Gå til innhold

Sjokoladekakekrise!


Gjest Mom33

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33

I ettermiddag invaderes heimen av småttiser under skolealder, her skal feires bursdag. Siden vi er på flyttefot har jeg overhode ingen kontroll på oppskriftene mine; dvs., jeg trodde jo at jeg hadde klart å smette unna den sjokoladekakeoppskrifta, men siden den ikke er å finne må jeg ha sendt den på lager...

Den oppskrifta jeg bruker har jeg fått her tidligere, for flere år siden, så jeg antar det er en av de "gamle" brukerne som opprinnelig la den ut - men flere kan jo ha blitt hekta. Nå er det veldig lenge siden jeg sist bakte noe som helst, men jeg mener at målene var oppgitt i kopper - men jeg kan selvfølgelig ta feil.

Noen som vil dele en god oppskrift med meg? For langpanne, da.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du er på flyttefot og det er kaos i heimen ville jeg gjort det så enkelt at jeg bare hadde kjøpt Toros langpannekake. Den liker alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Dersom du er på flyttefot og det er kaos i heimen ville jeg gjort det så enkelt at jeg bare hadde kjøpt Toros langpannekake. Den liker alle.

Godt forslag - men jeg har ingen butikk i nærheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg funnet her, og den er nydelig. Passer til stor langpanne:

12 dl hvetemel

9 dl sukker

3 ss kakao

1 ss vaniljesukker

1 ss natron

1 l kefir

200 gr smør

Man skal røre ut natronen i litt kefir, ellers er det bare å blande alt, jeg tror smøret skulle være smeltet.

Glasuroppskriften finner jeg selvfølgelig ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Denne har jeg funnet her, og den er nydelig. Passer til stor langpanne:

12 dl hvetemel

9 dl sukker

3 ss kakao

1 ss vaniljesukker

1 ss natron

1 l kefir

200 gr smør

Man skal røre ut natronen i litt kefir, ellers er det bare å blande alt, jeg tror smøret skulle være smeltet.

Glasuroppskriften finner jeg selvfølgelig ikke...

Så enkel og god ut - men jeg mangler selvfølgelig kefir... Og ikke butikk i nærheten...

Men takker - skal ta vare på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du er på flyttefot og det er kaos i heimen ville jeg gjort det så enkelt at jeg bare hadde kjøpt Toros langpannekake. Den liker alle.

Ikke alle.... Min kjære får spasmer bare han går forbi hylla med halvfabrikata...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Denne har jeg funnet her, og den er nydelig. Passer til stor langpanne:

12 dl hvetemel

9 dl sukker

3 ss kakao

1 ss vaniljesukker

1 ss natron

1 l kefir

200 gr smør

Man skal røre ut natronen i litt kefir, ellers er det bare å blande alt, jeg tror smøret skulle være smeltet.

Glasuroppskriften finner jeg selvfølgelig ikke...

Den er kjempegod.

Den bruker jeg alltid etter at jeg fant oppskriften her på dol for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle.... Min kjære får spasmer bare han går forbi hylla med halvfabrikata...

Ja, men da VET han jo at det er halvfabrikata der. Jeg er sikker på at dersom noen hadde servert ham den sjokoladekaka med egenlaget sjokoladekrem på hadde han ikke hadd peil! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da VET han jo at det er halvfabrikata der. Jeg er sikker på at dersom noen hadde servert ham den sjokoladekaka med egenlaget sjokoladekrem på hadde han ikke hadd peil! ;-)

Jeg er faktisk ikke så sikker på det, han er uhyggelig kresen på sjokoladekaker. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke så sikker på det, han er uhyggelig kresen på sjokoladekaker. :o)

Man kan godt være kresen på sjokoladekaker uten å ane at det man får servert er laget av halvfabrikata;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alle.... Min kjære får spasmer bare han går forbi hylla med halvfabrikata...

Det gjør jeg også. Ikke skjønner jeg at det er noe særlig enklere heller. Unntatt som her, i en flyttesituasjon. Men den aller viktigste grunnen til å unngå posene, er det vegitabilske fettet som de er proppet med, disse ferdige/halvffabrikata sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt være kresen på sjokoladekaker uten å ane at det man får servert er laget av halvfabrikata;-)

Ungene er heller ikke så ville etter Toro/Møllerens-kakene, muffinsene derimot går unna så det tyter ut av øra på dem! :o) Selv synes jeg langpannekaka til Toro er kjempegod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Ungene er heller ikke så ville etter Toro/Møllerens-kakene, muffinsene derimot går unna så det tyter ut av øra på dem! :o) Selv synes jeg langpannekaka til Toro er kjempegod.

Det beste er sjokoladekake laget med kefir - den er bare så saftig og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er sjokoladekake laget med kefir - den er bare så saftig og god.

Den skal jeg prøve i helgen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Den skal jeg prøve i helgen! :o)

Tror nesten jeg må lage den i helga også - fikk så veldig lyst på sjokoladekake nå. Også får vi besøk - så da passer det jo bra.

Glasuren jeg fikk til den 'kefir' sjokoladekaka var også så god da. Hm, gleder meg alt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten jeg må lage den i helga også - fikk så veldig lyst på sjokoladekake nå. Også får vi besøk - så da passer det jo bra.

Glasuren jeg fikk til den 'kefir' sjokoladekaka var også så god da. Hm, gleder meg alt jeg.

Har du oppskrift på glasur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Har du oppskrift på glasur?

Ja - det har jeg. Men har den hjemme.

Kan legge den inn her til deg når jeg kommer hjem i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...