Gå til innhold

Barnevakt - Hvor finner jeg det?


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Titter innom igjen for å dra nytte av deres erfaring og viten :)

Det er ikke så lett å få litt barnefri for meg i disse tider. Jeg har litt familie (pappa og stemor) som kan passe en gang i blant, men stort sett bare om det går greit med overnatting samtidig. Jeg skulle så gjerne hatt en kveld i ukene noen ganger, hvor jeg kunne treffe venner. Det blir lenge mellom hver gang jeg ser de.

Annen familie er utelukket, brødrene mine vil ikke stille opp og resten bor alt for langt unna. Ikke kjenner jeg noen som passer til en slik oppgave heller.

Hvor kan jeg henvende meg for å finne en passende og fast barnevakt, som ikke koster for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mom33

Vi har - på 2 forskjelllige steder i landet - fått oss en ung grei barnevakt 1 kveld i uka. Den ene gangen søkte vi etter barnevakt gjennom bygdebladet, den andre gangen satte vi inn annonse på intranettet på jobben til den ene av oss.

Så - mine tips er:

- liten annonse i lokalavis/bygdeblad (litt avhengig av hvor man bor)

- annonse på intranett på arbeidsplassen - egen eller andres

- annonselapp på nærbutikken

- annonselapp på en videregående skole (særlig hvis man har nær seg en videregående skole med nasjonal linje av et slag, da må elevene bo på hybel fra de er unge og trenger gjerne noen kroner ekstra samt at de har ledige kvelder)

Vi har begge gangene hatt 2-timersbehov, og betalt 80-100,- pr. kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hos oss

Hvor gamle er de? Vi har fått kontakt med gode barnevakter gjennom barnehagen, har spurt lederen der om hun vet om noen, så har hun spurt assistentene (også på de andre avdelingene) og de faste vikarene. Det har vært vellykket hos oss. Har hatt studenter (som har hatt deltidsjobb i bhg), og de synes det er greit å komme ved leggetid, være der sammen med barnet en liten stund før de sovner (lese, pusse tenner osv) mens vi fortsatt er der, slik at barna vet hvem som er der hvis de våkner. Så har de lest pensum (og sett litt på tv), enkel jobb som ikke krever mye betaling.

Er barna større, kan man kanskje finne slike barnevakter blant sfo-assistenter også?

Eller sett opp en lapp på førskolelærerutdanningen på Bislett, eller andre steder der barnekjære studenter ferdes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.barnevaktformidling.no/index.php?option=com_content&task=view&id=79&Itemid=125

Kanskje du kan sette opp en lapp på f.eks. høgskole/universitet eller nærbutikken? Har du noen naboer som kunne hjulpet?

Koselig å se nicket ditt her forresten! :)

Takk for svar :)

Naboene mine er ganske uaktuelle i barnepass øyemed. De har enten 3-4 barn selv, eller de er ikke passende.

Jeg kan vurdere en lapp på butikken, men jeg er så utrolig skeptisk til å la "tilfeldige" passe han. Squishy har aldri hatt annen barnevakt enn familie og selv det har vært utrolig begrenset. Noen under 18 år er også uaktuelt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har - på 2 forskjelllige steder i landet - fått oss en ung grei barnevakt 1 kveld i uka. Den ene gangen søkte vi etter barnevakt gjennom bygdebladet, den andre gangen satte vi inn annonse på intranettet på jobben til den ene av oss.

Så - mine tips er:

- liten annonse i lokalavis/bygdeblad (litt avhengig av hvor man bor)

- annonse på intranett på arbeidsplassen - egen eller andres

- annonselapp på nærbutikken

- annonselapp på en videregående skole (særlig hvis man har nær seg en videregående skole med nasjonal linje av et slag, da må elevene bo på hybel fra de er unge og trenger gjerne noen kroner ekstra samt at de har ledige kvelder)

Vi har begge gangene hatt 2-timersbehov, og betalt 80-100,- pr. kveld.

Takk for svar :)

Ja, det er kanskje en mulighet. Ingen lokalavis her, men kan jo sette inn en annonse et eller annet sted. Skal se hva jeg finner ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er de? Vi har fått kontakt med gode barnevakter gjennom barnehagen, har spurt lederen der om hun vet om noen, så har hun spurt assistentene (også på de andre avdelingene) og de faste vikarene. Det har vært vellykket hos oss. Har hatt studenter (som har hatt deltidsjobb i bhg), og de synes det er greit å komme ved leggetid, være der sammen med barnet en liten stund før de sovner (lese, pusse tenner osv) mens vi fortsatt er der, slik at barna vet hvem som er der hvis de våkner. Så har de lest pensum (og sett litt på tv), enkel jobb som ikke krever mye betaling.

Er barna større, kan man kanskje finne slike barnevakter blant sfo-assistenter også?

Eller sett opp en lapp på førskolelærerutdanningen på Bislett, eller andre steder der barnekjære studenter ferdes..

Takk for svar :)

Beklager, jeg antar liksom at alle kjenner meg og Squishy når jeg skriver her. Det får være makan til arroganse fra min side ;)

Det er kun ett barn, han er to år gammel og går ikke i barnehage.

Jeg får vri hjernen min litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! :-) Stikk gjerne innom oftere!! :-)

Hei :)

Så koselig :) Jeg skal prøve på det, nå som det faktisk er leveling å lese og skrive innlegg her igjen. Det er bare så mye annet å gjøre for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Så koselig :) Jeg skal prøve på det, nå som det faktisk er leveling å lese og skrive innlegg her igjen. Det er bare så mye annet å gjøre for tiden.

Kjenner problemet! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

Jeg har en nabogutt og ei nabojente som kan passe mine et par timer. De er 13-14 år, bor på samme boligfelt, og mammaen til en av dem er å få tak i dersom det skulle være noe som haster.

Tidligere brukte vi ei som var assistent på avdelinga til Storebror da han gikk på småbarnsavdelinga. Hun var vel 22 da hun begynte å passe han iblant. Helt supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...