Gå til innhold

Fødte hjemme på badet. LINK


PieLill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest AnnaMolina

Jeg ble sendt hjem tre ganger da jeg skulle føde mitt første barn. Jeg hadde høy vannavgang dvs ett lite hull øverst på fosterposen(eller hva det heter). de trodde jeg tisset på meg. Jeg blånektet for det og ble forklart at gravide ikke kjenner forskjell. Det piplet og rant i tre dager før en mannlig jordmor litt bekymret konstanterte at det var jo lite fostervann her nå. Jeg tok på meg bind så de selv skulle se at det ikke var urin. Tredje gangen jeg kom inn den masedama jeg kan være kom fødselen endelig igang.

Ikke så dramatisk som dette, men ydmykende. Jeg forklarte dem hvordan det kjentes ut. Jeg sitter og idet jeg reiser meg opp kommer det som en liten foss. Jeg forklarte at jeg mente dette kom av at det samler seg opp i skjeden. Dette syns de hørtes veldig ulogisk ut:-)

Nei man må virkelig passe på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sendt hjem fra Ahus med piller selv...

Var tilbake to timer senere, spøy som en gris og hadde rier i ett - og hele greia endte med hastesnitt.

Absolutt ikke så dramatisk så klart, men jeg synes - ihvertfall hvis det er god plass - at den fødende selv må få være med på vurderingen og si hva hun selv er mest komfortabel med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en opplevelse! Jammen glad jeg ble tatt på alvor da minstemor ville ut - jeg hadde bare hatt rier i en halvtimes tid da jeg ringte Haukeland, og jeg fikk beskjed om at som annengangsfødende var det ingen som ville forsøke å fortelle meg når jeg skulle komme inn, det kjente jeg best selv. Vi dro inn 30 min senere, og en time etter det igjen var lillemor født :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...