eller MS-diagnose, det er helt uhørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt mer variert kosthold, selvsagt ut i fra hva du tåler (Det ser jeg på tester). Ellers en del tilskudd av aminosyrer og stabilisering av bakterieflora. Symbioseterapi kombinert med kosttilskudd, oppbygging av slimhinner osv.

Evt. fjerning av ting som kan forhindre rett behandling, som f.eks. candida, parasitter, amalgamfyllinger osv...

Ok, tar i mot alle råd med åpne armer.

Takk og bukk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da vet vi din mening om det..

Det er ikke bare min mening, og ikke noe jeg fant på. Det er slik behandlinger blir seriøse: med bred seriøs forskning, anerkjente forskere, anerkjente miljøer for slikt, og anerkjente tidsskrifters omtaler og diagnosene anerkjennelse blant resten av verdens forskere og leger.

Men det finnes de som ikke ønsker å leve i en "faktaverden", men i en drømmeverden med sjarlataner.

Var det bare så enkelt, da ville andre lett kunnet kontrollere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har ikke klinikken kompetanse til å gi meg ME diagnose??

Ingen alternative behandlere har kompetanse til å gi slike diagnoser. For å få en slik diagnose så må du fylle diagnosekriteriene, og de innebærer bla en rekke undersøkelser innen nevrologi og indremedisin. Du må til en spesialist for å sette en ME-diagnose, og det er svært alvorlig sykdom. Om du har ME så må du få det skikkelig utredet, du må ha det i forhold til trygdeetaten, og fastlegen din må vite om det.

Å gi en ME-dianogse er like alvorlig som å gi en MS-diagnose, det er ikke bare noe man "gjør" hos en alternativ behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare min mening, og ikke noe jeg fant på. Det er slik behandlinger blir seriøse: med bred seriøs forskning, anerkjente forskere, anerkjente miljøer for slikt, og anerkjente tidsskrifters omtaler og diagnosene anerkjennelse blant resten av verdens forskere og leger.

Men det finnes de som ikke ønsker å leve i en "faktaverden", men i en drømmeverden med sjarlataner.

Var det bare så enkelt, da ville andre lett kunnet kontrollere det.

Ok. Fint du gir meg flere syn på saken :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papaya inneholder et enzym som heter papain, ananas som inneholder bromelain i kombinasjon er veldig bra.

Grunnen er at disse enzymene hjelper til med nedbrytningen av kost man normalt ville hatt problemer med å "fordøye" på godt norsk.

Årsaken til ME er ofte feil nedbrytning av mat og dårlig opptak av næringsstoffer, m.m.

Jeg synes ideèn ikke er så dum, men ville nok heller satset på et litt større tiltak enn papaya.

Nei, teorien med papaya er at en rekke syke mennesker har såkalte "myntrullformasjoner" i blodet. Papayaen bryter ned fibrinet som har dannet disse myntrullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig er det leger som har kompetanse til å gi diagnosen ME. ME har vært i WHO sitt diagnosesystem siden 60-tallet.

Men for at diagnosen skal bli godtatt av bla trygdeetaten, og regnes for å være en sikker diagnose, må den bli satt av en spesialist i nevrologi, inderemdisin eller kardiologi.

Og diagnosekriteriene må selvføgelig bli fulgt.

Men det er jo problematisk som du sier når altnernativmedisinere gir en diagnose som er såpass vanskelig å sette, og så kontroversiell, det undergraver alt arbeidet som blir gjort for å gi skikkelige opplysninger om en så alvorlig lidelse.

Det er det samme som at en akupunktør skulle gi en kreft, AIDS eller MS-diagnose, det er helt uhørt.

Bra.

De ødeleggger for den seriøse forskningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...