Gå til innhold

Vask av nye klær

Anbefalte innlegg

Gjest anonymmmm
Skrevet

Vasker dere barnas nye klær før de blir tatt i bruk?

Jeg gjorde det da hun var nyfødt og det først året, men no når hun er blitt 20mnd dropper jeg det ofte.. Er det gale? Selv synes jeg det er kjempe deilig å gå med helt nye myke klær.

Skrevet

Gjør ikke så mye nå lenger... hun er vel også ca 20 mnd.

Har stort sett ikke vært så nøye på det på bukser og gensere, men alt som har vært innerst mot huden.

Skrevet

Jeg gjør det alltid med både mine og barnas klær, vi har litt sensitiv hud alle sammen og overskuddsfarge og det de setter inn klærne med er ikke bra for noen. Også får jeg litt noia av å tenke på alle som har tatt på og kanskje prøvd klærne før oss. :)

Skrevet

Jeg gjør det alltid med både mine og barnas klær, vi har litt sensitiv hud alle sammen og overskuddsfarge og det de setter inn klærne med er ikke bra for noen. Også får jeg litt noia av å tenke på alle som har tatt på og kanskje prøvd klærne før oss. :)

Samma her. Jeg er ikke så nøye på f.eks olabukser, men er nøye på det som er innerst mot hud.

Skrevet

Jeg gjør det som oftest til meg sjøl også jeg da (har ikke barn ennå). Det er ofte overskuddsfarge, og stivelse eller andre ting i klærne for at de skal se penere ut i butikken, ikke krølles av pakking og transport.

Skrevet

Det første leveåret vaska jeg alle nye klær. Nå vasker jeg bare det som skal være innerst mot huden og det gjelder klær både til oss voksne og barna (bortsett fra bukser).

Skrevet

Jeg vasker ikke klær før jeg tar de i bruk. Med unntak av ting jeg synes lukter (f.eks. sengetøy) og håndkler som er umulige å bruke før de er vasket.

Vasket kun mens snuppa var veldig lita. (Ca. 1 mnd. tror jeg).

Skrevet

Nytt undertøy vaskes alltid, til hele familien. Også håndduker og sengetøy. Og klær som jeg mistenker er blitt "plukket" mye på.

Skrevet

Jeg vasker stort sett fortsatt klærne til alle barna (7,5,1 år gamle)

Gjest ikke lure mei
Skrevet

Huff.....er sløv på å vaske nye klær, ja....

Det gjør jeg veldig sjelden...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...