Gå til innhold

Sitte barnevakt


Gjest Jeg bare lurer på hva som er normal pris

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg bare lurer på hva som er normal pris

Jeg skal sitte barnevakt for et barn en kveld. Jeg har jobbet i barnehage med dette barnet. Jeg er voksen.

Jeg lurer på hva jeg kan ta for å sitte barnevakt? Hva er normal pris. Kan jeg si at jeg vil ha 100 kroner timen opp til 4. time, og at jeg tar maks 400 kroner?

Hva gir dere barnevakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Og det betalte vi

100 kr.?? Altfor mye, synes jeg. Vi benyttet oss av en voksen barnevakt for et par år siden, og hun ville ha 60 kr. timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler vår barnevakt 70-75 kr timen, også runder vi oppover sånn at det blir et finr rundt beløp når vi betaler (f.eks. for tre timer får hun 250 istedet for 225). Vi betaler litt ekstra hvis hun må legge barna (2 stk). I tillegg får hun selvsagt noe godt å spise, og en av oss kjører henne hjem. 100 kr timen syns jeg høres altfor mye ut, men vi er hvertfall veldig opptatte av å holde på den flotte barnevakten vår og vil at hun skal syns det er bryet verdt, så vi tror at 75 kr timen og litt ekstra her og der gjør at hun koser seg og vil fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 100,- høres mye ut.

Vi benytter oss av ei jente som er 16. Hun får ca. 40-50,- timen. Runder alltid oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi har gjerne betalt ca. 70-80 kr. timen om det er snakk om mange timer - men har sjelden betalt mindre enn 250 for en barnevakt (hun skal jo også komme seg til og fra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du er voksen synes jeg da 100.-/time, 400 timer for 4 timer er helt fint! Man betaler da ikke et voksent menneske 50.-/time for å sitte hjemme hos deg selv for å passe barn!

Hvem gidder å jobbe 4 timer (en halv arbeidsdag) for 200.-???

Nei jeg er for å betal gode barnevakter godt og de kommer kanskje igjen en annen gang man har behov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er god venn med en foreldre eller i familie gjør man det mere som en tjeneste og 100kr blir litt dyrt. Men er du bare en bekjent fra barnehagen syns jeg greit du kan forlange 100kr timen. Men si fra på forhand slik at de kan skaffe en annen hvis de syns det er dyrt. Syns betaling må variere med alder ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Vi har ei jente på 15 år som av og til passer våre 3 barn (kveldsmat, tannpuss og legging) - og hun får 40-50 kr pr time, men vi runder av og til av oppover..

I går ble det seint, og da fikk hun 200 kr for å være barnevakt fra 1945 til 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg bare lurer på hva som er normal pris

Takk for svar allesammen! :-) Mange som synes 100 er litt dyrt ja.

Jeg tror jeg sier 85 kroner timen og maks 400 da....hvis det var venner ville jeg gjort det gratis, men dette er for å tjene penger, samtidig som det er koselig å treffe barnet igjen.

50 kroner er for lite. De får jo på en måte igjen i form av "kompetanse" da...siden jeg er voksen og har jobbet med barnet og i tillegg har utdanning til dette her.

Tusen takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...