Gå til innhold

Baby Born eller Baby Annabelle?


Gjest også en mamma

Anbefalte innlegg

Gjest også en mamma

Tja, jeg får nok spørre om råd her! Er det noen som har noen av disse dukkene hjemme, og kan råde for eller i mot?

Jenta mi ønsker seg så veldig en babydukke som kan gråte, og så vidt jeg har skjønt kan begge disse det (med tårer, altså). Hun har snart bursdag, så jeg prøver å planlegge litt. :-)

Annabelle - har den myk kropp? Ser sånn ut i pakken i butikken, men man får jo ikke ta i den. Kan den lukke øynene når den legges ned for å sove? (Det er nemlig svært viktig). Lager de lyder?

Baby Born - disse kan bade? Kan de lukke øynene? De går ikke på batterier, så jeg antar de ikke kan gråte med lyd?

Og sist men ikke minst - hvilke erfaringer har dere med disse dukkene? Holder de? Leker barna med dem? Er det "favoritt-dukker"?

Jeg ser at Annabelle jevnt over er noe dyrere enn Baby Born, men i denne sammenhengen betyr ikke prisen noe. Står jo bare om en hundrelapp eller to i forskjell.

Er det andre dukker vi bør vurdere?

Jenta blir snart 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa har en Baby Born (ca. 5 år gammel), den lukker ikke øynene når man legger den den. Men den KAN gråte med tårer hvis man klemmer på den ene armen etter at man har gitt den vann med tåteflaske. Snuppa leker ikke med den i det hele tatt, har knapt gjort det. Hun ønsket seg Annabell til jul etter TV-reklamer, men siden hun aldri leker med baby-dukker, så kjøpte vi den ikke. Annabelle er vel mer fiffig, med batteri og elektronikk, gråter og snakker etc. (i hvert fall på TV-reklamen...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa fikk en som er omtrent identisk med Baby Born da hun var 4 år og den er omtrent ukbrukt, hun blir 7 nå utpå sommeren... Men hun har aldri brydd seg særlig om dukker da. Like greit for meg når jeg ser hva dukkene og utstyret koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene våre har BabyBorn og Miracle Doll. Ingen av dem blir brukt noe særlig.

BabyBorn kan bade, tisse og bæsje og gråte.

Miracle Doll er med batteri og kan noen flere ting - som jeg ikke husker nå.

Uansett så leker de heller med Only Hearts Club-dokkene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en mamma

Snuppa har en Baby Born (ca. 5 år gammel), den lukker ikke øynene når man legger den den. Men den KAN gråte med tårer hvis man klemmer på den ene armen etter at man har gitt den vann med tåteflaske. Snuppa leker ikke med den i det hele tatt, har knapt gjort det. Hun ønsket seg Annabell til jul etter TV-reklamer, men siden hun aldri leker med baby-dukker, så kjøpte vi den ikke. Annabelle er vel mer fiffig, med batteri og elektronikk, gråter og snakker etc. (i hvert fall på TV-reklamen...).

Jeg er ikke sikker på om Annabelle snakker, det trodde jeg bare Miracle Baby gjorde.

Jenta mi leker en del med dukker, men ikke veldig mye. Hun har hatt en Baby Born av gammel type, som ikke kunne bade, men den ble ødelagt. Så har hun et par dukker av billigere type, og en av dem leker hun en del med. Men nå ønsker hun seg så veldig en "gråtedukke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om Annabelle snakker, det trodde jeg bare Miracle Baby gjorde.

Jenta mi leker en del med dukker, men ikke veldig mye. Hun har hatt en Baby Born av gammel type, som ikke kunne bade, men den ble ødelagt. Så har hun et par dukker av billigere type, og en av dem leker hun en del med. Men nå ønsker hun seg så veldig en "gråtedukke".

Ja, jeg blander sikkert Annabelle med Miracle. Uansett, Baby Born og New Born blir ikke lekt med, ikke dukkevogna heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei datter på 4,5 år som har hatt Annabell i et år nå, og hun leker desidert mest med den utav de dukkene hun har.

Den har ikke myk kropp, den gråter, hun lager lyder som latter og rap (etter at hun har fått mat), og hun "snakker".

Munner beveger på seg når hun får flaska eller smokken i munnen.

Øynene lukker seg mens hun spiser, og de forblir lukket når hun sovner mens hun blir matet. De åpner seg når hun våkner igjen. De er imidlertid åpne hele tiden hvis hun ikke blir matet i søvn, noe som er litt dumt. Våkner gjerne av at noen tar henne opp eller det er mye bråk rundt henne. Da begynner hun gjerne å gråte. Nesten som en ordentlig baby med andre ord!

Hun kan ikke bades, da hun har batterier i ryggen. Kan slås av og på, noe vi har benyttet oss av iblant...

Jenta mi er som sagt veldig glad i denne dukka, og vi angrer ikke på at vi kjøpte henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei datter på 4,5 år som har hatt Annabell i et år nå, og hun leker desidert mest med den utav de dukkene hun har.

Den har ikke myk kropp, den gråter, hun lager lyder som latter og rap (etter at hun har fått mat), og hun "snakker".

Munner beveger på seg når hun får flaska eller smokken i munnen.

Øynene lukker seg mens hun spiser, og de forblir lukket når hun sovner mens hun blir matet. De åpner seg når hun våkner igjen. De er imidlertid åpne hele tiden hvis hun ikke blir matet i søvn, noe som er litt dumt. Våkner gjerne av at noen tar henne opp eller det er mye bråk rundt henne. Da begynner hun gjerne å gråte. Nesten som en ordentlig baby med andre ord!

Hun kan ikke bades, da hun har batterier i ryggen. Kan slås av og på, noe vi har benyttet oss av iblant...

Jenta mi er som sagt veldig glad i denne dukka, og vi angrer ikke på at vi kjøpte henne!

Synes det høres litt ekkelt ut jeg... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres litt ekkelt ut jeg... :o)

Enig! Vår datter hadde sååå lyst på denne dukken til jul, men ved nærmere ettersyn lignet dokka mest på noe nifst fra en skrekkfilm. Både ansiktet med de litt for store øyne og overflaten er ekkel.

Hun fikk sakkosekk til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en mamma

Jeg har ei datter på 4,5 år som har hatt Annabell i et år nå, og hun leker desidert mest med den utav de dukkene hun har.

Den har ikke myk kropp, den gråter, hun lager lyder som latter og rap (etter at hun har fått mat), og hun "snakker".

Munner beveger på seg når hun får flaska eller smokken i munnen.

Øynene lukker seg mens hun spiser, og de forblir lukket når hun sovner mens hun blir matet. De åpner seg når hun våkner igjen. De er imidlertid åpne hele tiden hvis hun ikke blir matet i søvn, noe som er litt dumt. Våkner gjerne av at noen tar henne opp eller det er mye bråk rundt henne. Da begynner hun gjerne å gråte. Nesten som en ordentlig baby med andre ord!

Hun kan ikke bades, da hun har batterier i ryggen. Kan slås av og på, noe vi har benyttet oss av iblant...

Jenta mi er som sagt veldig glad i denne dukka, og vi angrer ikke på at vi kjøpte henne!

Takk for svaret!

Vi har hatt litt diverse dokker, og ikke alle har vært like populære. Ser blant annet at New Born Baby-dokka ikke blir brukt. Jeg tror ikke det er ett fett hvilken dokke man kjøper, spesielt ikke når barnet ønsker seg en spesiell.

Jeg trodde Annabelle hadde myk kropp (ser så "naturlig" ut i liggestillingen i pakken i butikken), men hard kropp er i mine øyne egentlig å foretrekke.

Da tror jeg egentlig vi har bestemt at det blir Annabelle på jenta til 5-års dagen. "Det er det eneste jeg ønsker meg, mamma!" sier hun, med tårer i øynene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...