Gjest mamma-til-en-andreklassing Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Eldstemann her går i 2. klasse. Her har mattematikken i all hovedsak bestått av repetisjon av det de gjorde ifjor. Utover litt symmetri, har de repetert tallene 1- 10, jobbet med tiervenner, samt +/- med tall opp til 10. Når jeg ser på hva de skal kunne på slutten av året iflg. kunnskapsløftet blir jeg bekymret for progresjonen. Hva har deres 2. klassinger vært innom av temaer? Hva slags info har dere fått om progresjon, mål, plan? Har dere fått fagplan/årsplan? Tenkte det kunne være greitt å se om det er noe grunnlag for min uro? Takknemlig forsvar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Sønnen min går også i 2. klasse. Jeg husker ikke hva vi har fått av planer og denslags, men matteleksene har hittil inneholdt regnestykker (pluss og minus) opp til 20. Dessuten har de holdt på litt med ulikheter, men da også opp til 20. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Min andreklassing er vel kommet til 13-14-15, tenker jeg. Lenge var det repetisjon fra første klasse, nå jobber de mye med tiere og enere. Er ikke så bekymret - tror nok de kommer gjennom det de skal! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torv Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 De holder på med ulikheter, og jobber med tall opp til 20. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Her har de jobbet mye med tallene opp til 20. Pluss og minus. Snuppa har fått en ekstrabok ettersom ho er flink i matte. Der er det Pluss og minus opp til 100. (Slike stykker du setter under hverandre) De holder også på med gangetabellen. (Det gjorde de i første også) De setter ikke opp gangestykker, men øver på tallrekker med 2, 3, 5 og 10. (2, 4, 6, 8 osv.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest efoll Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hos oss har de kommet omtrent så langt som du bbeskriver her. I tillegg jobber de med klokka nå. Tror det er relativt vanlig. Gangetabellen har de ikke begynt med, ei heller å trekke fra. Tall opp til 10 skal de kunne nå, tror de begynner med større tall nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Sitter med 2klassingen og hennes mattelekse as we speak. Nå har de begynt å legge sammen tall opp til 100. Ikke bare runde tall heller. Klokken er de ferdig med. Jeg synes det ser vanskelig ut for henne, men læreren har jo gitt henne leksen fordi hun regner med at den blir taklet greit, så vi får se. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Guttungen min går også i 2. klasse. De har et læreverk som heter "tusen millioner", de er på bok 2. Dvs, ca halve klassen får ark med oppgaver, og den andre halvparten bruker boka. I plenum har de tierovergang på ukeplanen denne uka, og de har gått igjennom tall fra 0-10, med skriveretning og mengde, pluss og minus, større og mindre, halvparten og dobbelt så mange. Geometriske figurer har de også vært igjennom. I tillegg har de endel muntlig matte, lærer å ramse opp 2-4-6-8 osv, 5-10-15-25 osv -dette er ikke noe vanskelig for vår gutt, han hadde sikkert hatt kapasitet til mer avanserte oppgaver. På den annen side er det viktig å ta det grundig i begynnelsen, særlig det med skriveretning er jo kjekt å ha ordentlig inne før man gir seg i kast med 2.gradsligninger. Ta det opp på konferansetimen hvis du lurer da vel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.