Gå til innhold

Det er pokker så skremmende!


Sør

Anbefalte innlegg

Det er himmelvid forskjell på å ikke være "helt" enig med de som informerer om islamismens farer (av deg feilaktig kalt brune), og til å støtte, forsvare en ytterliggående halvgal ekstremist som Sør.

Papegøye kunne nok men fordel vært byttet ut med "Burugle" for endel av hans støttespillere, hvis vi først skal holde oss i ornotologiens verden..

Jaja..heller burugle enn gjøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 207
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    54

  • gripp

    34

  • keinstein

    30

  • Osiris

    15

Mest aktive i denne tråden

1) De kan være begge deler, og det må være opp til retten å bestemme det.

2) Alt etter hvilke detaljer man har, kan det være fornuftig å gjøre som Israel pleier å gjøre - forhandle, og slippe fri noen fanger.

Det kan selvsagt være tilfeller hvor man må drepe uskyldige sivile i en nødsituasjon, men det er overhodet IKKE slike situasjoner det er snakk om her, og det vet du godt.

Goliath snakker om å frata folk Menneskerettigheter. Du snakker om nødverge.

Cheney: "I do agree. And I think the terrorist threat, for example, with respect to our ability to interrogate high value detainees like Khalid Sheikh Mohammed, that's been a very important tool that we've had to be able to secure the nation. Khalid Sheikh Mohammed provided us with enormously valuable information about how many there are, about how they plan, what their training processes are and so forth, we've learned a lot. We need to be able to continue that."

...

Hennen: "Would you agree a dunk in water is a no-brainer if it can save lives?"

Cheney: "Well, it's a no-brainer for me, but for a while there I was criticized as being the vice president for torture. We don't torture. That's not what we're involved in."

Hvor går grensen mellom hva som er tortur og hva som er godtagbare teknikker for å få verdifull informasjon? I Nokas saken ble norsk politi anklaget for lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheney: "I do agree. And I think the terrorist threat, for example, with respect to our ability to interrogate high value detainees like Khalid Sheikh Mohammed, that's been a very important tool that we've had to be able to secure the nation. Khalid Sheikh Mohammed provided us with enormously valuable information about how many there are, about how they plan, what their training processes are and so forth, we've learned a lot. We need to be able to continue that."

...

Hennen: "Would you agree a dunk in water is a no-brainer if it can save lives?"

Cheney: "Well, it's a no-brainer for me, but for a while there I was criticized as being the vice president for torture. We don't torture. That's not what we're involved in."

Hvor går grensen mellom hva som er tortur og hva som er godtagbare teknikker for å få verdifull informasjon? I Nokas saken ble norsk politi anklaget for lignende.

Grensen må retten og de folkevalgte avgjøre, men selvsagt er tortur (bøtter med vann, osv.) uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signert

Sør: "Ateisme er ikke et livssyn (slik humanisme er), men en beskrivelse om det er en himmel-gud i livssynet."

Tror de aller fleste er mener ateisme er et livssyn, sør.

Flere oppslagsverk gir uttrykk for det, f.eks. Wikipedia:

"Ateisme kommer fra gresk atheos og kan oversettes med «uten gud, som benekter gudene, gudløs, ugudelig, forlatt av gudene». Ateisme som livssyn vil si å ikke tro på en gud, fravær av gudstro. ...."

Caplex: "ateisme (av gr.), benektelse av at Gud eksisterer. — ateist, person som benekter at det eksisterer noen gud" - med andre ord en fellesbetegnelse på personer som benekter guds eksistens og ikke et spesifikt livssyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signert

Please,osiris.

Så vidt jeg kjenner til er det ingen muslimske land som har ratifisert den enda (mulig jeg tar feil, kanskje Jordan).

Det er ikke slik at all verdens folk synes noe om det som står i MR, skjønner du. Det er krevende å innse dette, men vi er tjent med å prøve.

Her finner du en liste over de landene som har ratifisert FNs konvensjon om sivile og politiske rettigheter. Den er ratifisert av mange muslimske land. Både ytringsfrihet og retten til privatliv (herunder homofili) er vernet under konvensjonen.

http://www.ohchr.org/english/countries/ratification/4.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du en liste over de landene som har ratifisert FNs konvensjon om sivile og politiske rettigheter. Den er ratifisert av mange muslimske land. Både ytringsfrihet og retten til privatliv (herunder homofili) er vernet under konvensjonen.

http://www.ohchr.org/english/countries/ratification/4.htm

Enkelte her inne komme ikke til å tro på den lista der. Ganske enkelt fordi de ikke VIL tro på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Signert

Enkelte her inne komme ikke til å tro på den lista der. Ganske enkelt fordi de ikke VIL tro på den.

Hehe:) Ja, for noen er den mest autoritative kilden til kunnskap deres egen falske overbevisning. Det er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte her inne komme ikke til å tro på den lista der. Ganske enkelt fordi de ikke VIL tro på den.

Det er selvsagt positivt at flest mulig land ratifiserer konvesjonene. Hvorfor skulle jeg mene noe annet? Det dannes internasjonal rett og de er bindende for statene.

Når det gjelder "civil and political rights", omfatter disse bl.a. retten til liv, integritet, religionsfrihet, rettssikkerhet, ytringsfrihet, forsamlings- og foreningsfrihet, og bevegelsesfrihet. Politiske rettigheter skal sikre retten til å delta i sitt eget lands styre, dvs. stemmerett og retten til å stille til valg.

Det er vel unødvendig å si at det er noe avstand mellom liv og lære, ikke minst i islamske land.

...

Videre forutsetter jeg at du kjenner til den islamske kritikken mot menneskerettighetene og konvensjonene (herunder arbeidet med å lage en egen, muslimsk menneskerettighetserklæring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt positivt at flest mulig land ratifiserer konvesjonene. Hvorfor skulle jeg mene noe annet? Det dannes internasjonal rett og de er bindende for statene.

Når det gjelder "civil and political rights", omfatter disse bl.a. retten til liv, integritet, religionsfrihet, rettssikkerhet, ytringsfrihet, forsamlings- og foreningsfrihet, og bevegelsesfrihet. Politiske rettigheter skal sikre retten til å delta i sitt eget lands styre, dvs. stemmerett og retten til å stille til valg.

Det er vel unødvendig å si at det er noe avstand mellom liv og lære, ikke minst i islamske land.

...

Videre forutsetter jeg at du kjenner til den islamske kritikken mot menneskerettighetene og konvensjonene (herunder arbeidet med å lage en egen, muslimsk menneskerettighetserklæring).

Stakkar lille Gripp, kjenner du deg forfulgt av meg? Jeg skrev bare at enkelte her inne ikke kommer til.... Jeg skrev ikke at Gripp..

Jada jeg kjenner til at det fins slike muslimske land og at det fins muslimer som tenker sånn. Men det fins også demokratisk innstilte muslimer. Det jeg og en del andre påpeker er at det er umulig å si at alle muslimer er terrorister og at islam er farlig bare fordi det fins noen ytterliggående idioter som driver med terror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar lille Gripp, kjenner du deg forfulgt av meg? Jeg skrev bare at enkelte her inne ikke kommer til.... Jeg skrev ikke at Gripp..

Jada jeg kjenner til at det fins slike muslimske land og at det fins muslimer som tenker sånn. Men det fins også demokratisk innstilte muslimer. Det jeg og en del andre påpeker er at det er umulig å si at alle muslimer er terrorister og at islam er farlig bare fordi det fins noen ytterliggående idioter som driver med terror.

Jeg skal nok kunne utstå dine forsiktige sarkasmer :-)

Dessuten har jeg fått med meg at ikke alle muslimer er terrorister, så noe plukker man jo opp.

At du ikke har noen særlig bekymring for hovedelementer i islamsk, "mainstream" kultur og ideologi, er overraskende, spesielt med tanke på kvinnenes situasjon.

Men vi har jo alle forskjellige syn på "det ideelle samfunn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du en liste over de landene som har ratifisert FNs konvensjon om sivile og politiske rettigheter. Den er ratifisert av mange muslimske land. Både ytringsfrihet og retten til privatliv (herunder homofili) er vernet under konvensjonen.

http://www.ohchr.org/english/countries/ratification/4.htm

*LOL* Ser at det gamle Sovjet ratifiserte avtalen allerede i 1973....og en hel haug med andre diktaturer og tyrranier også..

Hva er denn avtalen verd egentlig? Like mye som et vel brukt dasspapir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signert

*LOL* Ser at det gamle Sovjet ratifiserte avtalen allerede i 1973....og en hel haug med andre diktaturer og tyrranier også..

Hva er denn avtalen verd egentlig? Like mye som et vel brukt dasspapir?

Et av problemene med folkeretten er jo at den ikke alltid er like effektiv. Men det er faktisk en rekke land som har blitt holdt ansvarlige for brudd på menneskerettighetene som følge av at de har ratifisert konvensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) Ja, for noen er den mest autoritative kilden til kunnskap deres egen falske overbevisning. Det er trist.

Jaja...hvis man bruker den listen til å skaffe seg "autoritativ kunnskap" om situasjonen i disse landene, har man en del å lære.

Et par skrivere her virker nesten opprømt triumferende over å ha oppdaget at Iran (for eksempel) har ratifisert den aktuelle konvensjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal nok kunne utstå dine forsiktige sarkasmer :-)

Dessuten har jeg fått med meg at ikke alle muslimer er terrorister, så noe plukker man jo opp.

At du ikke har noen særlig bekymring for hovedelementer i islamsk, "mainstream" kultur og ideologi, er overraskende, spesielt med tanke på kvinnenes situasjon.

Men vi har jo alle forskjellige syn på "det ideelle samfunn".

Å dæven, jeg må lære meg til å bli litt frekkere skjønner jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det ja. Du derimot - nei!

Nok et bevis på at sosialister har bedre folkeskikk enn de på den andre siden av streken:)

Alle i SV har god folkeskikk og er ordentlig forutsigbare og prinsippfaste. De lar ikke jødehatet gå enda. Det har de beholdt siden før 1940.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...hvis man bruker den listen til å skaffe seg "autoritativ kunnskap" om situasjonen i disse landene, har man en del å lære.

Et par skrivere her virker nesten opprømt triumferende over å ha oppdaget at Iran (for eksempel) har ratifisert den aktuelle konvensjonen :-)

"oppdaget at Iran (for eksempel) har ratifisert den aktuelle konvensjonen :-)"

De som nylig skulle merke jøder og vantro så ikke muslimer skulle ta feil og ta dem i hånda?

Hahaha.

Før i tida skulle alle muslimer ha skjegg, det var for at de skulle føle samhold og gjenkjenne hverandre. 15 cm langt skjegg går ikke folk med frivillig i ørkenen, og det tar lang tid å anlegge, så evt vantro ikke kan kamuflere seg. Arabere har også et spesielt skjegg som ikke er lett for andre å få.

Så når skjeggene gror i Oslo, og burkaer og hijaber florerer, da er det vår for islam og høst for de vantro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok kunne utstå dine forsiktige sarkasmer :-)

Dessuten har jeg fått med meg at ikke alle muslimer er terrorister, så noe plukker man jo opp.

At du ikke har noen særlig bekymring for hovedelementer i islamsk, "mainstream" kultur og ideologi, er overraskende, spesielt med tanke på kvinnenes situasjon.

Men vi har jo alle forskjellige syn på "det ideelle samfunn".

"Dessuten har jeg fått med meg at ikke alle muslimer er terrorister, så noe plukker man jo opp."

80% av dem i Norge er kvasimuslimer, og kommer til å vike unna til det blir for ubehagelig å ikke stille opp.

Bekvemmelighetsmuslimene er en gruppe og kommer raskere på banen, de har gjerne noe å hente på det.

Konvertitter kommer til å få seg en overraskelse. Som Razool sa: konvertitter er ikke ekte muslimer, man må være født muslim av muslimske foreldre. Razool ligger litt i forkant av utviklingen, det kommer først senere.

Så har vi den mest urovekkende gruppen: skrekkmuslimer, de som er blitt skremt til å omvende seg og ikke tør annet enn å stille opp pga trusler. Frykt har vervet flest til totalitære regimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt positivt at flest mulig land ratifiserer konvesjonene. Hvorfor skulle jeg mene noe annet? Det dannes internasjonal rett og de er bindende for statene.

Når det gjelder "civil and political rights", omfatter disse bl.a. retten til liv, integritet, religionsfrihet, rettssikkerhet, ytringsfrihet, forsamlings- og foreningsfrihet, og bevegelsesfrihet. Politiske rettigheter skal sikre retten til å delta i sitt eget lands styre, dvs. stemmerett og retten til å stille til valg.

Det er vel unødvendig å si at det er noe avstand mellom liv og lære, ikke minst i islamske land.

...

Videre forutsetter jeg at du kjenner til den islamske kritikken mot menneskerettighetene og konvensjonene (herunder arbeidet med å lage en egen, muslimsk menneskerettighetserklæring).

(herunder arbeidet med å lage en egen, muslimsk menneskerettighetserklæring).

Hvor langt er denne kommet? Den er utarbeidet i detalj, men hvordan er mottagelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL* Ser at det gamle Sovjet ratifiserte avtalen allerede i 1973....og en hel haug med andre diktaturer og tyrranier også..

Hva er denn avtalen verd egentlig? Like mye som et vel brukt dasspapir?

Egypt, Sudan, Libya, Etiopia, Somalia, Pakistan, Syria og Iran er en vits i den sammenheng.

Pluss en haug andre land. Men det var islam vi snakket om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...