Gå til innhold

Utilbørlig handling fra barnelege


Tuttelutt

Anbefalte innlegg

Vi bor på Østlandet og det finnes ingen testikler å sjekke på mitt barn!

Om du ber om fulle journalutskrifter, ikke bare kopi av epikrise, vil du kunne se om undersøkelsen i trusa er journalført. Enhver enkeltundersøkelse under en konsultasjon skal journalføres.

Om det ikke står noe om dette i journalen, har du desto større grunn til å rapportere. Var det en relevant undersøkelse var likevel fremgangsmåten forkastelig. (Jeg vrenger hjernen for å finne på en saklig begrunnelse.)

Vet du om legen hadde en grunn til undersøkelsen eller ikke, kan du gi en mer presis klage.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde blitt forbannet jeg, var du tilstede eller ?

Syns du absoloutt bør ta dette videre, legen har ingen grunn til å gjøre

noe slikt. Undersøkelsen gjaldt allergi, og så gjør han noe sånt uten

forvarsel og uten grunn.

Ser at du har allrede fått gode råd her om å ta det videre. Ville bare

si at jeg er 100% enig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En AKKURAT slik handling hadde min sønn til skolelegen ved den vanlige skoleundersøkelsen før første trinn.

Skal ikke gjenta den her (du kan kanskje søke på den), og jeg gjorde følgende:

Sendte klage til hans sjef, som da er Kommunen

Vedkommende sjef sendte dette videre til legen.

Jeg fikk svar, kun et brev hvor det stod at det var leit at vi oppfattet det slik....................... (faen sa jeg da, så arrogang går det ikke an å bli)

Sendte ny klage til fylkeskommunen, hvor de også sendte kopi til lege.

Ikke noe hørt tilbake, og nå har jeg faktisk ikke energi på dette (det kan hende jeg tar tak i det over sommeren), og jeg ser jo at sønnen min ikke har den episoden i tankene lengre.....

Håper du er mer utholdende enn meg, og at du klager så busta fyker. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på Østlandet og det finnes ingen testikler å sjekke på mitt barn!

Hjelp, meld fra med en eneste gang......jeg fikk helt krøll i magen når jeg leste dette......(min var en med testikler skjønner du - ref. tråd lengre oppe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes jo helt merkelig ut!

For et par uker siden var jeg med sønnen min hos fastlegen pga. samme mistanke, pollenallergi. Kløende og sviende øyner.

Men han kledde da verken av seg eller ble undersøkt på magen etc. Legen spurte en hel masse spørsmål, relatert til allergi, og han tok blodprøver. Enkelt og greit.

Kan ikke helt se hvorfor barnet skal kle av seg når det er mistanke om pollenallergi???!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erfaringsrik

Det høres merkelig ut at han måtte under trusa. Men det kan være en logisk forklaring på hvorfor han sjekket magen. Barnet har melkeallergi, altså er det noe med magen. Noen mage-tarm-sykdommer kan faktisk gi kløe i øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En AKKURAT slik handling hadde min sønn til skolelegen ved den vanlige skoleundersøkelsen før første trinn.

Skal ikke gjenta den her (du kan kanskje søke på den), og jeg gjorde følgende:

Sendte klage til hans sjef, som da er Kommunen

Vedkommende sjef sendte dette videre til legen.

Jeg fikk svar, kun et brev hvor det stod at det var leit at vi oppfattet det slik....................... (faen sa jeg da, så arrogang går det ikke an å bli)

Sendte ny klage til fylkeskommunen, hvor de også sendte kopi til lege.

Ikke noe hørt tilbake, og nå har jeg faktisk ikke energi på dette (det kan hende jeg tar tak i det over sommeren), og jeg ser jo at sønnen min ikke har den episoden i tankene lengre.....

Håper du er mer utholdende enn meg, og at du klager så busta fyker. Lykke til!

Takk for alle gode råd og meninger. La inn en tråd til en av legene på Barnemedisin, for å få en fagpersons vurdering. Spennende å se hva slags råd man får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres merkelig ut at han måtte under trusa. Men det kan være en logisk forklaring på hvorfor han sjekket magen. Barnet har melkeallergi, altså er det noe med magen. Noen mage-tarm-sykdommer kan faktisk gi kløe i øynene.

Jo, mageundersøkelsen kan i ytterste fall forklares!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Barneleger sjekker ofte hele barnet, ikke bare det det gjelder. For å sjekke om barnet har hovne lymfeknuter i lysken, er man nødt til å kjenne to ganger i trusen; en gang på hver side (hver lyske). Kan det ha vært dette som skjedde? Kan ikke helt se hva en evt pedofil lege vil få ut av to raske berøringer nedentil, når mammaen sitter og ser på, men er kanskje bare naiv?

Dessuten, kommentar til over: det hører alltid med å sjekke testiklene på gutter, det er ikke bare "av og til". Grunnen er at man aldri vet om de legene som har undersøkt før, har sjekket testiklene. Og hvis testiklene ikke er i pungen, er det økt risiko for at gutten blir steril eller får testikkelkreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Barneleger sjekker ofte hele barnet, ikke bare det det gjelder. For å sjekke om barnet har hovne lymfeknuter i lysken, er man nødt til å kjenne to ganger i trusen; en gang på hver side (hver lyske). Kan det ha vært dette som skjedde? Kan ikke helt se hva en evt pedofil lege vil få ut av to raske berøringer nedentil, når mammaen sitter og ser på, men er kanskje bare naiv?

Dessuten, kommentar til over: det hører alltid med å sjekke testiklene på gutter, det er ikke bare "av og til". Grunnen er at man aldri vet om de legene som har undersøkt før, har sjekket testiklene. Og hvis testiklene ikke er i pungen, er det økt risiko for at gutten blir steril eller får testikkelkreft.

Nå mener prof. Finne at jeg bør gå videre med denne saken. Og skal man sjekke lymfeknuter finnes det jo et par tre andre som sitter nærmere øynene enn de som sitter i lysken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...