Gå til innhold

ME syndrom og Papaya


Gjest Soumi

Anbefalte innlegg

De kunne finne opp en medisin som kurerer skattesnyteri, og ta den selv.

Ja, det hadde ikke vært dumt. Så bra at vi ikke tilhører den klassen der. Men hva har det med saken å gjøre? Har du svin på skogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • keinstein

    22

  • pip

    10

  • ylvali1365381015

    2

  • Dorthe

    1

Ja, det hadde ikke vært dumt. Så bra at vi ikke tilhører den klassen der. Men hva har det med saken å gjøre? Har du svin på skogen?

Hands on: jeg førte regnskap for en del alternative, og de var lite interessert i utgifter i form av skatt.

Hvis de ble spurt om det ikke var lurt å opppgi litt, så ble de meget opprørte og litt engleaktige. Og så var det det med den -andre- timeboka og åpningstider som ikke stemte med virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnLitenKattepus

Jeg drømta at jeg var rik, men det har aldri slått til.

Jeg drømte at jeg gikk på trynet med sykkel, og tre år senere gjorde jeg det.

Så hvis du drømmer at du er død, så går det sikkert i oppfyllelse en dag.

Og jeg blir rik.

Jeg tullet bare.Det skjønte du.

Jeg tror heller ikke på sanndrømthet, sånn sett.

Noen ganger er det tilfeldige sammenfall. og det som har hendt dagen før bla, blir bearbeidet i hjernen. Og det er slettes ikke noe "rart" i å drømme noe lignende som skjer dagen etter.

Min drøm om død, henger sammen med at jeg før leggetid fikk beskjed fra Prozak om giftigheten i grønne røkte bananer, tror jeg.

Jeg tror underbevisstheten vår muligens påvirker oss til å oppsøke det vi drømte om?

Jeg har en opplevelse om det, som skjedde i dag. noen jeg oppsøkte, sikkert fordi underbevisstheten min spilte inn. jeg oppsøkte noen tilfeldig, på ren innskytelse, og fikk en trist beskjed om dødsfall. (Ikke overtro eller hokuspokus.) Du skjønner?

Sånn sett tror jeg ikke på sanndrømtheten,men tilfeldigheter og våre valg tilsammen utgjør hva vi opplever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tullet bare.Det skjønte du.

Jeg tror heller ikke på sanndrømthet, sånn sett.

Noen ganger er det tilfeldige sammenfall. og det som har hendt dagen før bla, blir bearbeidet i hjernen. Og det er slettes ikke noe "rart" i å drømme noe lignende som skjer dagen etter.

Min drøm om død, henger sammen med at jeg før leggetid fikk beskjed fra Prozak om giftigheten i grønne røkte bananer, tror jeg.

Jeg tror underbevisstheten vår muligens påvirker oss til å oppsøke det vi drømte om?

Jeg har en opplevelse om det, som skjedde i dag. noen jeg oppsøkte, sikkert fordi underbevisstheten min spilte inn. jeg oppsøkte noen tilfeldig, på ren innskytelse, og fikk en trist beskjed om dødsfall. (Ikke overtro eller hokuspokus.) Du skjønner?

Sånn sett tror jeg ikke på sanndrømtheten,men tilfeldigheter og våre valg tilsammen utgjør hva vi opplever.

Skjønner. Det pågår svære og kompliserte lagringsprosesser i hjernen om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EnLitenKattepus

Noen sier hjernen har nesten ubegrenset lagringskapasitet.

Ok. Så da sletter den ikke med andre ord. Men ting bytter plass.

En merkelig ting jeg leste om, var at hjernen kan _huske feil_, i forbindelse med feks. vitneobservasjoner i voldssaker/ran .

Også går det an å manipulere folk til å tro at de har gjort ting de ikke har gjort. ganske farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så da sletter den ikke med andre ord. Men ting bytter plass.

En merkelig ting jeg leste om, var at hjernen kan _huske feil_, i forbindelse med feks. vitneobservasjoner i voldssaker/ran .

Også går det an å manipulere folk til å tro at de har gjort ting de ikke har gjort. ganske farlig!

Hjernen har ikke ubegrenset prosesseringskapasitet, så den lagrer bare noe og prosesserer bare litt av det. Interessant.

Hvorfor husker jeg f eks hva folk sier så beldig godt, og ikke navnene deres?

Kroppspråk er min spesialitet. Det har skremt flere. Butikktyver f eks, og folk som har vondt, både psykisk og fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnLitenKattepus

Hjernen har ikke ubegrenset prosesseringskapasitet, så den lagrer bare noe og prosesserer bare litt av det. Interessant.

Hvorfor husker jeg f eks hva folk sier så beldig godt, og ikke navnene deres?

Kroppspråk er min spesialitet. Det har skremt flere. Butikktyver f eks, og folk som har vondt, både psykisk og fysisk.

Hva er prossessering?

Nå forstår jeg det med din emosjonelle intelligens. Du har virkelig mye mer av den, enn de fleste.

Derfor du er så god.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Du vet like godt som jeg (sikkert) at å si i mot slikt er som å dytte tannkremen inn i tuben igjen. Det er lett å klemme den ut, men nesten umulig å dytte den inn. Og når jeg om tre uker har dytta den inn, så bruker du 30 sekunder for å kopiere et nytt "dokument", dvs du klemmer alt ut igjen. Det blir ikke så mye arbeid på deg da.

Jeg tror vi lar det ligge, så blir det ikke så mye arbeid på meg. Jeg har funnet ut at når noen vil tjene penger, så går de bare over lik, og klemmer på tannkremtuber :-)

;-D

velformulert og diplomatisk du da!

har du tipset prozak om det kurset? ;-)

(sier ikke at jeg ikke trenger det selv innimellom... så tid, sted, pris? kjenner du trangen til å klemme ut litt tannkrem selv innimellom?)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, hvordan kan Peer Staff uttale seg om ME, han er jo fysikalsk medisiner og ikke nevrolog? Nevrologiske lidelser er vel ikke hans område i det hele tatt.

Det pleier nå ikke å hindre folk.

Men på den andre siden, de har hatt noen me-pasienter på senteret der han jobber, så noe har han nok lest. Og det han sier er faktisk noe mange mener om ME. Men det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klinikken er sjarlatanvirksomhet, og de kan ikke dokumentere noe annet.

Bevisbyrden ligger på deres side, det de gjør er farlig, kynisk og hensynsløst.

Nå er det faktisk slik at flere unge mennesker har gått fra å være ekstremt syke til å bli mer eller mindre friske etter å ha spist slike papayatabletter.

Og det kommer nok til å bli forsket på. Jeg tror de har forsket på noe lingnende i New Zeland for en tid tilbake.

Så det kan se ut til at noen får hjelp av disse tablettene, selv om de fleste ikke får det. Men det er noe av det rimeligere som finnes, og uansett et sunt kosttilskudd, så det er ikke det "vetste" man kan forsøke.

For mange kan disse blodprøvene være en hjelp, fordi de viser at noe faktisk er galt. En annen lege kan også se det samme med et slikt mikroskop, men dette er ikke en standardprøve man tar andre steder.

Det store poblemet til bla ME er jo nettopp at de testene vi vangligvis bruker ikke viser at noe er fysiologisk galt. Men en rekke av spesielle prøver viser det. Blant annet dette mørkfeldtsmikroskopet, som det ikke er noe skummelt med eller "alternativt" med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

;-D

velformulert og diplomatisk du da!

har du tipset prozak om det kurset? ;-)

(sier ikke at jeg ikke trenger det selv innimellom... så tid, sted, pris? kjenner du trangen til å klemme ut litt tannkrem selv innimellom?)

:-)

En kjent norsk homeopat dreit seg loddrett ut da han oversatte noe direkte fra engelsk om årsakene til at homeopati virker. Det publiserte han i Aftenposten uten å forstå innholdet. Det han ikke visste, var at stoffet var det rene oppspinn, bare blandet sammen en rekke begreper og terminologi som overhodet ikke hang sammen og var totalt uten mening. De som skrev det visste egentlig ikke noe som helst om fysikk, kjemi, farmakologi eller noe av de t de skrev om.

Den artikkelen henger enda på UIO og er til latter selv i dag 10 år etter.

Et typisk eksempel på tannkrem.

En tålmodig og ens mule lattermild fysiker satte seg ned og dyttet alt sammen omhyggelig inn i tuben igjen, men heller ikke denne utredningen var forståelig for folk flest.

Du kunne her se to typer mennesker, de som utnytter andres uvitenhet i egen vinning (ikke nødvendigvis penger) - og de med solide kunnskapsressurser i ryggen som prøver å formidle saklig lærdom og avsløre bløff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk slik at flere unge mennesker har gått fra å være ekstremt syke til å bli mer eller mindre friske etter å ha spist slike papayatabletter.

Og det kommer nok til å bli forsket på. Jeg tror de har forsket på noe lingnende i New Zeland for en tid tilbake.

Så det kan se ut til at noen får hjelp av disse tablettene, selv om de fleste ikke får det. Men det er noe av det rimeligere som finnes, og uansett et sunt kosttilskudd, så det er ikke det "vetste" man kan forsøke.

For mange kan disse blodprøvene være en hjelp, fordi de viser at noe faktisk er galt. En annen lege kan også se det samme med et slikt mikroskop, men dette er ikke en standardprøve man tar andre steder.

Det store poblemet til bla ME er jo nettopp at de testene vi vangligvis bruker ikke viser at noe er fysiologisk galt. Men en rekke av spesielle prøver viser det. Blant annet dette mørkfeldtsmikroskopet, som det ikke er noe skummelt med eller "alternativt" med.

Jeg går ut fra det enkle prisipp at hvis det er bevist ekte og virkelig sensasjonelt, så vil de seriøse (som beviselig har et øye på hver finger) straks kaste seg over det. Gjør de ikke det, så er det ikke noe å bry seg om.

De oversette og mistrodde som egentlig har oppdaget noe fantastisk hjemme på kjøkkenet, de tror jeg ikke på. Det finnes så mange forstyrrede mennsker i denne verden , og de er sikkert noen som vil ha kloa i noen syke og sårbare med penger.

Det eneste man kan oppdage er f eks popkorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

En kjent norsk homeopat dreit seg loddrett ut da han oversatte noe direkte fra engelsk om årsakene til at homeopati virker. Det publiserte han i Aftenposten uten å forstå innholdet. Det han ikke visste, var at stoffet var det rene oppspinn, bare blandet sammen en rekke begreper og terminologi som overhodet ikke hang sammen og var totalt uten mening. De som skrev det visste egentlig ikke noe som helst om fysikk, kjemi, farmakologi eller noe av de t de skrev om.

Den artikkelen henger enda på UIO og er til latter selv i dag 10 år etter.

Et typisk eksempel på tannkrem.

En tålmodig og ens mule lattermild fysiker satte seg ned og dyttet alt sammen omhyggelig inn i tuben igjen, men heller ikke denne utredningen var forståelig for folk flest.

Du kunne her se to typer mennesker, de som utnytter andres uvitenhet i egen vinning (ikke nødvendigvis penger) - og de med solide kunnskapsressurser i ryggen som prøver å formidle saklig lærdom og avsløre bløff.

hehe.

det er vel slik, ja. godt det finnes tålmodige mennesker da, folk fortjener tilgang til den kompetanse og kunnskap som faktisk finnes.

representanter fra den andre siden er jo svært så offensive og klarer å nå ut til mange.

har svært oppegående venner som tyr til alskens "metoder" for å oppnå balanse og lykke i livet, kvitte seg med psykiske og fysiske plager av ulik art.

(homeopati, healing, kinesologi, osteopati, auraanalyse... den lista er lang! ikke at mine venner sverger til alt dette, men det brer om seg som en folkelig "sannhet".)

kinesologi er det nye hote, ettersom jeg forstår...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra det enkle prisipp at hvis det er bevist ekte og virkelig sensasjonelt, så vil de seriøse (som beviselig har et øye på hver finger) straks kaste seg over det. Gjør de ikke det, så er det ikke noe å bry seg om.

De oversette og mistrodde som egentlig har oppdaget noe fantastisk hjemme på kjøkkenet, de tror jeg ikke på. Det finnes så mange forstyrrede mennsker i denne verden , og de er sikkert noen som vil ha kloa i noen syke og sårbare med penger.

Det eneste man kan oppdage er f eks popkorn.

Dette er jo ikke rett. Det er ikke slik at de som forsker har øyne på hver finger. Og langt mindre midler til å forske på det de vil.

Ikke minst er dette tydelig innen ME-forskning, der det har kommet store anerkjente gjennombrudd det siste året, men hvor man mangler midler til å følge det opp, og hvor man holder på med små midler man har fått via gaver og fond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest girl with no name

Bra.

De ødeleggger for den seriøse forskningen.

Hvorfor skal du bestandig være så enten/eller? Det finnes fantastiske leger og leger som er en skam for legestanden. På samme måten er det selvfølgelig alternative behandlere som aldri burde ha pasienter. Samtidig som andre har hjulpet pasienter som er oppgitt av skolemedisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du bestandig være så enten/eller? Det finnes fantastiske leger og leger som er en skam for legestanden. På samme måten er det selvfølgelig alternative behandlere som aldri burde ha pasienter. Samtidig som andre har hjulpet pasienter som er oppgitt av skolemedisinen.

*kremt*

Jeg syns jeg så et program på TV med ei som hadde gått til flere kjente alternative og fått like mange ulike diagnoser? Var ikke det en vekker, så vet ikke jeg. Du får ikke et halvt dusin ulike diagnoser uten at det er svindel.

Hva var det jeg sa? Vi VIL bli lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forståelse!

Nå bruker jeg papaya, sammen med hvile. Hvilke andre tiltak ville du iverksatt da? Hva kan Norge tilby ME pasienter? Uføretrygd..

jeg har ikke orket lese hele tråden.. men alt, og da mener jeg alt, er vel verdt et forsøk. til nå finnes ingen klare medisiner mot ME men jeg vet flere og flere som har kuttet ut div. matvarer/flyttet til varmere klima/ hvile. det må være en helt jævelig diagnose å ha.. og itillegg bli møtt med så fantastisk liten forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...