Gå til innhold

Sommerfest i barnehagen


Spirello

Anbefalte innlegg

I morgen er det sommerfest i barnehagen til min snart 2-åring.. Foreldre må ha med grillmat, bestikk og kake. Barnehagen står for kaffe (wow....). Jeg får desverre ikke vært med for skal på konferanse, men far og sønn skal. ER det greit med bare pølse og lompe og oppskjært melon f.eks? Vi er ikke noe særlig kakamennesker... Ikke kan jeg bake kake heller. :) Så blir i så fall kjøpekake. Regner med at man griller det man har med selv, og deler kaker? Eller hvordan er det i deres barnehage? Aldri vært på sommerfest i barnehagen før vi. :) Skal alt deles, noe deles eller ingenting deles? Er frukt like bra som kake (bedre mener nå jeg da, og mye mye sunnere :), eller vil andre foreldre reagere negativt med det? Har litt bedre samvittighet siden det er gubben som skal delta og ikke mor i huset. Hehe.. mener han kan slipper litt billigere unna siden han er mann :) Litt tynn men.. Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres hyggelig ut.

;-)

Jeg har inntrykk av at man på slike tilstellninger ofte har sin egen grillmat og drikke, men deler på kakene.

Om dere foretrekker frukt, må jo det bli opp til dere. Selv synes jeg oppskåret er deilig. Toros muffinsblanding er lettvindt både å lage og distribuere. Om dere ikke vil ha med hverken kake eller kakeerstattning, blir det jo naturlig å ikke forsyne seg så mye av de andres kaker.

Kan være greit å ha en engangsgrill i bakhånden i tilfelle kø.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Vi skal på sommerfest i barnehagen i dag. Det blir bestilt pizza felles til alle. Penger fra foreldrekasse (loddsalg og div) dekker pizza til alle, foreldre, barn og ansatte. Alle har med drikke selv, bortsett fra kaffe, det står barnehagen for.

Hos oss er det vel ca. halvparten av foreldrene som har med seg kake, den settes fram så kan alle forsyne seg.

Den andre halvparten av foreldrene har med en gave pakket inn, den skal være premie i lotteri. Pengene for lotteriet går til barnehagen, tur, leker eller annet de har behov for.

Jeg synes det er helt greit med pølser for å grille, og synes også det er helt greit med melon i stedet for kake. Men vil nok tro kake/frukt settes fram slik at alle forsyner seg av det de vil. Frukt og melom pleier å være populært på et kakebord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt med melon. jeg tar ofte frukt med på slike tilstelninger istedenfor kake. Fatet blir alltid tømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Vi skal på sommerfest i ettermiddag. Her har alle med den grillmaten de selv skal spise, og gjennom årene har det vært svært mye pølser og lomper. Det er nok det aller vanligste. Hos oss sørger arrangementskomiteen for kaker, som alle deler på. Jeg har ikke tenkt å ta med grillmat, for mitt yngste barn liker ikke det. Skal se hva annet jeg kan komme på.

På et felles kakebord ville jeg ha syns det hadde vært deilig med frukt, og ikke bare de evindelige sjokoladekakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar alle sammen.. Da dropper jeg tørr kjøpekake, og går for fruktfat i stedet. Til og med gubben skal klare å skjære opp frukten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres hyggelig ut.

;-)

Jeg har inntrykk av at man på slike tilstellninger ofte har sin egen grillmat og drikke, men deler på kakene.

Om dere foretrekker frukt, må jo det bli opp til dere. Selv synes jeg oppskåret er deilig. Toros muffinsblanding er lettvindt både å lage og distribuere. Om dere ikke vil ha med hverken kake eller kakeerstattning, blir det jo naturlig å ikke forsyne seg så mye av de andres kaker.

Kan være greit å ha en engangsgrill i bakhånden i tilfelle kø.

mvh

Et stort fruktfat med oppskåret frukt (melon, ananas, mango, druer, pærer, bananer og epler er det jeg pleier å ha) er jo erstatning for kake da, mener nå jeg. :) Synes det ermye bedre og. Gidder ikke dikkedare med kake, i hvert fall ikke siden både poden og vi liker frukt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår sommerfest stiller barnehagen med mat. Men jeg vil tro at deres opplegg er at man spiser egen grillmat og deler på kakene. Og hvis alle/de fleste har med en hel kake, blir det jo uansett altfor mye kake. Ta med frukt, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort fruktfat med oppskåret frukt (melon, ananas, mango, druer, pærer, bananer og epler er det jeg pleier å ha) er jo erstatning for kake da, mener nå jeg. :) Synes det ermye bedre og. Gidder ikke dikkedare med kake, i hvert fall ikke siden både poden og vi liker frukt bedre.

Frukt er en veldig god erstattning for kake. Slike fruktfat får alltid bein å gå på.

Selv synes jeg det er enklere å sletre sammen en kake, enn å stå å skjære opp en haug med frukt. Kaken blir gjerne billigere også. Men fruktfatet er min favoritt.

Håper de får en flott dag!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mye å drasse på

Her skulle vi ha med grill, bestikk, glass, mat.. ja, alt.

Jeg tror vi bare tar med litt vanlig niste og drikke, om vi da går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...