Gå til innhold

Det er pokker så skremmende!


Sør

Anbefalte innlegg

Noen av oss har forstått at hvis vi skal ha en fredelig og demokratisk verden, så må vi følge Menneskerettighetene, og ikke synke til samme nivå som terroristene. Årsakene til at vi bekjemper terrorister er jo nettopp at vi vil ha MR, en rettsstat og demokrati. "De" (terroristene) vil ikke ha noe slikt.

Vi har forstått at alternativet til MR er Abu Ghraib, Guantánamo, og terrorregimer som Stalin, Pinochet og lignende står bak. Nettopp fordi vi har forstått at ALLE mennesker har Menneskerettigheter. Uavhengig hvor fristende det måtte være å gjøre unntak for "fiender av regimet".

Hva skal man så svare når Goliath skriver dette?

"Skal man lykkes mot terroristene som må de avlives på den mest effektive måten, og de må fratas alle rettigheter.

De må jaktes på som rabiessmittedehunder, og avlives som sådanne.

Ingen regler.....

- Goliath"

Hva er da forskjellen mellom ham og terroristene? Ingen vil følge Menneskerettigheten, ei heller ha en rettsstat. Begge vil drepe uten lov og rett.

Det er pokker så skremmende! (Men veldig avslørende for hva de egentlig forsvarer!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 207
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    54

  • gripp

    34

  • keinstein

    30

  • Osiris

    15

Mest aktive i denne tråden

Jeg leste det innlegget og syntes det var skremmende...Jeg er i mot dødsstraff, men terrorister bør straffes med fengsling.

Selv hater jeg terrorisme, men vi kan ikke oppføre oss som dyr!

Hat forkjemper ikke hat...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste det innlegget og syntes det var skremmende...Jeg er i mot dødsstraff, men terrorister bør straffes med fengsling.

Selv hater jeg terrorisme, men vi kan ikke oppføre oss som dyr!

Hat forkjemper ikke hat...!

Hei,

Selvsagt skal terrorister straffes (fengsles). Men hele poenget med det vi sloss for er jo nettopp at vi skal ha en rettsstat og sivilisasjon.

Å drepe i nødverge (altså, i en akutt situasjon) er selvsagt OK - det er ikke det vi snakker om her, men å frata mennesker deres lovgitte rettigheter. Uten dom, til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Selvsagt skal terrorister straffes (fengsles). Men hele poenget med det vi sloss for er jo nettopp at vi skal ha en rettsstat og sivilisasjon.

Å drepe i nødverge (altså, i en akutt situasjon) er selvsagt OK - det er ikke det vi snakker om her, men å frata mennesker deres lovgitte rettigheter. Uten dom, til og med.

Menneskerettigheter er utrolig viktig. Alle fortjener en rettferdig straffeprosess og dom.

Jeg er ikke spesielt begeistret for islamister, men de er jo født inn i det. Så kommer skikker og kultur og blander seg inn i troen, noe som ikke gjør saken bedre...

Men å skyte de ned som hunder er forferdelig. Synes også at Saddam heller skulle sitte i livstid i fengsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er enkel og grei. De som bekjemper terrorisme lever i virkelighetens verden, og må ta sine forhåndsregler.

Du luller deg inn i den fantasiverden, hvor kardemommeloven og alle vedrens flotte floskler er hva som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvilket alternativ?

Å kritisere Goliath og hans meningsfeller er lett når eget alternativ mangler for terrorbekjempelse (For her er ingen alternativ beskrivelse for hvordan terror skal bekjempes). Hvilke midler skal brukes i kamp mot terror? Detaljer, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen er enkel og grei. De som bekjemper terrorisme lever i virkelighetens verden, og må ta sine forhåndsregler.

Du luller deg inn i den fantasiverden, hvor kardemommeloven og alle vedrens flotte floskler er hva som gjelder.

Å tro at man kan bruke terrorisme for å bekjempe terrorisme, og få frem en rettsstat, faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kritisere Goliath og hans meningsfeller er lett når eget alternativ mangler for terrorbekjempelse (For her er ingen alternativ beskrivelse for hvordan terror skal bekjempes). Hvilke midler skal brukes i kamp mot terror? Detaljer, takk!

Mener du at vi ikke kan bekjempe terrorister uten å kaste rettsstaten overbord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tro at man kan bruke terrorisme for å bekjempe terrorisme, og få frem en rettsstat, faller på sin egen urimelighet.

Idioti. Nøyaktig det samme som å si at politiet brukte terror på bankplassen under Nokas-saken da de skjøt mot de bevæpnede ranere.

Idealismen din er langt over streken for det latterlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kritisere Goliath og hans meningsfeller er lett når eget alternativ mangler for terrorbekjempelse (For her er ingen alternativ beskrivelse for hvordan terror skal bekjempes). Hvilke midler skal brukes i kamp mot terror? Detaljer, takk!

Han mangler alternativ til noe som helst. Fyren er ute av stand til å tenke praktisk. bare opphengt i floskler og slagord hentet fra Torbjørn Egner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioti. Nøyaktig det samme som å si at politiet brukte terror på bankplassen under Nokas-saken da de skjøt mot de bevæpnede ranere.

Idealismen din er langt over streken for det latterlige.

Nei, i NOKAS-tilfellet var det snakk om nødverge - der og da.

Å frata folk "alle rettigheter" er noe helt annet. Da gjør man det samme som terroristene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvilket alternativ?

Mener du at vi ikke kan bekjempe terrorister uten å kaste rettsstaten overbord?

Det var ikke mitt alternativ for terrorbekjempelse jeg spurte etter, sør. Det var ditt alternativ! Svar heller på spørsmålet og vis at du har noe å fare med. Detaljer takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja og atter ja. At dette skal være så utrolig vanskelig å forstå?

Litt off topic, men ikke helt: hvor er denne trioen eller kvartetten med kjeften full av hatske drittord hele den lange Dol-dagen? Har de bjelle på datamaskinen? Sånn at om visse ord kommer på skjermen så RINGES DET MED BJELLA, og de slipper ølflaskene og alt de måtte ha i hendene og styrter ivrig til.

Det er ekkelt, patetisk, og veldig skremmende. Her på Dol er heldigvis det eneste stedet i min hverdag at jeg støter på så ekstremistiske personer, og man kan si at det utvider min horisont, men glad blir jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke mitt alternativ for terrorbekjempelse jeg spurte etter, sør. Det var ditt alternativ! Svar heller på spørsmålet og vis at du har noe å fare med. Detaljer takk! :-)

...hæ...

Klarer du ikke å se for deg politi/lovverk som holder seg innenfor lovverket?

Hvordan de skal gjøre det? Konkret, de skal selvsagt holde seg innenfor lovverket. De skal ikke torturere, men stille for retten.

Og man skal ta individer, og ikke grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke mitt alternativ for terrorbekjempelse jeg spurte etter, sør. Det var ditt alternativ! Svar heller på spørsmålet og vis at du har noe å fare med. Detaljer takk! :-)

Da jeg ferdedes i et autoritært miljø i noen år, var det den sikre metoden å hindre kritikk på: "Du får ikke kritisere OSS om du ikke har gode alternativer å komme med!"

Punkt 1: Det var lederne som bestemte hva som var gode alternativer.

Punkt 2: Om kritikk ikke kan fremkomme uten at man har bedre forslag selv, ble det lite kritikk i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskerettigheter er utrolig viktig. Alle fortjener en rettferdig straffeprosess og dom.

Jeg er ikke spesielt begeistret for islamister, men de er jo født inn i det. Så kommer skikker og kultur og blander seg inn i troen, noe som ikke gjør saken bedre...

Men å skyte de ned som hunder er forferdelig. Synes også at Saddam heller skulle sitte i livstid i fengsel...

Å skyte mennesker som hunder er jo nettopp hva terroristene gjør. De som forfekter slikt er følgelig ikke bedre enn terrorister - de ER terrorister.

Jeg, som deg, liker selvsagt ikke voldelige religiøse fundamentalister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja og atter ja. At dette skal være så utrolig vanskelig å forstå?

Litt off topic, men ikke helt: hvor er denne trioen eller kvartetten med kjeften full av hatske drittord hele den lange Dol-dagen? Har de bjelle på datamaskinen? Sånn at om visse ord kommer på skjermen så RINGES DET MED BJELLA, og de slipper ølflaskene og alt de måtte ha i hendene og styrter ivrig til.

Det er ekkelt, patetisk, og veldig skremmende. Her på Dol er heldigvis det eneste stedet i min hverdag at jeg støter på så ekstremistiske personer, og man kan si at det utvider min horisont, men glad blir jeg ikke.

Neida vi sitter og leser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ferdedes i et autoritært miljø i noen år, var det den sikre metoden å hindre kritikk på: "Du får ikke kritisere OSS om du ikke har gode alternativer å komme med!"

Punkt 1: Det var lederne som bestemte hva som var gode alternativer.

Punkt 2: Om kritikk ikke kan fremkomme uten at man har bedre forslag selv, ble det lite kritikk i verden.

Men kjære deg da. Det er jo lett å kritisere de som gjør noe. Og det er som regel de som ikke gjør noe som kritiserer -fordi de aner ikke selv hva de skal gjøre,

Takke meg til de som gjør noe.

Og det er klart, Gjør man noe - så gjør man også feil. Men en må jo lære av feilene og ikke gjenta den.

Det er det historien vår er til for. - å lære,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MR egner seg dårlig i krigslignende situasjoner. Terror er krigslignende, og krever andre tiltak.

Islamsiter skjønner ikke hva du snakker om når du kommer med MR-preiket ditt. Sør er så steike dum i sin narraktige, naive imprealisme, at han tror verden vil omfavne våre vestlige verdier, bare de skjønner hvor flotte de er.

Sør (og papegøyene hans) bruker MR som en slags bibel, et mantra de messer på når ting blir vanskelig. Og joda, MR er flott og vi skal leve etter dem.

Men å bruke dem som bibel og som førende i krigen mot terror, blir bare naivt og farlig.

Vi får håpe sør, papegøyene (og de fleste av oss) får leve lenge i vår beskyttede tilværelse, hvor all vansker skal løses med vestlige naivisters nye bibel, MR-erklæringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg da. Det er jo lett å kritisere de som gjør noe. Og det er som regel de som ikke gjør noe som kritiserer -fordi de aner ikke selv hva de skal gjøre,

Takke meg til de som gjør noe.

Og det er klart, Gjør man noe - så gjør man også feil. Men en må jo lære av feilene og ikke gjenta den.

Det er det historien vår er til for. - å lære,.

Menneskerettighetene, og de som støtter dem, har da "gjort mer" enn noen andre for å bli kvitt terrorisme.

Og nei, selv om ingen andre hadde gjort noe (hvilket er løgn, men hvis det var slik) så begår man fremdeles ikke terrorisme.

Da er man nemlig terroristenes medløper. Det er det du argumenterer for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...