Gå til innhold

Hvor lenge bruke tåteflaske?


Gjest Snuppsen

Anbefalte innlegg

Begge mine var i hvert fall modne for tutekopp lenge før de fylte ett år.

Men ingen av dem var vant til å få MME eller noe annet fra flaske, de gikk rett fra pupp til kopp, bortsett fra at de fikk pumpet morsmelk fra flaske iblant da de var bitte små. Det blir sikkert annerledes hvis de er vant til at all drikke kommer fra flaske.

Dere kan vel gjøre som dere selv synes er praktisk, uten å bli enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kuttet tåteflasken til våre to da de var 14-15 mnd. MME erstattet vi med vanlig melk da de var 12-13 mnd. - og så fikk de beholde flaske litt til.

Er enig i at hver og en får bestemme hva som er best i egen familie - men likevel syns jeg å se at de som velger å la barnet ha flaske (eller smokk for den del) lenge, også har større "problemer" med å få avvent barnet med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte å gi ungene varm melk fra tåteflaske, og kald drikke fra tutkopp.

Begynte med tutkopp da ungene var store nok til å sitte med bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille store 3,5 åring brukte flaske til han var ca 18 mnd. Men han brukte også tutekopp og vanlig kopp.

Han fikk både melk og velling når han skulle sove på dagtid!

Tror de slutter når de føler seg for store for tåteflaske.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at flasken er en erstatning for brystet, og at det eneste som skal komme fra den er morsmelk og morsmelkserstatning.

Når barnet begynner å drikke andre ting, gir man det fra kopp.

Jeg er helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Laidback2

Det spiller vel egentlig liten rolle hva barnet drikker AV. Det viktigste er jo at det drikker og HVA det drikker.

Om det er glass, tåteflaske eller tutekopp, hva er forskjellen liksom?

Min minste er 3 år og får fortsatt en flaske melk på morgenen og en på kvelden, og koser seg med det. :) På dagen får han glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tåteflaskebarn

har vel ikke så stor betydning. Min 3 1/2-åring får fortsatt flaske med melk på kvelden! Ja, drøyt, men hun vil være baby som lillebror og synes ikke det er så farlig. Hun får den aldri ellers om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 år senere...
På 31.10.2006 den 18.34, Gjest Snuppsen skrev:

søsteren min mener at barn bør drikke av tåteflaske til de er 1.5-2 år gammle. Hun begrunner dette med at tutekopper ikke tåler lunken væske og for at barnet ikke er modent nok til å drikke av tutekopp.

 

Hva mener dere?

Mine drakk av glass med to hanker og ingenting annet da de var 1,5 år år gamle. Fra to årsalderen, vanlige glass. 
Hvorfor lunken væske i det hele tatt? Så store barn spiser jo vanlig mat/brødskive og drikker melk eller lignende ved siden av. 
Jeg skjønner ikke helt hva hun mener med lunken væske 🤪🤪

Jeg har jobbet på småbarnsavdeling i 20 år og ingen under 2 år drikker av tutkopp, de har gått over til glass (med to hanker)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, zondaar skrev:

Mine drakk av glass med to hanker og ingenting annet da de var 1,5 år år gamle. Fra to årsalderen, vanlige glass. 
Hvorfor lunken væske i det hele tatt? Så store barn spiser jo vanlig mat/brødskive og drikker melk eller lignende ved siden av. 
Jeg skjønner ikke helt hva hun mener med lunken væske 🤪🤪

Jeg har jobbet på småbarnsavdeling i 20 år og ingen under 2 år drikker av tutkopp, de har gått over til glass (med to hanker)

 

Tråden er fra 2006, så disse søstrene har trolig helt andre typer diskusjoner om barna sine nå 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...