Gå til innhold

Begynne i bhg, fri fra jobb.


cec5

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass. Vi har rett til 1 dag med lønn tror jeg, kommunalt ansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass. Vi har rett til 1 dag med lønn tror jeg, kommunalt ansatt.

Det er privat bedrift så det blir nok fri uten lønn.

1 dag tilvenning. Det er jo ingenting. Man trenger flere dager enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er privat bedrift så det blir nok fri uten lønn.

1 dag tilvenning. Det er jo ingenting. Man trenger flere dager enn det.

Vi har brukt de 2-3 siste feriedagene på tilvenning de gangene det har vært aktuelt, evt. de siste permisjonsdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spør hos dere

Spør personalkontoret eller en som har peiling på slike ting på jobben din, om hvordan det gjøres hos dere. Kanskje det vanligste er en dag eller to med lønn, og noen dager med avspasering / ferie eller ulønnet permisjon? Noen har tilvenning siste uken av permisjonen, men det skal jo litt til å klaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Det er privat bedrift så det blir nok fri uten lønn.

1 dag tilvenning. Det er jo ingenting. Man trenger flere dager enn det.

Vi la opp til et lengre løp da våre begynte i barnehagen, men 1 dag var nok... Dag 2 ville de ikke ha oss med inn engang, var bare å si ha det og gå fra garderoben.

Vi hadde ordnet oss avspasering de ekstradagene vi trodde det ville bli nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Det er privat bedrift så det blir nok fri uten lønn.

1 dag tilvenning. Det er jo ingenting. Man trenger flere dager enn det.

Det holder ofte med en hel dag, de øvrige dagene kan man evt. jobbe litt kortere dager, og avspasere et par timer, om man har mulighet til det.

Uansett tror jeg det er få arbeidsplasser som gir fri mer enn én dag, men ubetalt permisjon har man vel mer eller mindre rett til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet har du ikke krav til fri i det hele tatt. Men de fleste arbeidsgivere gir fri. Noen med betalt, og noen uten betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre skriver, man har ikke krav på fri. Hos oss kan man søke velferdspermisjon på samme måte som ved sykdom og dødsfall i familen o.l.

Hvis barna skal begynne på samme dag i samme barnehage, holder det vel med en dag fri for hver av foreldrene? Hos oss har tilvenningen gått veldig greit, vi har ikke vært i barnehagen lenge, selv ikke første dag, bare vært i nærheten. Men vi besøkte barnehagen et par ganger først, så de var litt kjent med lokalene og personalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Det er privat bedrift så det blir nok fri uten lønn.

1 dag tilvenning. Det er jo ingenting. Man trenger flere dager enn det.

Vi brukte 3 dager når gutten vår begynte i kommunal barnehage. Da hadde han allerede gått 5 mnd i privat familiebarnehage.

Men det var også 3 dager barnehagen la opp til. Og for oss og vårt barn var det veldig greit.

1. dag, da var jeg der hele tiden, men vi var vel ikke der mer enn 3-4 timer.

2. dag var pappa der. Også hele tiden, men han var ikke inne på avdelingen noe særlig, satt på personlarommet. Eller han var ute av barnehagen den perioden gutten sov der.

3 dagen var jeg der. Var der en time kanskje, så gikk jeg hjem. Og da var han alene der i noen timer. Slik at han både sov, spiste og lekte den tida vi ikke var der.

Etter det så var det en periode vi prøvde å få litt kortere dager for han da, slik at jeg gikk tidlig på jobb, så jeg kunne hente han litt tidligere enn vanlig. I tillegg startet sambo litt senere på jobb samme periode, så han fikk litt kortere dager den første perioden. Vi hadde begge avtalt det med vår arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Vi brukte 3 dager når gutten vår begynte i kommunal barnehage. Da hadde han allerede gått 5 mnd i privat familiebarnehage.

Men det var også 3 dager barnehagen la opp til. Og for oss og vårt barn var det veldig greit.

1. dag, da var jeg der hele tiden, men vi var vel ikke der mer enn 3-4 timer.

2. dag var pappa der. Også hele tiden, men han var ikke inne på avdelingen noe særlig, satt på personlarommet. Eller han var ute av barnehagen den perioden gutten sov der.

3 dagen var jeg der. Var der en time kanskje, så gikk jeg hjem. Og da var han alene der i noen timer. Slik at han både sov, spiste og lekte den tida vi ikke var der.

Etter det så var det en periode vi prøvde å få litt kortere dager for han da, slik at jeg gikk tidlig på jobb, så jeg kunne hente han litt tidligere enn vanlig. I tillegg startet sambo litt senere på jobb samme periode, så han fikk litt kortere dager den første perioden. Vi hadde begge avtalt det med vår arbeidsgiver.

Slik har vi også tenkt å gjøre det når 3-åringen vår skal begynne på ny barnehage i august. Synes det høres veldig greit ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...